Jeg har lidt voldsomt under alle tre graviditeter.
1. graviditet - 9 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt.Var sengeliggende i 5 mdr. Blev indlagt i starten af graviditeten, efter at have tabt mig 10 kg. på 3 uger. Kastede op konstant og kunne ikke spise - Da jeg endelig kunne spise ganske begrænset levede jeg af flydende spinat. Utroligt at der kom et barn ud af det - Han vejede 3050g. - født 1 dag før termin
2. Graviditet- 7 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt. Var sengeliggende 5 mdr. Blev igen indlagt i starten af graviditet, efter at have tabt 7-8 kg. på knap 3 uger. Kastede op konstant og kunne ikke spise. Spiste meget begrænset i hele graviditeten - Hun vejede til trods alligevel 3800 - født 1 dag før termin.
3. graviditet - 5 mdr. med opkast og kvalme døgnet rundt. Var sengeliggende i 4-5 mdr. Fik ret stærk medicin mod kvalme/opkast, søsygearmbånd, akupunktur 2X ugentligt, akupunkturnåle permanent i ørerne indtil 7. mdr. Har her til slut spist bedre men lidt. Har termin om 6 uger og han skønnes til at blive lille - derfor har jeg gået til ekstra kontrol scanninger.
Nu er det heldigvis snart overstået - har det ikke helt godt før jeg har født. Lidelsen kaldes hyperemesis og er ret invaliderende mens den står på, for man taber sig voldsomt. Vejer mindre når jeg føder end da jeg blev gravid..
Så jeg er absolut ikke nogen god avlshoppe :-)
Anmeld