Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2022

Anonym

Jeres sammenligninger er grinagtige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2022

Anonym

Hvis man kan sætte sig så godt ind i en pædofils verden, at man synes nogle anonyme ben på nettet kan gøre verden usikker - så vil jeg mene, at man enten selv har de tanker eller har en meget uhensigtsmæssig adfærd. - det er det jeg skriver.

Jeg anklager ingen specifik person for at have pædofile tendenser. 

Jeg giver gerne den hest er klap. Jeg er hverken seksuelt tiltrukket af den eller bange for den. Jeg er ej heller bange for, at hvis jeg sætter er billede op af et hesteben, at der så er folk med selsualiserede tanker om dyr, der skulle se det :-P 

Kan det tænkes at der findes forældre som er mere beskyttende over deres børn end gennemsnittet fordi de måske selv har nogle dårlige erfaringer med i baggagen? 

At være overbekyttende er ikke lig med at man selv har pædofile tendenser og at du overhovedet skriver det er klamt. 

Godt for dig at du finder det morsomt at sammenligne pædofili med folk der er til dyr og at du ikke har noget imod at voksne mænd måske sidder og river den af til billeder af dine børn. Men det er ikke alle der har det sådan. Hvorfor skal man udskammes for det? 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Kan det tænkes at der findes forældre som er mere beskyttende over deres børn end gennemsnittet fordi de måske selv har nogle dårlige erfaringer med i baggagen? 

At være overbekyttende er ikke lig med at man selv har pædofile tendenser og at du overhovedet skriver det er klamt. 

Godt for dig at du finder det morsomt at sammenligne pædofili med folk der er til dyr og at du ikke har noget imod at voksne mænd måske sidder og river den af til billeder af dine børn. Men det er ikke alle der har det sådan. Hvorfor skal man udskammes for det? 

Det siger eller skriver jeg ikke. 

Jeg siger, at hvis man har et så stort problem med et par anonyme børneben, at man er nødt til at pålægge andre sin mening uden opfordring hertil, så er der et problem. Om det så er fordi man selv har de tendenser, eller bare er ekstremt overbeskyttende, så man påfører FREMMEDE mennesker angst og beder DEM adfærdsregulere, fordi man selv har de tanker (om det så er pædofili eller overbeskyttende. Jeg er ligeglad med grunden) så ER der et problem. 

Jeg er offer for en pædofil, som 9-årig. Og voldtaget som 16 årig. Og flere voldsomt ubehagelige oplevelser som barn. Blandt andet med andre børn, der stak ting i min tissekone som 4-årig.  Men jeg nægter at gøre mine børns ben forkerte eller italesætte børneben som sexede - for så køber jeg ind på, at børn har en farlig adfærd/står til ansvar for en voksens POtENTIELLE tanker- og nej tak. Det synes jeg ikke de har.

At overbeskytte sine egne børn er fint. For der er DINE børn. Du må give dem lagkage til aftensmad for min skyld. Men du skal ikke blande dig i min aftensmad, når jeg ikke har spurgt eller ikke kender dig.

Det her er et andet menneskets liv. Det kunne lige så godt være gulerødder på det billede. Det er jo det, det handler om. 

Hvis nogen virkelig vil rive den af til billeder af mine børns ben, så ved jeg det ikke. Heldigvis. Og det gør ingen andre end den der gør det. Men ingen skal uopforderet få op og fortælle mine børn/eller mig at deres bare ben - uden ansigt på - skal give mig eller dem anledning til at opføre sig anderledes. Og slet ikke, når jeg ikke har spurgt om deres mening. 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Du ved jo heller ikke, om der står en mand lige bag dig i netto og drømmer om at have sex med dig, fordi din parfume dufter godt. Der er mange der tænder helt vildt på dufte - skal du så undgå parfume?

Og endnu vigtigere - vil du sige til en med fremmed kvinde i netto, at hun skal undgå parfume, fordi DU engang har haft en oplevelse med, at nogen fandt det stimulerende og ophidsende? 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Mariadle

Ej undskyld, men som jeg ser det har folk ytret deres holdninger nu. Accepter at andre er af en anden end dig og så prøv da at hold jer til det oprindelige emne.

Ps. Jeg ville ikke være bekymret for det! 

Anmeld Citér

12. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nej det kan sagtens tænkes. Men at skabe skræk til en fremmed kvinde fordi hun lægger et par ben ud på en debatside, er der bestemt ikke behov for.

Bringe død og ødelæggelse i det, at mænd bare er klamme og skyld i alt ondt, nej.

Som andre også skriver, der kan bo en lige ved siden af dig, i netto.

Selvfølgelig skal vi beskytte vores børn, lære dem at sige nej. Men de skal heller ikke leve i frygt. At DU mener at det er for meget at lægge sådan nogle billeder op, fint. Men vi er forskellige og vi lægger billeder op, for at vise andre, uden at skulle tænke på om en MAND eller KVINDE ser noget forkert i dem. Man kan IKKE se hvem pigen er, så hvad kan der ske? 

Anmeld Citér

12. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ej rolig nu.. At anklage andre for pædofili, pædofile tanker eller tendenser er godt nok voldsomt.. 

Klap nu lige hesten.. Folk ville give TS en advarsel, hvis hun ikke selv havde tænkt på det.. Det ville jeg da personligt selv blive glad for.. Har før fået en reminder om, at der sidder pædofile derude, og at jeg nok skulle revurdere mit billede af mit barn, og jeg fjernede det med det samme og sagde tak.. TS har valgt at beholde billedet på, og så er den ikke længere.. Hvorfor blive ved med at køre i den samme rille? Kan I ikke bare komme videre med jeres liv i stedet for at sidde og anklage folk for mærkelige tanker og tendenser?

Og så kan jeg jo lige minde om, at det er en debatside, hvor folk altså gerne må skrive deres mening.. Ellers må I jo anmelde deres svar og se, om I får medhold fra admin

Anmeld Citér

12. marts 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nå TS

For at svare på dit spørgsmål.. Det er åbenbart meget normalt.. MEN jeg vil give en anden debattør ret i, at I skal holde med overbevægelige led/hypermobilitet.. Evt. snak med en fysioterapeut om det og få deres vurdering, da man kan afhjælpe hypermobilitet (hvis nu det skulle være det, hun har)

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Jeg synes godt nok også det er absurd at beskylde andre for at have pædofile tendenser bare fordi de er af en anden mening.

Anmeld Citér

12. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes godt nok også det er absurd at beskylde andre for at have pædofile tendenser bare fordi de er af en anden mening.

Jeg ser nu ikke nogle beskyldninger. Jeg ser folk tale om mulige forklaringer på, hvorfor man dog kan synes, at anonyme børneben er seksualiserede? 

Og forklaringerne er jo mange - at man så tror, at et af de argumenter er personligt rettet mod en specifik er jo egen tolkning. Der står ingen steder “så må du være pædofil” - der står gisninger om, hvorfor dælen man kan synes anonyme børneben er et problem. Intet andet. 

I øvrigt synes jeg, at det er absurd at gøre et par anonyme børneben til et diskussionemne om seksualitet. Præcis som du mener, at man ikke må tale højt om gisninger. 

Jeg har ingen steder skrevet “så er du pædofil” Jeg er kommet med flere mulighed for, at man kunne synes børneben er seksuallisrede. Deriblandt overbeskyttelse eller anden uhensigtsmæssig adfærd. At man tager et argument ud af en række og sige “så siger du jo er pædofil” er i høj grad at overfortolke - synes jeg. Så vil mange stigmatiseres  

Jeg taler om flere grunde. så udvælg en anden at blive ramt af. 

Jeg er mener IKKE at nogen specifikke er pædofile. Jeg taler om muligheder for, at man kan se de ben a på et anonymt billede som et problem. 

Vær bange for andres tanker. Be My guest. Jeg orker ikke. Over and out herfra - og god dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.