Andre der passer på sig selv mht Corona?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2021

kamikaze

AnoMor skriver:

Det er jo også fuldstændig sig absurd. Jeg var nærkontakt og gik i isolation fordi jeg ikk er vaccineret (havde ogsp gjort det hvis jeg var). Jeg testede positiv på 5. Dagen efter kontakt. Dvs jeg kunne være taget i skole og smittet hele klassen hvis jeg havde været vaccineret

Det er ikke absurd, det er statistik. Hvis vi kan stoppe tilstrekkelig meget smitte går epidemien i sig selv, selv om vi ikke får stoppet det hele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

AnoMor

kamikaze skriver:

Det er ikke absurd, det er statistik. Hvis vi kan stoppe tilstrekkelig meget smitte går epidemien i sig selv, selv om vi ikke får stoppet det hele.

Det må du meget gerne lige forklare nærmere. Hvad det har med statistik at gøre og hvorfor du ikk mener det er absurd at en vaccineret må rende rundt og evt smitte andre pga nærkontakt når en uvaccineret ikke må. 

Anmeld Citér

9. december 2021

fehår

Det må du meget gerne lige forklare nærmere. Hvad det har med statistik at gøre og hvorfor du ikk mener det er absurd at en vaccineret må rende rundt og evt smitte andre pga nærkontakt når en uvaccineret ikke må. 

Sandsynligheden er lavere for: 

- at en vaccineret er smittet end en uvaccineret 

- at en vaccineret smitter

Anmeld Citér

9. december 2021

AnoMor

fehår skriver:

Sandsynligheden er lavere for: 

- at en vaccineret er smittet end en uvaccineret 

- at en vaccineret smitter

Men ikke desto mindre så gør det. Men den risiko er okay at løbe når det er vaccineret. Det er absurd og udskamning af en befolkning 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Puha hvor jeg synes i bør overveje jeres tone

nu er jeg på et lille kontor med 20 ansatte, hvor størstedelen siden sidste nedlukning, faktisk har bedt om at få lov til at arbejde mere hjemme, så hos os var de glade for at blive sendt hjem  og jeg var glad for ar

min chef forstod hvorfor jeg i hvert fald gerne ville hjem. Jeg bad da ikke om at han sendte alle hjem. Men i bund og grund kom han da kun regerings anbefalinger et par dage i forvejen

der er ingen af os som ved mere end ssi, selvom mange af jer lyder som en flok professorer

jeg følger til en hver tid deres anbefalinger, og når de mener at situationen er alvorlig, så passer det nok mere, med deres evidensberegning end hvad kloge fru Jensen mener og tror.

jeg hopper baglans ud af denne samtale igen. Jeg gider simpelthen ikke at diskutere. Vi ser forskelligt på det og det er fair. Men når folk udnævner sig selv til epidimiprofessoren så synes jeg det bliver for træls

god aften

Anmeld Citér

9. december 2021

kamikaze

AnoMor skriver:

Vaccinerede har lavere sandsynlighed for at blive smittet, og dermed lavere sandsynlighed for at smitte, når de er nære kontakter.

Anmeld Citér

9. december 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Puha hvor jeg synes i bør overveje jeres tone

nu er jeg på et lille kontor med 20 ansatte, hvor størstedelen siden sidste nedlukning, faktisk har bedt om at få lov til at arbejde mere hjemme, så hos os var de glade for at blive sendt hjem  og jeg var glad for ar

min chef forstod hvorfor jeg i hvert fald gerne ville hjem. Jeg bad da ikke om at han sendte alle hjem. Men i bund og grund kom han da kun regerings anbefalinger et par dage i forvejen

der er ingen af os som ved mere end ssi, selvom mange af jer lyder som en flok professorer

jeg følger til en hver tid deres anbefalinger, og når de mener at situationen er alvorlig, så passer det nok mere, med deres evidensberegning end hvad kloge fru Jensen mener og tror.

jeg hopper baglans ud af denne samtale igen. Jeg gider simpelthen ikke at diskutere. Vi ser forskelligt på det og det er fair. Men når folk udnævner sig selv til epidimiprofessoren så synes jeg det bliver for træls

god aften

Jeg er skam professor.

Anmeld Citér

9. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
kamikaze skriver:

Jeg er skam professor.

Professor i hvad? Det er måske relevant at nævne.  

Anmeld Citér

9. december 2021

kamikaze

Mom skriver:

Professor i hvad? Det er måske relevant at nævne.  

Biomedicinsk statistik og dataanalyse.

Men det var nu mest ment som et sjovt svar på kommentaren om at folk lød som nogle værre professorer.

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen nødt til at vide om jeg efterhånden er den eneste i DK, der gerne vil passe på mig selv og min familie mht. Corona?

Jeg arbejder i en stor virksomhed og kan tydeligt fornemme at folk ikke er særligt bekymrede og/ eller påpasselige, på trods af der er flere, der enten selv er blevet smittet eller har nogle derhjemme der er smittet. Alligevel holder folk ikke afstand, kommer på arbejde selvom de er nærkontakt eller har symptomer. Og det er åbenbart fint med ledelsen. Jeg har de sidste par uger forsøgt at sætte mig med afstand i kantinen, men der er altid en der skal sætte sig imellem og folks kommentarer vedr. Corona bærer også tydeligt præg af at de synes det er noget fis for "vi er jo vaccinerede". 

Jeg er også vaccineret og det samme er min familie. Men derfor vil jeg da gerne undgå at få det alligevel. 

Dels skal vi i fertilitetsbehandling, dels sad vi i isolation både til jul og nytår sidste år fordi min kæreste fik det af en kollega, der synes det var okay at gå på arbejde med symptomer og dels vil jeg gerne passe på mine forældre. Det er jo trods alt ikke garanteret at man ikke får et hårdt forløb, selvom man er vaccineret.

Jeg synes det er vildt utrygt at gå på arbejde, da jeg åbenbart er den eneste der tager Corona bare lidt alvorligt. Jeg er egentlig ikke bange for at blive meget syg af det, men jeg kan jo smitte nogen der ikke kan tåle det og det ville i øvrigt være meget ubelejligt.

Er der andre der har det som jeg?

Hvad mener du med at folk kommer på arbejde selvom de er nærkontakt. Jeg arbejder i daginstitution og jeg skal da møde på arbejde selvom jeg er nærkontakt. Faktisk er det fyrringsgrundlag hvis jeg udebliver. Jeg skal også møde på arbejde selvom mine børn er smittet med corona. Jeg skal testes men så længe den er negativ er jeg på arbejde.

Og herhjemme ville vi have været i isolation siden uge 42 hvis vi skulle blive hjemme hvergang vi er nærkontakt. Alle er vaccineret her og vi bliver testet 2-3 gange om ugen netop fordi vi er nærkontakt hele tiden. Der er så sindsyg meget smitte blandt børn. 

Her er vi ikke begymret livet går videre og jeg er simpelthen så træt af de restriktioner. Vi bliver nødt til at lærer at leve igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.