Andre der passer på sig selv mht Corona?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2021

Maximus4

Du kunne også anskaffe dig sådan en heldragt de bruger på sygehusene inden du går ind til frokost. Bare for at være på en sikre side. Sig højt at du gerne vil have dine kollegaer holder sig væk fra dig. Du kan også få sådan plastik bås du kan slå op og sidde i den og spise din frokost afskærmet fra andre mennesker. Eller måske bede dem om at spise med mundbind på og insistere på de ikke må grine så smitten flyver for langt. ❤

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

Maximus4

Du kan også handle online så du ikke skal ind i butikker. Husk at få boosteren. Meld fra til alt socialt. Der er kun 99.8 % chance for at overleve. Hvis du endelig skal handle så brug både handsker maske og visir. Bed om at forretningerne kræver pas før dine medmennesker må handle mad. Husk at se nyheder og tjek smitte appen dagligt. Lad vær med at kramme din familie og sørg for at gå i isolation hvis næsen løber. Eventuelt bliv testet hver dag. Du kan i princippet være smittet det sekund du træder ud af test teltet. Også selvom du ikke kan mærke du er syg kan du risikere at smitte nogen. Pas på dig selv. Det er en farlig tid. 

Anmeld Citér

9. december 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg har det på præcis samme måde som dig. Både på arbejdet, når man handler osv. føles det som om folk er ligeglade.

Jeg er tidligt gravid og vi har forsøgt i et år, med både en MA og 2 bio’er på vejen. Min leder valgte at sende alle os på kontoret hjem og arbejde da jeg fortalte det til ham for 2 uger siden. Han undskyldte det med at “ingen ønsker at være smittet og isoleret til jul”, men i virkeligheden er jeg så heldig at det er fordi han ønsker at passe på mig. Man har jo læst så mange skræmmekampagner om gravide med corona, som både handler om fosterdød, indlæggelser m.m.

Det er rart at han forstår mig, og selvom mine kollegaer ikke kender årsagen, så redte han alle over en kam, og det var fedt

jeg passer på og har det stramt når min kæreste har skulle til julefrokost eller andet, selvom vi jo ikke kan isolere os helt  desværre stoler jeg bare ikke på at andre er ligeså gode til at passe på, holde afstand og blive testet som vi selv er.

Desværre er vaccine ikke end betydende med immunitet, og derfor undrer jeg mig over at flere ikke tager et større ansvar og passe bedre på

Så hele din arbejdsplads skal arbejde hjemmefra fordi du er gravid? Det er altså også ekstremt. Hvorfor var det ikke nok at lade dig arbejde hjemme?

Jeg kender ingen der er død af Corona men en kollega begik selvmord under første nedlukning. Isolation er også skadeligt.

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Jeg har det på præcis samme måde som dig. Både på arbejdet, når man handler osv. føles det som om folk er ligeglade.

Jeg er tidligt gravid og vi har forsøgt i et år, med både en MA og 2 bio’er på vejen. Min leder valgte at sende alle os på kontoret hjem og arbejde da jeg fortalte det til ham for 2 uger siden. Han undskyldte det med at “ingen ønsker at være smittet og isoleret til jul”, men i virkeligheden er jeg så heldig at det er fordi han ønsker at passe på mig. Man har jo læst så mange skræmmekampagner om gravide med corona, som både handler om fosterdød, indlæggelser m.m.

Det er rart at han forstår mig, og selvom mine kollegaer ikke kender årsagen, så redte han alle over en kam, og det var fedt

jeg passer på og har det stramt når min kæreste har skulle til julefrokost eller andet, selvom vi jo ikke kan isolere os helt  desværre stoler jeg bare ikke på at andre er ligeså gode til at passe på, holde afstand og blive testet som vi selv er.

Desværre er vaccine ikke end betydende med immunitet, og derfor undrer jeg mig over at flere ikke tager et større ansvar og passe bedre på

Det er da bindegalt at en chef sender alle hjem fordi man er bange for at du får corona  jeg er god nok lettere målløs. Folk må da tage heldragter på for min skyld. Men jeg ville godt nok blive irriteret over at blive sendt hjem pga en gravid ud af en hel flok medarbejdere. Du kan da bare selv arbejde hjemme..

Det svarer næsten til at man siger, at man aldrig må få kage eller slik på arbejdet fordi der er ‘en med diabetes, der bliver ked af at få sukker in his face hele tiden. 

Livet leves en gang og der er ikke nogen ekstra omgang. For pokker da - lad os komme tilbage til livet og væk fra irrationel frygt. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Kipper

Profilbillede for Kipper

Jeg læser ingen steder at trådstarter er bekymret for sig selv, men netop er bekymret for at smitte andre, der ikke tåler at blive meget syg. Generelt kan man vel kun tale udfra sin egen verden og dem man omgåes både privat, på jobbet osv. Alle i vores famile er vaccineret både de børn der kan, og voksne og det samme gælder venner. Hvis jeg skal ses til noget større socialt i fx familien, beder vi om at alle er nytestede, før de kommer. Jeg har overhoved ikke en snert af angst for selv at få corona ,ej heller er mine børn bange for selv at få det.  Vi er sunde og raske alle sammen og tænker vi ikke bliver så hård ramt. Men vi vil gøre alt det vi kan, for ikke at smitte andre, der ikke kan tåle det. For det første arbejder jeg selv med sårbare børn, hvor vi har haft nogen af dem indlagt pga corona og så har vi også desværre kræft i nærmeste familie, og de skal simpelthen ikke stresse over, hvis de gerne vil ses, så selvfølgelig tester vi for andres skyld. Jeg tror på ,at vi skal passe på hinanden, og vi kan jo aldrig vide om ens kollegas mand er ramt af kræft eller barnets sidekammerat i skolen netop har fået en for tidlig født lillesøster. Jeg går absolut ikke ind for vaccinetvang, men jeg går ind for at vi skal testes og passe på hinanden også selvom vi ikke selv (lige nu, man ved jo aldrig hvad der sker med en selv eller en i familien) er i risikogruppen. Hvis jeg får corona på trods af 3 vacciner, afspritning og afstand, bliver det jo fanget af test som jeg tager flere gange om ugen, så har jeg jo gjort det jeg føler jeg kan for at passe på andre. Men både os og børnene lever overhoved ikke vores liv i skræk og angst eller isoleret uden sociale arrangementer eller fritidsinteresser, men vi er bevidste om hvordan vores valg kan have indflydelse på andre. Derfor passer vi på.

Anmeld Citér

9. december 2021

Maximus4

kamikaze skriver:

Så hele din arbejdsplads skal arbejde hjemmefra fordi du er gravid? Det er altså også ekstremt. Hvorfor var det ikke nok at lade dig arbejde hjemme?

Jeg kender ingen der er død af Corona men en kollega begik selvmord under første nedlukning. Isolation er også skadeligt.

Burde vi ikke kende mindst én der er død af corona eller i det mindste kende en der kender en der er død af corona. ikke MED corona men direkte død AF corona før det kan være så farlig en pandemi? Kender INGEN og kender INGEN der kender en. Kender heller ingen "smittede" hele min omgangskreds er sunde og raske og uvaccineret <3 

Anmeld Citér

9. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Mormina skriver:

Du kan også handle online så du ikke skal ind i butikker. Husk at få boosteren. Meld fra til alt socialt. Der er kun 99.8 % chance for at overleve. Hvis du endelig skal handle så brug både handsker maske og visir. Bed om at forretningerne kræver pas før dine medmennesker må handle mad. Husk at se nyheder og tjek smitte appen dagligt. Lad vær med at kramme din familie og sørg for at gå i isolation hvis næsen løber. Eventuelt bliv testet hver dag. Du kan i princippet være smittet det sekund du træder ud af test teltet. Også selvom du ikke kan mærke du er syg kan du risikere at smitte nogen. Pas på dig selv. Det er en farlig tid. 

Bemærkelsesværdigt at du er på dette forum, når det eneste du skriver om er corona... Er din eneste agenda herinde at nedgøre folk der tager corona og restriktionerne alvorligt?

Anmeld Citér

9. december 2021

Maximus4

Anonym skriver:

Det er da bindegalt at en chef sender alle hjem fordi man er bange for at du får corona  jeg er god nok lettere målløs. Folk må da tage heldragter på for min skyld. Men jeg ville godt nok blive irriteret over at blive sendt hjem pga en gravid ud af en hel flok medarbejdere. Du kan da bare selv arbejde hjemme..

Det svarer næsten til at man siger, at man aldrig må få kage eller slik på arbejdet fordi der er ‘en med diabetes, der bliver ked af at få sukker in his face hele tiden. 

Livet leves en gang og der er ikke nogen ekstra omgang. For pokker da - lad os komme tilbage til livet og væk fra irrationel frygt. 

Præcis. Hun skriver endda selv at " Man har jo læst så mange SKRÆMMEKAMPAGNER" Ja de har læst ALT for mange skræmmekampagner. Det er så trist at de er så bange.

Anmeld Citér

9. december 2021

AnoMor

kamikaze skriver:

Vaccinerede nærkontakter behøver ikke gå i isolation. Du kan forlange at folk følger reglene, men ikke mere -- vi skal til at lære at leve med Corona nu.

Det er jo også fuldstændig sig absurd. Jeg var nærkontakt og gik i isolation fordi jeg ikk er vaccineret (havde ogsp gjort det hvis jeg var). Jeg testede positiv på 5. Dagen efter kontakt. Dvs jeg kunne være taget i skole og smittet hele klassen hvis jeg havde været vaccineret

Anmeld Citér

9. december 2021

kamikaze

Mormina skriver:

Burde vi ikke kende mindst én der er død af corona eller i det mindste kende en der kender en der er død af corona. ikke MED corona men direkte død AF corona før det kan være så farlig en pandemi? Kender INGEN og kender INGEN der kender en. Kender heller ingen "smittede" hele min omgangskreds er sunde og raske og uvaccineret <3 

Nej, heldigvis ikke. De tidligere nedlukning er har jo været meget effektive i at bremse epidemien inden den ramte min eller din bekendtdkabskreds. Det er jo derfor de griber til de samme midler igen. Men nu har vi jo vacciner til dem, der vil have, som beskytter mod død og alvorlig sygdom. Så synes jeg personligt at vi burde få det overstået en gang for alle. Det tror jeg også de ville have gjort hvis omicron ikke var dukket op som ukendt variabel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.