Jeg ville aldrig nogensinde overveje at blive. Og jeg ved hvad du taler om, din historik og det hele. En ting er at give en lussing i effekt (hvilket heller ikke overhovedet er okay), men det han har gjort går jo langt videre end en handling i effekt. Han kræver dig ned på knæ og råber og skriger. Det er jo en længere episode. Sådanne reaktioner er meget ekstreme og ikke noget enkeltstående, det vil ske igen. Jeg har selv været involveret med en som din kæreste. Nu har han ligesom overskredet grænsen og den bliver bare nemmere og nemmere at overskride med tiden.
Det kan gpdt være det ikke er samme grad af vold som i dit tidligere forhold (endnu), men det betyder ikke at det her er acceptabelt eller okay. Faktisk tænker jeg om du nogensinde har fået hjælp til at bearbejde dit tidligere forhold og ikke mindst hjælp til, hvordan man for så vidt undgår at ende i lignende forhold igen. Man hører ofte at voldsramte kvinder ender i nye voldelige forhold (fysisk såvel som psykisk), som om man bare tiltrækker de her mænd. Måske fordi ens grænser og ens eget selv er så udslettet at man ikke kan fornemme eller opfange advarselssignalerne. Du siger du vil forholdet og du elsker ham. Men du elsker en, der lige har trigget alt det værste der er sket for dig. Du siger du vil være i et forhold, hvor du lige nu er bange for ham. Din krops reaktioner fortalte dig jo igår og i dag, at det her er rigtig skidt? Du er så bange at du end ikke tør snakke med ham? Hvilken fremtid forestiller du dig med ham?
I et sundt forhold er der ikke frygt. Ja man kan skændes så det brager, men man har jo kærlighed og respekt til hinanden og opfører sig jo ordentligt. Det er IKKE kærlighed og respekt, det din kæreste gjorde igår.
Tør du virkelig tage den risiko, at blive?
Anmeld
Citér