Hvor mange har lidt af graviditetskvalme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

Na-Wi

Jeg har vidst været en af de 'heldige' .. I de første uger af min graviditet led jeg af kvalme, men kun de første timer om morgenen og så gik det heldigvis væk igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

vanessas mor

jeg havde vild meget kvalme i cirka 20 uger, hvor jeg tit kastede op 10 gange på en dag.. Men så fra den ene dag til den anden gik det bare væk, og det var så SKØNT..

Al den kvalme har dog gjort mig nervøs for en ny graviditet..

Anmeld

27. oktober 2009

Vingummien

Jeg havde det faktisk igennem hele graviditeten. Fik faktisk piller for at dæmpe det lidt selvom de ikke anbefales til gravide, men et eller andet skulle der gøres for kunne ikke gå uden for en dør og bare der lugtede/duftede det mindste af et eller andet så var det en tur med hovedet i wcet.

Anmeld

27. oktober 2009

guggle

Jeg har lidt voldsomt under alle tre graviditeter.

1. graviditet - 9 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt.Var sengeliggende i 5 mdr. Blev indlagt i starten af graviditeten, efter at have tabt mig 10 kg. på 3 uger. Kastede op konstant og kunne ikke spise - Da jeg endelig kunne spise ganske begrænset levede jeg af flydende spinat. Utroligt at der kom et barn ud af det - Han vejede 3050g. - født 1 dag før termin

2. Graviditet- 7 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt. Var sengeliggende 5 mdr. Blev igen indlagt i starten af graviditet, efter at have tabt 7-8 kg. på knap 3 uger. Kastede op konstant og kunne ikke spise. Spiste meget begrænset i hele graviditeten - Hun vejede til trods alligevel 3800 - født 1 dag før termin.

3. graviditet - 5 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt. Var sengeliggende i 4-5 mdr. Fik ret stærk medicin mod kvalme/opkast, søsygearmbånd, akupunktur 2X ugentligt, akupunkturnåle permanent i ørerne indtil 7. mdr.  Har her til slut spist bedre men lidt. Har termin om 6 uger og han skønnes til at blive lille - derfor har jeg gået til ekstra kontrol scanninger. 

Nu er det heldigvis snart overstået - har det ikke helt godt før jeg har født. Lidelsen kaldes hyperemesis og er ret invaliderende mens den står på, for man taber sig voldsomt. Vejer mindre når jeg føder end da jeg blev gravid..

Så jeg er absolut ikke nogen god avlshoppe :-)

Anmeld

27. oktober 2009

saxa

Overhovedet ingen kvalme eller tegn derpå..  Så jeg er en af de "heldige" - har kunnet nyde min graviditet uden dårlige symptomer deraf...

Anmeld

27. oktober 2009

LotteGabriella

Ja det kom jeg til at tænke på da der er mange der skriver om det herinde. Jeg var selv meget hårdt ramt og det gik først over omkring uge 14. Var sygemeldt pga af det i 7 uger....  Hvordan har I haft det?

jamen det var egentlig sådan vi fandt ud af at jeg var gravid - var ude og se manden spille håndbold og lige midt i pomfritspisningen fik jeg kvalme og skulle kaste op - så jeg løb ud på toilettet 3 gange under den kamp Jeg stoppede med at spise pomfritterne og tænkte at der var klamme bakterier i dem....men det fortsatte så flere dage efter og jeg synes at jeg fik lidt ømme bryster, så til lægen med mig...og vupti, jeg var omkring 6-7 uger henne 

Jeg havde det kun i en periode på 2 uger

Anmeld

27. oktober 2009

M.O.A.R.

Jeg har lidt meget af det, og har stadig lidt kvaler med det er 15 uger henne i dag og må sige jeg glæder mig MEGET til den kvalme går væk. Håber i hvert fald den når at gå væk inden den 12/12

Malene 15+0

Anmeld

27. oktober 2009

Sees

Jeg mærkede overhovedet ikke noget som helst. Lidt spændte bryster, men det var også det.
Dog havde jeg konstant kraftige plukveer fra uge 34 (fødte 37+2) og kastede også op under de rigtige veer.
Men indtil uge 34 mærkede jeg intet - Fik heller ingen strækmærker, og fødslen varede 4½ time ca.

Hvor ville jeg ønske at I alle sammen kunne have en lige så nem graviditet som jeg - Bare uden de kraftige plukveer, selvfølgelig 

Anmeld

28. oktober 2009

Mira0911

michella80 skriver:

Ja det kom jeg til at tænke på da der er mange der skriver om det herinde. Jeg var selv meget hårdt ramt og det gik først over omkring uge 14. Var sygemeldt pga af det i 7 uger....  Hvordan har I haft det?

Led af det i 9½ måned... Faktisk et H***** hele vejen igennem graviditeten...

Anmeld

28. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

michella80 skriver:

Led a det fra ca 5 uge og så helt indtil jeg sku føde.. Til sidste kunne jeg ikke overskue skole mere, og et hospitals ophold(en hel anden grund end kun graviditet) gjorde godt da jeg ligeefter blev sygemeldt fra min uddannelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.