Andre der passer på sig selv mht Corona?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2021

B&J

Jeg er super glad for jeg går sygemeldt mens jeg er gravid ellers havde jeg godt nok taget den skide maske på lige som første gang fordi når man arbejder i butik er man virkelig tæt tæt på sine kunder. 
plus lige før vi havde beholdt vores søn hjemme men nu valgte de fra tirsdag at lukke skolen fordi der var over 140 smittet på skolen og det var kun fra 0-5kl. Ellers syntes jeg selv jeg er god til afstand holder mig til den jeg skal som fys og læge osv fordi jeg går sygemeldt plus jeg er gravid. Familie er kun dem der er tæt på men selv om de har fået vaccinen er de gode til at blive testes ind i mellem når de har været sammen med en del personer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Helt ærligt, Nej. Jeg passer ikke specielt meget på. Jeg følger retningslinjer med mundbind udelukkende for ikke at få voksen skældud..  og spritter af når jeg handler, fordi jeg generelt synes dét tiltag bare burde blive. Men.. jeg er hamrende træt af forbud og nedlukinigner mod en sygdom som de fleste folk er vaccinerede imod og ikke længere bliver alvorligt syge af. Og ja, jeg synes det er noget fis at blive ved at behandle Corona som noget fuldstændig vanvittigt livsfarligt når tallene viser at ja, flere er smittede men der ikke er en stigning i indlagte / alvorligt syge af det. Vaccinen giver jo netop kun et mildere forløb, men vi kan ikke undgå smitte. Ligesom influenza og alt muligt andet vi lever med og IKKE går og skærmer os for.  Jeg synes det er langt mere relevant at se på udviklingen blandt indlagte fremfor smittede. Især hvis vi skal blive ved at købe årsagen med at vi skal passe på kapaciteten på sygehusene.

Vi kommer ikke til at udrydde Corona. Så skal vi lukke landet ned hver november - februar hvert år fra nu af? Jeg gider ikke tage mig synderligt meget af det længere. Og jeg er heller ikke sikker på jeg tager det 3. Stik. For der kommer nok også et 4.5.6.7.8 osv hvis de siger den ikke holder optimalt i mere end 6mdr cirka. Men igen, det gør jeg jo nok, da det er frivilligt tvang, da Corona passet udløber når man bliver indkaldt til 3 stik - cirka.. og uden det, er der begrænset frihed. 

Som sagt. Jeg overholder retningslinjerne. Men jeg synes det er helt ude af proportioner at blive ved at være så mega bange, når der ikke er nogen vilde stigninger i alvorligt syge. Vi kan altid blive ramt af sygdom. Eller en bil. Sådan er livet nu engang. 

Anmeld Citér

9. december 2021

AnoMor

Mor11 skriver:

Helt ærligt, Nej. Jeg passer ikke specielt meget på. Jeg følger retningslinjer med mundbind udelukkende for ikke at få voksen skældud..  og spritter af når jeg handler, fordi jeg generelt synes dét tiltag bare burde blive. Men.. jeg er hamrende træt af forbud og nedlukinigner mod en sygdom som de fleste folk er vaccinerede imod og ikke længere bliver alvorligt syge af. Og ja, jeg synes det er noget fis at blive ved at behandle Corona som noget fuldstændig vanvittigt livsfarligt når tallene viser at ja, flere er smittede men der ikke er en stigning i indlagte / alvorligt syge af det. Vaccinen giver jo netop kun et mildere forløb, men vi kan ikke undgå smitte. Ligesom influenza og alt muligt andet vi lever med og IKKE går og skærmer os for.  Jeg synes det er langt mere relevant at se på udviklingen blandt indlagte fremfor smittede. Især hvis vi skal blive ved at købe årsagen med at vi skal passe på kapaciteten på sygehusene.

Vi kommer ikke til at udrydde Corona. Så skal vi lukke landet ned hver november - februar hvert år fra nu af? Jeg gider ikke tage mig synderligt meget af det længere. Og jeg er heller ikke sikker på jeg tager det 3. Stik. For der kommer nok også et 4.5.6.7.8 osv hvis de siger den ikke holder optimalt i mere end 6mdr cirka. Men igen, det gør jeg jo nok, da det er frivilligt tvang, da Corona passet udløber når man bliver indkaldt til 3 stik - cirka.. og uden det, er der begrænset frihed. 

Som sagt. Jeg overholder retningslinjerne. Men jeg synes det er helt ude af proportioner at blive ved at være så mega bange, når der ikke er nogen vilde stigninger i alvorligt syge. Vi kan altid blive ramt af sygdom. Eller en bil. Sådan er livet nu engang. 

Nyt British studie viser faktisk at pziser vaccinen (kan ikk stave det) mister størstedelen af sin virkning efter kun 90 dage. Der falder den til 60% (mener jeg det var) og derfra går der stødt nedad  

Anmeld Citér

9. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMor skriver:

Nyt British studie viser faktisk at pziser vaccinen (kan ikk stave det) mister størstedelen af sin virkning efter kun 90 dage. Der falder den til 60% (mener jeg det var) og derfra går der stødt nedad  

Tja. Jeg har fået 2 stik Pfizer og den information gør mig hverken mere eller mindre påpasselig. Livet er simpelthen nødt til at gå videre - med de risici det nu indebærer at være i live. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
AnoMor skriver:

Det er vigtigt at have in mente, at selvom beskyttelsen mod at blive smittet falder, så bevarer man en stor del af beskyttelsen mod at blive alvorligt syg.

Det undrer mig, at folk fravælger 3. stik, fordi vi måske/måske ikke skal have en booster mere. Ingen kan se ud i fremtiden, så vil gerne gøre mit for at hindre flere stik - heriblandt 3. stik, og så tage den derfra. 

Jeg er hjemsendt frem til barsel med hjemmearbejde, og det passer mig godt. Det er blot et par uger, men så er risikoen trods alt mindsket, selvom den ikke er forsvundet.

Anmeld Citér

9. december 2021

AnoMor

Mor11 skriver:

Tja. Jeg har fået 2 stik Pfizer og den information gør mig hverken mere eller mindre påpasselig. Livet er simpelthen nødt til at gå videre - med de risici det nu indebærer at være i live. 

Det var nu heller ikk for at gøre dig mere påpasselig eller noget. Bare en info fordi du selv skrev 6 mdr da virkningen ville aftage  

jeg er skam helt på din side. Bortset fra jeg ikk selv er vaccineret. Men jeg passer på mig selv med afstand, sprit og blev testet jævntligt før jeg fik corona 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

AnoMor skriver:

Mener du at man ikke tager ansvar hvis man ikke er vaccineret eller misforstår jeg det sidste af det du skriver ? 

Det misforstår du og det har jeg ikke skrevet. 
der er frit vaccinevalg, og det er op til den enkelte hvad man vælger.

Men jeg synes at vi har et ansvar for at holde god hygiejne, afstand, blive testet osv. og der føler jeg at folk tager lidt let på det.

hvorhenne i mit skriv synes du st der bliver lagt op til at jeg mener at det er de ikke-vaccinerede som ikke tager ansvar?

Jeg er faktisk fløjtende ligeglad med om folk lader sig vaccinere eller ej. En vaccine påvirker ikke smittetrykket da de vaccinerde bliver smittet ligeså hyppigt. Eneste forskel er at de vaccinerede ikke bliver lige så syge af corona, og det må jo være folks eget valg om de stiller sig kritisk til vaccinen og evt. hellere vil risikere at blive mere syg, eller om man lader sig vaccinere. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Jeg har passet meget på .. men det er fordi vi skal en måned til Thailand og en corona ville ødelægge disse planer. Jeg er ikke bange for corona og den går ikke væk..? Hvad er dit svar - at vi hvert år skal være bange fra Nov- April? Det nægter jeg. Livet går videre og er ikke en forsigtig jammerdal. Folk dør af mange ting hver dag. Du gik vel heller ikke før og var enormt bekymret over om du ville smitte Oda på 85 med influenza. Det er også farligt for ældre. 

Grunden til at det er besværligt, er jo netop fordi man tester så meget og har så mange restriktioner. Vi have 69 smittede børn på min søns skole - alle uden symptomer. Så pga det skal børne har halvdårlig undervisning og forældrene skal få akut stress pga hjemmeundervisning x 2 eller 3 børn. 

Jeg synes det er helt fint at børne smitter hinanden - og da gerne en klasse på en gang- i stedet for disse nålestik og nedlukninger det trækker ud. Vaccinerne hjælper noget men jo slet ikke i samme grad som når de har haft corona rigtigt. 

Anmeld Citér

9. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Har du et link til det? - For jeg kender stort set ingen vaccinerede som bliver testet, (kun hvis de er nærkontakt) men derimod mange ikke vaccinerede som bliver jævnligt 

Jeg har prøvet at google lidt uden held. Om det er fordi mine google-evner er for dårlige, om det viste sig at være forkert eller om det bare er fordi det er begravet i så mange andre nyheder aner jeg ikke. Det får et forsøg mere når der er bedre tid.

Anmeld Citér

9. december 2021

AnoMor

Savanna skriver:

Det er vigtigt at have in mente, at selvom beskyttelsen mod at blive smittet falder, så bevarer man en stor del af beskyttelsen mod at blive alvorligt syg.

Det undrer mig, at folk fravælger 3. stik, fordi vi måske/måske ikke skal have en booster mere. Ingen kan se ud i fremtiden, så vil gerne gøre mit for at hindre flere stik - heriblandt 3. stik, og så tage den derfra. 

Jeg er hjemsendt frem til barsel med hjemmearbejde, og det passer mig godt. Det er blot et par uger, men så er risikoen trods alt mindsket, selvom den ikke er forsvundet.

Jeg har ikke engang fået første stik og skal heller ikke have det. 

jeg synes det er helt fint at folk vælger vaccinen. Alle gør forhåbentlig hvad de føler er det rigtige for dem. Det jeg ikke har respekt for er folk der skal udskamme hinanden uanset om det er vaccinerede eller uvaccinerede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.