Give op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.893 visninger
45 svar
77 synes godt om
27. april 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa

Jeg er ny herinde derfor vil jeg gerne lige have jeres mening vedr. dette emne vi diskuterer til hudløs herhjemme.

Sagen er den at jeg går til en interesse sammen med en anden fyr, som egentlig er både min og min mand bekendte. Denne fyr har en kæreste og  børn, men bliver dog lidt "nærgående" overfor mig når vi har festet til tider.

Min mand bryder sig ikke om at vi går til denne interesse (dans) mere sammen, da min mand ikke bryder sig om det og har egentlig aldrig gjort det. Jeg har nok bare fortsat, fordi jeg syntes det er så fedt for mig. Min mand har givet udtryk for at vælger jeg at fortsætte, er det ikke sikkert jeg har en kæreste/mand i fremtiden. Fordi han netop ikke bryder sig om det.

Hvad ville I gøre i et sådant tilfælde? Altså I havde en sådan interesser I syntes var skide fed, men jeres mand valgte at sætte det op således? Ville I stoppe for ikke splitte jeres familie ad?

Vi har snakket frem og tilbage om tingene til hudløshed.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2021

AnoMor

Meheju skriver:

Hejsa

Jeg er ny herinde derfor vil jeg gerne lige have jeres mening vedr. dette emne vi diskuterer til hudløs herhjemme.

Sagen er den at jeg går til en interesse sammen med en anden fyr, som egentlig er både min og min mand bekendte. Denne fyr har en kæreste og  børn, men bliver dog lidt "nærgående" overfor mig når vi har festet til tider.

Min mand bryder sig ikke om at vi går til denne interesse (dans) mere sammen, da min mand ikke bryder sig om det og har egentlig aldrig gjort det. Jeg har nok bare fortsat, fordi jeg syntes det er så fedt for mig. Min mand har givet udtryk for at vælger jeg at fortsætte, er det ikke sikkert jeg har en kæreste/mand i fremtiden. Fordi han netop ikke bryder sig om det.

Hvad ville I gøre i et sådant tilfælde? Altså I havde en sådan interesser I syntes var skide fed, men jeres mand valgte at sætte det op således? Ville I stoppe for ikke splitte jeres familie ad?

Vi har snakket frem og tilbage om tingene til hudløshed.

Normalt er jeg af den holdning at ingen mands jalousi skal sætte en stopper for mine interesser. 
Og det mener jeg sådan set stadig. Men når det er sagt. Så forstår jeg godt din mand hvis denne bekendte er nærgående. 
så hvis jeg var sig havde jeg nok fortsat til dans. Men fundet mig en anden dansepartner (som jeg formoder denne bekendte er) og bedt den bekendte om at lade være at komme med tilnærmelser af nogen art. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som Ano skriver: kan du ikke finde en anden partner? Kan godt huske din tidligere tråd om det.. Og jeg har stadig samme holdning.. Hvis ens kæreste/mand/kvinde ikke er tryg ved det og får det dårligt med det, så ville jeg ALTID vægte kærligheden højere end en egentlig "ligegyldig" interesse.. Du kan også gå til dans alene - altså uden partner.. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Kir

Ja jeg kan også huske en tråd om emnet, ved ikke om det var dig?

Den gang svarede jeg at jeg synes det var urimeligt og kontrollerende af manden at kræve at dansen skulle lægges på hylden. Og mener sagtens man kan have platonisk venskab selvom man er mand og kvinde (og heteroseksuelle).

Men synes faktisk det er lidt noget andet når dansepartneren har været nærgående. Det viser at det måske ikke kun er venskab for ham. Så jeg ville nok også lede efter en ny dansepartner eller finde en anden fritidsinteresse. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Baby.mamma

Jeg er af den mening, at slem jalousi er skadeligt, men ingen form for jalousi er møg kedeligt, og jeg ville føle, at min kæreste ikke var interesseret nok i mig.

Lige hvad angår denne her situation, så forstår jeg dælme godt din mand. Jeg har selv tidligere stoppet på en skole, netop fordi jeg var lidt for interessant for det modsatte køn. Da det en dag endte med klap i måsen var jeg smuttet. Jeg kan som sådan godt klare det, har en rimelig løskastet og hankøns-agtig humor, men af respekt for min kæreste stoppede jeg og gik igang med noget andet. Det kender jeg mange, som ikke havde gjort, men sådan er jeg nu. Der lå meget respekt i det for mig. 

I denne her situation er der ingen tvivl om, at jeg havde stoppet mit dans. Jeg ELSKER selv dans, men det skal ikke være på bekostning af mit forhold eller min mands følelser. Han skal have ro i maven over, at jeg tager til min hobby, hvilket jeg også ville ønske den anden vej. Så hvis han ellers ikke er den jaloux type som brokker sig over det mindste, så havde jeg ganske simpelt stoppet med at gå til det dans- i hvert fald på den danseskole/det fitness center. 

Jeg håber, I finder en løsning, og at I får lyttet ordenligt til hinanden. En anden ting kunne evt. være at din mand tog nogle alvorsord med ham vennen. Det er fame ikke iorden at rage på dig, og du kan jo også selv sætte foden i jorden. Alternativt må man lade være med at ses når der er fest og alkohol. Det er nemlig INGEN undskyldning for at gramse på en kvinde, som er taget.. 

Anmeld Citér

27. april 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
Kir skriver:

Ja jeg kan også huske en tråd om emnet, ved ikke om det var dig?

Den gang svarede jeg at jeg synes det var urimeligt og kontrollerende af manden at kræve at dansen skulle lægges på hylden. Og mener sagtens man kan have platonisk venskab selvom man er mand og kvinde (og heteroseksuelle).

Men synes faktisk det er lidt noget andet når dansepartneren har været nærgående. Det viser at det måske ikke kun er venskab for ham. Så jeg ville nok også lede efter en ny dansepartner eller finde en anden fritidsinteresse. 

Jeg tænker enden på det blir at stoppe da muligheden for ny danse partner ikke er der. Det er vare svært at acceptere når det er noget man er glad for men alternativet er jo at splitte familien ad 

Anmeld Citér

27. april 2021

AnoMor

Meheju skriver:

Jeg tænker enden på det blir at stoppe da muligheden for ny danse partner ikke er der. Det er vare svært at acceptere når det er noget man er glad for men alternativet er jo at splitte familien ad 

Hvis det ikke er muligt at finde en ny dansepartner. Så ville jeg ikke mene valget var svært hvis du elsker din mand.

Anmeld Citér

27. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Hvis det ikke er muligt at finde en ny dansepartner. Så ville jeg ikke mene valget var svært hvis du elsker din mand.

Helt enig 

Anmeld Citér

27. april 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg havde sat min dansepartner stolen for døren og markeret en grænse - og alternativt fundet en anden dansepartner.

Og så havde jeg forklaret min mand, at jeg forstod at det kunne være vanskeligt - men at risikoen for at jeg var ham utro ikke handler om mængden af tilbud eller villige dansepartnere. Jeg er så at sige ikke “til rådighed” for utroskab uanset hvem der ligger sig for mine fødder ... så derfor får han ikke lov til at sætte mig i et dilemma, det handler om vælge mellem ham og en fritidsaktivitet.

Anmeld Citér

27. april 2021

Kir

Meheju skriver:

Kan godt forstå det er rigtig svært du kan ikke finde noget andet dans hvor det ikke kræver en partner? Ved godt det nok ikke er det samme, men måske kan det stadig give dig glæden ved at danse. Synes det vil være synd hvis du skal opgive noget du er så glad for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.