Give op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
StortOgSmåt skriver:

Jeg havde sat min dansepartner stolen for døren og markeret en grænse - og alternativt fundet en anden dansepartner.

Og så havde jeg forklaret min mand, at jeg forstod at det kunne være vanskeligt - men at risikoen for at jeg var ham utro ikke handler om mængden af tilbud eller villige dansepartnere. Jeg er så at sige ikke “til rådighed” for utroskab uanset hvem der ligger sig for mine fødder ... så derfor får han ikke lov til at sætte mig i et dilemma, det handler om vælge mellem ham og en fritidsaktivitet.

Dvs du vil opgive familien?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2021

Kir

StortOgSmåt skriver:

Jeg havde sat min dansepartner stolen for døren og markeret en grænse - og alternativt fundet en anden dansepartner.

Og så havde jeg forklaret min mand, at jeg forstod at det kunne være vanskeligt - men at risikoen for at jeg var ham utro ikke handler om mængden af tilbud eller villige dansepartnere. Jeg er så at sige ikke “til rådighed” for utroskab uanset hvem der ligger sig for mine fødder ... så derfor får han ikke lov til at sætte mig i et dilemma, det handler om vælge mellem ham og en fritidsaktivitet.

Det er faktisk en rigtig god pointe!

Dog tror jeg ikke selv jeg ville have lyst til at være dansepartner med en der havde været nærgående. Både af hensyn til hans kæreste, men også fordi det kan blive noget rod i venskabet. Og jeg ville konstant bekymre mig om den fysiske kontakt. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Meheju skriver:

Det er da hendes mand, der vil det. Er det et rimeligt ultimatum at stille? 

Anmeld Citér

27. april 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
Kir skriver:

Det er faktisk en rigtig god pointe!

Dog tror jeg ikke selv jeg ville have lyst til at være dansepartner med en der havde været nærgående. Både af hensyn til hans kæreste, men også fordi det kan blive noget rod i venskabet. Og jeg ville konstant bekymre mig om den fysiske kontakt. 

Men så vil du opgive familien hvis din mand ikke bryder sig om du danser ?

Anmeld Citér

27. april 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg kan godt forstå sin mand og jeg havde stoppet til dans med det samme, den respekt synes jeg din mand fortjener og så tænker jeg også at valget er dans eller familien/parforholdet, det burde jo ikke være et svært valg

Anmeld Citér

27. april 2021

AnoMor

Meheju skriver:

Det er langt fra det hun skriver. Tværtimod. Hun siger netop hun ville smide dansepartneren væk og gøre klart over for sin mand at uanset hvilke tilbud der ville komme fra andre mænd så Bille utroskab aldrig være eb mulighed og han dermed ingen grund har til bekymring 

Anmeld Citér

27. april 2021

Tommelise

Din dansepartner opfører sig respektløst. Det er slet ikke ok, at han er nærgående over for dig til fester.

Selv om jeg synes, man skal have lov til at have sine fritidsinteresser, så synes jeg, du skal respektere din mands grrænser her. 

Så jeg ville stoppe til dans (medmindre det lykkes at finde en anden dansepartner - og det er rigtig svært, da der som regel ikke er så mange mænd, der gider gå til dans). Jeg ville bestemt ikke opgive min familie. 

Hvad med at begynde til dans uden partner som f.eks. Hit-Fit - hvor man danser sig FIT til forskellige HITS. Det er ikke det samme som pardans, men jeg synes, det er rigtig sjovt og giver god motion. Eller zumba, linedance eller noget andet uden partner. 

Pardans, hvor man er meget tæt på sin dansepartner, er bare noget andet end f.eks. korsang eller håndbold, så det giver nok nemmere andledning til jalousi. Jeg er ikke selv jaloux anlagt (medmindre min kæreste giver mig grund til det), men jeg kan godt forestille mig, at lige netop pardans kan trigge noget hos mange mennesker. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Kir

Men så vil du opgive familien hvis din mand ikke bryder sig om du danser ?

Hvis vi nu siger at dansepartneren ikke havde vist tegn på fysisk tiltrækning eller at jeg gik til noget dans uden dansepartner. Så ville jeg ikke opgive det fordi min mand var jaloux eller utilfreds med det. Jeg tænker det er en glidebane at føje min mands ultimatum, for denne gang er det dans men hvad så næste gang han bliver jaloux? Er det så jobbet der skal skiftes, mine venner, er det at han skal tjekke min telefon, køre mig til og fra ting osv. Jalousi bliver bare værre og værre, det vil aldrig være nok. Så det kan godt være han går fra dig hvis du ikke føjer ham, men så er det ham der splitter familien, ikke dig. Og alternativet synes jeg er værre. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Kir skriver:

Hvis vi nu siger at dansepartneren ikke havde vist tegn på fysisk tiltrækning eller at jeg gik til noget dans uden dansepartner. Så ville jeg ikke opgive det fordi min mand var jaloux eller utilfreds med det. Jeg tænker det er en glidebane at føje min mands ultimatum, for denne gang er det dans men hvad så næste gang han bliver jaloux? Er det så jobbet der skal skiftes, mine venner, er det at han skal tjekke min telefon, køre mig til og fra ting osv. Jalousi bliver bare værre og værre, det vil aldrig være nok. Så det kan godt være han går fra dig hvis du ikke føjer ham, men så er det ham der splitter familien, ikke dig. Og alternativet synes jeg er værre. 

Her er jeg bestemt ikke enig.. 

1. Dansepartneren har opført sig upassende, og derfor er det noget helt andet end hvis det var rent professionelt/interessemæssigt mellem TS og dansepartneren, eller evt. TS og en kollega/ven/whatever..

2. Bare fordi man er jaloux over én ting, så er det bestemt ikke ensbetydende med, at man er jaloux over flere ting.. 

Jeg var også selv jaloux på min kærestes tidligere veninde, der havde været upassende.. Men jeg er ikke jaloux på hans kolleger, selvom halvdelen af dem er kvinder der ser ganske pæne ud.. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Tommelise

Kir skriver:

Der er godt nok meget langt fra ikke at bryde sig om, at ens kæreste/kone/mand går til dans, som indebærer tæt fysisk kontakt - og så til den form for jalousi, hvor man tjekker telefonen, kræver at partneren opgiver sit job osv.

TS skriver intet om, at hendes mand generelt er jaloux. Der er tale om én fritidsinteresse, som han ikke bryder sig om. 

Hvis manden ellers er bare helt almindelig - så tror jeg ikke, der er nogen risiko for en glidebane. Det, du beskriver, er et usundt forhold med en psykopat (eller narcissist) - og det er to helt forskellige ting. 

Det er jo heller ikke sikkert, at han ville være jaloux, hvis hun gik til dans uden partner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.