Jeg er simpelthen nødt til at vide om jeg efterhånden er den eneste i DK, der gerne vil passe på mig selv og min familie mht. Corona?
Jeg arbejder i en stor virksomhed og kan tydeligt fornemme at folk ikke er særligt bekymrede og/ eller påpasselige, på trods af der er flere, der enten selv er blevet smittet eller har nogle derhjemme der er smittet. Alligevel holder folk ikke afstand, kommer på arbejde selvom de er nærkontakt eller har symptomer. Og det er åbenbart fint med ledelsen. Jeg har de sidste par uger forsøgt at sætte mig med afstand i kantinen, men der er altid en der skal sætte sig imellem og folks kommentarer vedr. Corona bærer også tydeligt præg af at de synes det er noget fis for "vi er jo vaccinerede".
Jeg er også vaccineret og det samme er min familie. Men derfor vil jeg da gerne undgå at få det alligevel.
Dels skal vi i fertilitetsbehandling, dels sad vi i isolation både til jul og nytår sidste år fordi min kæreste fik det af en kollega, der synes det var okay at gå på arbejde med symptomer og dels vil jeg gerne passe på mine forældre. Det er jo trods alt ikke garanteret at man ikke får et hårdt forløb, selvom man er vaccineret.
Jeg synes det er vildt utrygt at gå på arbejde, da jeg åbenbart er den eneste der tager Corona bare lidt alvorligt. Jeg er egentlig ikke bange for at blive meget syg af det, men jeg kan jo smitte nogen der ikke kan tåle det og det ville i øvrigt være meget ubelejligt.
Er der andre der har det som jeg?
Anmeld
Citér