Helt ærligt, Nej. Jeg passer ikke specielt meget på. Jeg følger retningslinjer med mundbind udelukkende for ikke at få voksen skældud.. og spritter af når jeg handler, fordi jeg generelt synes dét tiltag bare burde blive. Men.. jeg er hamrende træt af forbud og nedlukinigner mod en sygdom som de fleste folk er vaccinerede imod og ikke længere bliver alvorligt syge af. Og ja, jeg synes det er noget fis at blive ved at behandle Corona som noget fuldstændig vanvittigt livsfarligt når tallene viser at ja, flere er smittede men der ikke er en stigning i indlagte / alvorligt syge af det. Vaccinen giver jo netop kun et mildere forløb, men vi kan ikke undgå smitte. Ligesom influenza og alt muligt andet vi lever med og IKKE går og skærmer os for. Jeg synes det er langt mere relevant at se på udviklingen blandt indlagte fremfor smittede. Især hvis vi skal blive ved at købe årsagen med at vi skal passe på kapaciteten på sygehusene.
Vi kommer ikke til at udrydde Corona. Så skal vi lukke landet ned hver november - februar hvert år fra nu af? Jeg gider ikke tage mig synderligt meget af det længere. Og jeg er heller ikke sikker på jeg tager det 3. Stik. For der kommer nok også et 4.5.6.7.8 osv hvis de siger den ikke holder optimalt i mere end 6mdr cirka. Men igen, det gør jeg jo nok, da det er frivilligt tvang, da Corona passet udløber når man bliver indkaldt til 3 stik - cirka.. og uden det, er der begrænset frihed.
Som sagt. Jeg overholder retningslinjerne. Men jeg synes det er helt ude af proportioner at blive ved at være så mega bange, når der ikke er nogen vilde stigninger i alvorligt syge. Vi kan altid blive ramt af sygdom. Eller en bil. Sådan er livet nu engang.
Anmeld
Citér