Må ud med det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2021

Anonym trådstarter

Emiliaa92 skriver:

Føj siger jeg bare! Du overreagere overhovedet ikke!

Hvis min kæreste nogensinde havde talt sådan til mig, og domineret mig ned på knæ på den måde, så var jeg skredet på stedet! Hvem fanden tror han, at han er!

Du må virkelig ikke blive manipuleret til at tro at det er okay det han har gjort, for det er det ikke! Og begriber ikke, at han så siger at 'nu er du så bange for mig' sådan virker respekt ikke i et forhold, man skal ikke være bange for hinanden!

Pas på dig selv! <3  Tror desværre ikke at det bliver sidste gang at han gør det, nu ved han hvordan du reagere og nu vil han bruge det i mod dig, når du er mest svag

Tak. Jeg er lidt blændet og kører rundt i om det var min egen skyld om jeg pressede ham. 

det føles som om han synes det er synd for han at jeg er bange nu. Men jeg kan slet ikke forstå hvad han havde regnet med! At jeg er lavet af sten og bare siger nå pyt til det. 

Jeg frygter også at han nu har et våben imod mig og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forhindrer ham i at bruge det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Nej du overreagere ikke. Hans opførsel er ekstremt grænseoverskridende og uacceptabel - det skal du ikke acceptere på nogen måde 

Hvis det var mig ville jeg søge sparring hos en psykolog eller lign. Især hvis du fortsat vil give forholdet en chance. Det er en meget voldsom oplevelse du har været udsat for. Jeg ville gå omgående, men det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort 

Pas på dig!

Jeg vil gerne blive i forholdet. Men jeg kan ikke leve med den opførsel. Jeg føler virkelig at han skal søge hjælp og skylder mig en undskyldning og forklaring. Men han virker helt fremmede, krammede mig ikke i morges og ignorerer mig stort set. Mest virker det som om han synes det er min skyld og det er synd for ham. 

Jeg har aldrig set den reaktion hos ham før. Men den skræmmer mig fra vid og sans og jeg har brug for at vide at det aldrig sker igen. 

tak

Anmeld Citér

6. maj 2021

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Bare det at du bliver bange for ham, fortæller mig at du ikke er sikker på at han aldrig ville slå dig eller sparke dig. Hvis du tænker han er sådan et menneske der kunne finde på dét, synes jeg det er er bekymrende. Lige meget hvor vred min mand bliver på mig, så ville han aldrig slå mig. Det ved jeg.

Din kærestes adfærd og måden han skyder skylden på dig, tegner desværre et billede af at i er på vej derhen hvor han kunne slå dig, og du ville tro det var dig den var gal med. 

Du må fortælle ham hvad det gør ved dig. Hvis ikke du kan det fordi du er bange for hans reaktion, så skal du ikke være i et forhold med manden.

Jeg er meget bange for hvordan han reagere hvis jeg bringer det op igen. han føles pludselig meget skræmmende og meget stor. Jeg elsker ham og vil ham så gerne. Men jeg har brug for at vide det aldrig sker igen. Brug for en forklaring og en undskyldning. 
jeg vil ikke være bange i mit eget hjem, Men jeg kan slet ikke finde kræfterne til at rejse mig igen. Det føltes på en eller anden måde som om jeg stadig sidder på gulvet, ubeskyttet og bange.. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Jeg er meget bange for hvordan han reagere hvis jeg bringer det op igen. han føles pludselig meget skræmmende og meget stor. Jeg elsker ham og vil ham så gerne. Men jeg har brug for at vide det aldrig sker igen. Brug for en forklaring og en undskyldning. 
jeg vil ikke være bange i mit eget hjem, Men jeg kan slet ikke finde kræfterne til at rejse mig igen. Det føltes på en eller anden måde som om jeg stadig sidder på gulvet, ubeskyttet og bange.. 

Men bare dét at du kan blive bange for ham, er for mig en deal-breaker. For du ville ikke være blevet bange hvis ikke du troede han faktisk kunne finde på at slå dig, og sådan et menneske skal du da ikke være i et forhold med uanset at du elsker ham. 

Så uanset hvad han siger og hvad hans forklaring er, så tror jeg ikke på at du kan undlade at være bange, når du inderst inde tror han ville kunne finde på at slå dig.

Din historik med tidligere voldeligt forhold giver mig lyst til at opfordre dig til at komme ud af forholdet og så få hjælp hos en psykolog eksempelvis gennem grevinde danner centret eller anden frivillig organisation med erfaring med vold i forhold. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Men bare dét at du kan blive bange for ham, er for mig en deal-breaker. For du ville ikke være blevet bange hvis ikke du troede han faktisk kunne finde på at slå dig, og sådan et menneske skal du da ikke være i et forhold med uanset at du elsker ham. 

Så uanset hvad han siger og hvad hans forklaring er, så tror jeg ikke på at du kan undlade at være bange, når du inderst inde tror han ville kunne finde på at slå dig.

Din historik med tidligere voldeligt forhold giver mig lyst til at opfordre dig til at komme ud af forholdet og så få hjælp hos en psykolog eksempelvis gennem grevinde danner centret eller anden frivillig organisation med erfaring med vold i forhold. 

Logisk kan jeg godt se hvad du mener og at du har ret. 
Men jeg kan ikke få det ind i kroppen. Jeg bliver ved at væve rundt i at det jo også er min skyld og hvis jeg bare ikke havde sagt og hvis jeg nu gjorde osv. 

ja jeg føler mig næsten sikker på at næste gang tager han den et skridt videre, og jeg sidder og tænker hvad skal jeg gøre for at forhindrer det. 

Jeg kan genkende fra tidligere forhold og alligevel sidder jeg og tænker men han slog mig jo ikke og jeg er nok også lidt for nærtagende og bl.a. bl.a. jeg er simpelthen rundt på gulvet. 

overvejer om jeg skal ringe til en volds linje og hører dem ad hvad de siger til det. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bare ud fra den "smule" du her skriver om jeres forhold, så lyder det sindsygt uholdbart!

Jeg er slet ik i tvivl om, at det her hverken blir første eller sidste gang, han udviser den her opførsel overfor dig.

Og nu hvor han har vist sit sande ansigt, må du tage stilling til om, det er et forhold du vil fortsætte. Du vil komme til at levet et liv på listesko, hvis du ik passer på.

Jeres forhold lyder ik sundt, og personligt, ville jeg tage benene på nakke og smutte.

Samtidig ville jeg nok starte i noget terapi, for at få bearbejdet, alle de ting der ligger gemt i dig, fra tidliger. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. maj 2021

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Men jeg kan ikke få det ind i kroppen. Jeg bliver ved at væve rundt i at det jo også er min skyld og hvis jeg bare ikke havde sagt og hvis jeg nu gjorde osv. 

ja jeg føler mig næsten sikker på at næste gang tager han den et skridt videre, og jeg sidder og tænker hvad skal jeg gøre for at forhindrer det. 

Jeg kan genkende fra tidligere forhold og alligevel sidder jeg og tænker men han slog mig jo ikke og jeg er nok også lidt for nærtagende og bl.a. bl.a. jeg er simpelthen rundt på gulvet. 

overvejer om jeg skal ringe til en volds linje og hører dem ad hvad de siger til det. 

Det at han spiller offer rollen og er kold overfor dig om morgen, har nærmest ondt af sig selv, viser at han vil kunne bruge dette til at manipulere dig langt fremme. Du bliver nød til at råbe højt om at det er dig det er synd for! 

Min x-mand var ligeså, og jeg skulle rende og undskylde og fedte for ham selvom det var ham som havde begået stor fejl. Jeg mistet selvtilliden og troede at jeg altid fejlet og var problemet. Det må du altså ikke tro. Du er nød til at kende din værdig og dine rettigheder. 

Anmeld Citér

6. maj 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1
Anonym skriver:

Det er ikke din skyld. Den adfærd som din kæreste har, er på ingen på normal adfærd.

Jeg synes det er en rigtig god ide at ringe til voldslinjen og tale med dem. De kan rådgive og hjælpe dig videre.

Det ikke normalt, det som du oplever og på ingen måde acceptabelt.

Anmeld Citér

6. maj 2021

Dorthe1986

Jeg ville aldrig nogensinde overveje at blive. Og jeg ved hvad du taler om, din historik og det hele. En ting er at give en lussing i effekt (hvilket heller ikke overhovedet er okay), men det han har gjort går jo langt videre end en handling i effekt. Han kræver dig ned på knæ og råber og skriger. Det er jo en længere episode. Sådanne reaktioner er meget ekstreme og ikke noget enkeltstående, det vil ske igen. Jeg har selv været involveret med en som din kæreste. Nu har han ligesom overskredet grænsen og den bliver bare nemmere og nemmere at overskride med tiden.

Det kan gpdt være det ikke er samme grad af vold som i dit tidligere forhold (endnu), men det betyder ikke at det her er acceptabelt eller okay. Faktisk tænker jeg om du nogensinde har fået hjælp til at bearbejde dit tidligere forhold og ikke mindst hjælp til, hvordan man for så vidt undgår at ende i lignende forhold igen. Man hører ofte at voldsramte kvinder ender i nye voldelige forhold (fysisk såvel som psykisk), som om man bare tiltrækker de her mænd. Måske fordi ens grænser og ens eget selv er så udslettet at man ikke kan fornemme eller opfange advarselssignalerne. Du siger du vil forholdet og du elsker ham. Men du elsker en, der lige har trigget alt det værste der er sket for dig. Du siger du vil være i et forhold, hvor du lige nu er bange for ham. Din krops reaktioner fortalte dig jo igår og i dag, at det her er rigtig skidt? Du er så bange at du end ikke tør snakke med ham? Hvilken fremtid forestiller du dig med ham? 

I et sundt forhold er der ikke frygt. Ja man kan skændes så det brager, men man har jo kærlighed og respekt til hinanden og opfører sig jo ordentligt. Det er IKKE kærlighed og respekt, det din kæreste gjorde igår. 

Tør du virkelig tage den risiko, at blive? 

Anmeld Citér

6. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Uanset HVAD du havde gjort - om så du havde været utro eller hvad, så er det ALDRIG en undskyldning for at true/virke truende.. Og han har netop truet dig, når han står hen over dig med knyttet hånd og virker som en, der vil slå dig.. 

Han gjorde dig mega underdanig ved at få dig ned på knæ, og dét er også helt forkert.. I skal være ligeværdige, og derfor skal den ene ikke ned på knæ, fordi den anden står og råber og kommanderer.. 

Derudover så er den der kommentar med "nu er du bange for mig" igen en dominerende effekt, han har.. Er meget tydeligt at han nyder, at du er bange for ham, for så kan han "styre dig".. 

Mit ærlige svar er, at det der ender med at blive et meget usundt og voldeligt forhold, hvis du ikke går nu.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.