Er jeg paranoid eller hvad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2021

lineog4

Anonym skriver:

Ja jeg er nok lidt paranoid og farvet af tidligere oplevelser, så i må bære over med mig hvis det her lyder helt skørt eller i synes det er totalt for meget 

Min kæreste har været alene hjemme i næsten 6 hele dage mens jeg var været på ferie med min datter.

Da vi kommer hjem ligner det fuldstændigt som om vi lige er trådt ud af døren og alt ligger som det gjorde da vi tog afsted. Der er lidt mad i køleskabet, men det er så også det

Da vi tog afsted for 6 dage siden bed jeg mærke i at jeg tog hul den sidste toilet rulle tidligere på dagen. Havde regnet med at han var blevet nødt til at købe nyt efter et ude dage. Men nej den var der stadig og der var en del tilbage

Da jeg åbner opvaskemaskinen stinker den helt vildt, men der er ikke ret meget service i den. Til morgen vil jeg så køre den og kommer i tanke om at jeg kun har efterladt 1 opvaske tabs da vi tog på ferie. Den er der stadig. Jeg spørger mine kæreste hvor meget den har kørt mens jeg har været væk og han siger nok omkring 2 gange. Det kan jeg jo så være ret sikker på ikke er rigtigt medmindre han ikke har brugt tabs Derudover kan jeg se at der kun er brugt 2 kaffekopper og jeg ved at han drikker kaffe hver morgen 

Jeg har ingen (anden) grund til at mistænke min kæreste, men det føles bare så mærkeligt at komme hjem til et hjem hvor det nærmest ser ud som om der ikke var været nogen 

Nu er han selv taget væk de næste par dage og jeg sidder her med ondt i maven

Det ville ikke sætte nogle alarmklokker i gsng hos mig. 

Da jeg kom hjem fra tre uger til Grønland, lå der stadig noget af mit tøj på vores spisebord (vibhqr også spisebord i køkkenet), alt som i alt var stort set som da jeg var rejst.

Hvis min mand var helt alene hjemme, ville der nok heller ikke være andet end kaffekoppen, han ville formodentlig have nydt friheden til ikke at lave mad, ikke at vaske op, ikke at være bundet af noget. Han ville have blevet længere på arbejdet og ellers sumpet på sofaen med en tablet. Hvis weekend var han såmænd  ikke en gang kommet ud af døren.

Og jeg ville så heller aldrig have spurgt ham og antal af gange opvaskemaskinen havde kørt, for det ville jeg heller ikke have opdaget. 

Ville måske have forventet lidt hygge med en blomst, og noget i køleskabet, og der ville jeg så også have blevet slemt skuffet, så det ville nok være det eneste jeg havde opdaget

Men hvis du er i tvivl så sig det til ham, vær ærlig i stedet for at lege detektiv om opvaskemaskinen. Sig ej jeg er nok bare så super glad for dig og en gsng imellem lidt bange for st miste dig, så jeg ser spøgelser. Men når jeg kommer hjem og ser du intet hsr brugt, ikke engang toilet papir, så begynder tankerne at køre. Kan du ikke sige, hvad du har lavet mens jeg var væk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2021

Charl90

Jeg ville slet ikke bekymre mig. Han har nok bare arbejdet meget. Måske spist ude eller taget nem mad med hjem. Nogen kan finde på at snuppe en rulle toiletpapir med hjem fra arbejdet eller få en af naboen, fordi man ikke lige fik købt det. Måske var der én mere et sted. Måske tisser han hjemme og bruger toiletpapir på arbejdet

Anmeld Citér

14. august 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er glad for at flere af jer skriver at det ikke behøver være noget. Jeg er lidt bange for at jeg kommer til at koge suppe på noget der ikke findes og jeg er ret bekymret for hvordan han vil reagerer på min mistanke 

Det der mest får alarmklokkerne til at ringe er det med at han insistere på at have kørt opvaskeren. Har spurgt ham to gange og van holder på at den har været igang. Men det kan sagtens bare være noget han siger måske kan han ikke engang huske det og har bare svaret. Måske har han glemt at putte tabs i. Men jeg synes alligevel det virker underligt 

Han har været på arbejde i løbet af ugen så det er selvfølgelig begrænset hvor meget han har været hjemme. Vi har skrevet sammen hver dag og han har ikke nævnt noget om nogle aftaler. Jeg har også spurgt ham om han har lavet noget og han har kun svaret arbejde

Da vi kom hjem sagde jeg at det så ud som om han slet ikke havde været hjemme. Og der svarede han bare at han kun havde været hjemme om aftenen

Jeg kan ikke få det til at passe hvis han skulle lave noget ved siden af. Vi er igang med at prøve at producere første fælles baby og tror simpelthen ikke på at han er så ufornuftig at gøre det uden at være 100 procent med i det. Men der er stadig en lille tvivl det gnaver i maven da jeg simpelthen synes det virker mærkeligt 

Jeg ville ikke være det fjerneste urolig. Men hvis det var mig, der efter nogle dage alene blev spurgt flere gange til, om opvaskemaskinen havde kørt og hvor mange gange, ville jeg synes, det var vildt mærkeligt og sikkert også svare noget tilfældigt. Og hvis min mand tjekkede/bed mærke i toiletpapirsforbrug, antal kopper i vaskemaskinen, tabs, plantevanding etc., ville jeg synes, det var rimeligt, at han spillede med åbne kort og fortalte mig, hvad det handlede om. Jeg ville synes, at vi havde noget alvorligt at tale om, hvis han gik med mistanker af den art. 

Anmeld Citér

14. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:

Jeg ville ikke være det fjerneste urolig. Men hvis det var mig, der efter nogle dage alene blev spurgt flere gange til, om opvaskemaskinen havde kørt og hvor mange gange, ville jeg synes, det var vildt mærkeligt og sikkert også svare noget tilfældigt. Og hvis min mand tjekkede/bed mærke i toiletpapirsforbrug, antal kopper i vaskemaskinen, tabs, plantevanding etc., ville jeg synes, det var rimeligt, at han spillede med åbne kort og fortalte mig, hvad det handlede om. Jeg ville synes, at vi havde noget alvorligt at tale om, hvis han gik med mistanker af den art. 

Præcis. 

Ville også føle det lidt som at jeg blev gjort til et barn.

Nå hvor mange gange har du vasket op? Hvorfor er der den samme toiletrulle? Hvorfor står der kun to kopper?

Hvilke aftaler har du i dag? 

Anmeld Citér

14. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg er nok lidt paranoid og farvet af tidligere oplevelser, så i må bære over med mig hvis det her lyder helt skørt eller i synes det er totalt for meget 

Min kæreste har været alene hjemme i næsten 6 hele dage mens jeg var været på ferie med min datter.

Da vi kommer hjem ligner det fuldstændigt som om vi lige er trådt ud af døren og alt ligger som det gjorde da vi tog afsted. Der er lidt mad i køleskabet, men det er så også det

Da vi tog afsted for 6 dage siden bed jeg mærke i at jeg tog hul den sidste toilet rulle tidligere på dagen. Havde regnet med at han var blevet nødt til at købe nyt efter et ude dage. Men nej den var der stadig og der var en del tilbage

Da jeg åbner opvaskemaskinen stinker den helt vildt, men der er ikke ret meget service i den. Til morgen vil jeg så køre den og kommer i tanke om at jeg kun har efterladt 1 opvaske tabs da vi tog på ferie. Den er der stadig. Jeg spørger mine kæreste hvor meget den har kørt mens jeg har været væk og han siger nok omkring 2 gange. Det kan jeg jo så være ret sikker på ikke er rigtigt medmindre han ikke har brugt tabs Derudover kan jeg se at der kun er brugt 2 kaffekopper og jeg ved at han drikker kaffe hver morgen 

Jeg har ingen (anden) grund til at mistænke min kæreste, men det føles bare så mærkeligt at komme hjem til et hjem hvor det nærmest ser ud som om der ikke var været nogen 

Prøv og vend den om din mand har været på ferie kommer hjem og jeres hjem ser ud som det gjort da han tog af sted han spøger dig om de sammen ting du nu flere gang har udspurgt ham om hvordan vil du synes det var rart stikker ikke du vil sikker føle   det som om han behandlede dig som et barn og det er de færreste voksen mennesker som vil   bryde sig om det.

Så mit råd er at du skal i gang med at arbejdet med dit behov for at havde   kontrol over din mand   og ikke mindre den  mistillid du Udviser over for ham 

Anmeld Citér

14. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tænker han har arbejdet til sent, har bestilt junk eller købt micromad og gået i seng. Sådan går 6 dage nemt uden at starte en opvasker eller bruge særlige mængder af toiletpapir  

Han har jo været hjemme når du kan se planterne ikke er døde. Jeg ville lige trække vejret helt ned i maven og så prøve at dele dine tanker når han kommer hjem - men hold det på egen banehalvdel. 

Anmeld Citér

14. august 2021

Frizzy

Det er underligt at spørge flere gange om hvor mange gange opvaskeren har kørt osv. og jeg ville aldrig mistænke min mand. 
MEN .. jeg tænker det er lidt ligesom at komme hjem og tingene er rykket rundt og man mistænker indbrud fordi det ser anderledes ud. Her er det omvendt. Hvis alt mad står på samme måde i køleskabet, på toalettet, opvaskeren ikke har kørt og stolene ikke er rykket .... osv, samtidig med st man sletter en konto. Tja - så vil jeg kalde det intuition det fortæller en at noget er galt.  

Anmeld Citér

14. august 2021

Mortilah

LSS skriver:

Min tanke er; nej du er ikke paranoid.!

Der er flere ting jeg synes er underlige. Han siger opvaskeren har kørt 2 gange. Skal ikke gøre mig alt for klog på andre, men jeg ville ikke kunne fylde OG starte en opvasker to?! Gange på seks dage hvis jeg var helt alene. 
Og ift toiletpapiret… Enten er han herre klam og har skrottet at tørre sig efter toiletbesøg og ellers har han knap været hjemme. 

Jeg forstår godt du har ondt i maven. Det ville jeg godt nok også have. Bare det at han lyver omkring opvaskeren er alt rigeligt for mig, for hvor meget andet lyver han så også om  

Når jeg er alene kører min opvasker stadig dagligt men ellers må jeg gi dig ret i resten! 

Anmeld Citér

15. august 2021

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Jeg synes du skal tage en stille og rolig snak med ham. Jeg ville også undre mig med de ting du skriver, men ja der kan være en god forklaring som at han har arbejdet til sent, fået take away og kun brugt toiletpapir på arbejdet. Håber det hele løser sig

Anmeld Citér

15. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er selv lidt den paranoide type. Men tænker lige at spørge 

- Har han været på job i den uge ? I så fald har han jo nok brugt arbejdets wc også, dermed ikke så meget hjemme.

- ift kaffekopper, så er min mand typen, som hvis man ikke holder ham i ørerne, bruger samme kop i en uge... Ikke så lækkert, men kan det være det din mand har gjort ?

- Mad i køleskabet ville der heller ikke være meget af her, hvis jeg ikke var hjemme. Han gider ikke handle hvis han kan være fri og lever på havregryn og takeout. 

- Opvask kunne min mand godt være flov nok over til at lyve om, bare for at skulle slippe for at hører på mig brokke mig. 

Vil ovenstående kunne være noget din mand også kunne gøre ? Tror lidt jeg ville være bange for at spørge ham/snakke med min mand om evt utroskab (hvis det der du er) i frygt for at han så vil synes jeg er for meget (i fald han ikke har gjort det), eller lyve for mig hvis han havde. Så hellere holde lidt øje med de ting som sker om en. Ved ikke om det var en hjælp, men håber i hvert fald i finder ud af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.