Andre der passer på sig selv mht Corona?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2021

fehår

AnoMor skriver:

Men ikke desto mindre så gør det. Men den risiko er okay at løbe når det er vaccineret. Det er absurd og udskamning af en befolkning 

Det er en mindre risiko at løbe, og ergo et acceptabelt alternativ til oftere at sende folk hjem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

AnoMor

fehår skriver:

Det er en mindre risiko at løbe, og ergo et acceptabelt alternativ til oftere at sende folk hjem.

Giver ingen mening. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Kipper skriver:

Jeg læser ingen steder at trådstarter er bekymret for sig selv, men netop er bekymret for at smitte andre, der ikke tåler at blive meget syg. Generelt kan man vel kun tale udfra sin egen verden og dem man omgåes både privat, på jobbet osv. Alle i vores famile er vaccineret både de børn der kan, og voksne og det samme gælder venner. Hvis jeg skal ses til noget større socialt i fx familien, beder vi om at alle er nytestede, før de kommer. Jeg har overhoved ikke en snert af angst for selv at få corona ,ej heller er mine børn bange for selv at få det.  Vi er sunde og raske alle sammen og tænker vi ikke bliver så hård ramt. Men vi vil gøre alt det vi kan, for ikke at smitte andre, der ikke kan tåle det. For det første arbejder jeg selv med sårbare børn, hvor vi har haft nogen af dem indlagt pga corona og så har vi også desværre kræft i nærmeste familie, og de skal simpelthen ikke stresse over, hvis de gerne vil ses, så selvfølgelig tester vi for andres skyld. Jeg tror på ,at vi skal passe på hinanden, og vi kan jo aldrig vide om ens kollegas mand er ramt af kræft eller barnets sidekammerat i skolen netop har fået en for tidlig født lillesøster. Jeg går absolut ikke ind for vaccinetvang, men jeg går ind for at vi skal testes og passe på hinanden også selvom vi ikke selv (lige nu, man ved jo aldrig hvad der sker med en selv eller en i familien) er i risikogruppen. Hvis jeg får corona på trods af 3 vacciner, afspritning og afstand, bliver det jo fanget af test som jeg tager flere gange om ugen, så har jeg jo gjort det jeg føler jeg kan for at passe på andre. Men både os og børnene lever overhoved ikke vores liv i skræk og angst eller isoleret uden sociale arrangementer eller fritidsinteresser, men vi er bevidste om hvordan vores valg kan have indflydelse på andre. Derfor passer vi på.

Har du læst hvad indlægget hedder “andre der passer på sig selv mht corona” det er da netop sig selv hun er bekymret for. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Mormina skriver:

Du kunne også anskaffe dig sådan en heldragt de bruger på sygehusene inden du går ind til frokost. Bare for at være på en sikre side. Sig højt at du gerne vil have dine kollegaer holder sig væk fra dig. Du kan også få sådan plastik bås du kan slå op og sidde i den og spise din frokost afskærmet fra andre mennesker. Eller måske bede dem om at spise med mundbind på og insistere på de ikke må grine så smitten flyver for langt. ❤

Hold da op en forståelse for andre folk!

Wow! 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Puha hvor jeg synes i bør overveje jeres tone

nu er jeg på et lille kontor med 20 ansatte, hvor størstedelen siden sidste nedlukning, faktisk har bedt om at få lov til at arbejde mere hjemme, så hos os var de glade for at blive sendt hjem  og jeg var glad for ar

min chef forstod hvorfor jeg i hvert fald gerne ville hjem. Jeg bad da ikke om at han sendte alle hjem. Men i bund og grund kom han da kun regerings anbefalinger et par dage i forvejen

der er ingen af os som ved mere end ssi, selvom mange af jer lyder som en flok professorer

jeg følger til en hver tid deres anbefalinger, og når de mener at situationen er alvorlig, så passer det nok mere, med deres evidensberegning end hvad kloge fru Jensen mener og tror.

jeg hopper baglans ud af denne samtale igen. Jeg gider simpelthen ikke at diskutere. Vi ser forskelligt på det og det er fair. Men når folk udnævner sig selv til epidimiprofessoren så synes jeg det bliver for træls

god aften

Helt enig. Jeg er ked af du skulle skydes ned. Men jeg sætter i hvert fald pris på dit input og er glad for at vide at jeg ikke er alene

Anmeld Citér

9. december 2021

Kipper

Profilbillede for Kipper

Læste lige indlægget igen, og du har jo ret. Min fejl. Da jeg havde gennemlæst tråden, var det mest det der trådte igennem i min bevidsthed, at de fleste passede på andre, og ikke selv var nervøse for at få det. Men reelt set kan vi jo ikke vide, hvad folk går igennem og hvad der gør dem utrygge. Derfor ville jeg helt klart respektere at folk er utrygge og netop vise at jeg og andre jeg kender gerne vil passe på. Jeg er ikke selv utryg overhoved eller bange, men jeg kan som sagt faktisk reelt set smitte børn, der kan blive meget syge. Jeg  Kender også flere, der har mistet nogen de elsker til corona også nogen der ikke havde underliggende sygdomme eller var meget gamle. Jeg kender også flere der stadigvæk 1 år efter, de har haft corona stadig har bivirkninger. Til gengæld kender jeg ikke en eneste, der har haft bivirkninger af vaccinen. Men igen det er den virkelighed og verden jeg er i, og de erfaringer jeg har med mig. Så er der jo andre der har oplevet det  modsatte. Det er den virkelighed der er derude, at vi hver især kommer med den vinkel på livet, som vi selv er en del af.  

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Har du læst hvad indlægget hedder “andre der passer på sig selv mht corona” det er da netop sig selv hun er bekymret for. 

Man jo er nødt til at passe på sig selv for at passe på andre, hvad corona angår. 

Og som jeg også skriver i tråden er jeg ikke bange for at få corona, I den forstand at jeg er bange for at blive syg

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Man jo er nødt til at passe på sig selv for at passe på andre, hvad corona angår. 

Og som jeg også skriver i tråden er jeg ikke bange for at få corona, I den forstand at jeg er bange for at blive syg

Selvfølgelig. Den var bestemt heller ikk myntet på dig overhovedet. Synes det er fint man passer på sig selv. 

der var bare hende jeg citerede der ordret skrev at hun ingen steder læste du talte om at beskytte sig selv. Men det er jo præcis det din tråd handler om

Anmeld Citér

9. december 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Mormina skriver:

Du kan også handle online så du ikke skal ind i butikker. Husk at få boosteren. Meld fra til alt socialt. Der er kun 99.8 % chance for at overleve. Hvis du endelig skal handle så brug både handsker maske og visir. Bed om at forretningerne kræver pas før dine medmennesker må handle mad. Husk at se nyheder og tjek smitte appen dagligt. Lad vær med at kramme din familie og sørg for at gå i isolation hvis næsen løber. Eventuelt bliv testet hver dag. Du kan i princippet være smittet det sekund du træder ud af test teltet. Også selvom du ikke kan mærke du er syg kan du risikere at smitte nogen. Pas på dig selv. Det er en farlig tid. 

Hvor er du dog væmmelig i din kommunikation. Mennesker har mistet dem de elsker. Mennesker sidder med sårbare pårørende, som ikke vil overleve smitte. Og så tillader du at skabe dig for fuld udblæsning i komplet blindhed for andres forudsætninger. Øv, det er ubehageligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.