Coronapas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2021

Anonym

Som du allerede har fået at vide, så er det negativ coronatest, at du er blevet vaccineret, eller at du har haft corona og dannet antistoffer. 

Så os, som ikke ønsker den eller af andre grunde, ikke kan få den, f.eks. gravid/ammer osv, vi tager en negativ test. 

Jeg tror ikke, det bliver så slemt ved teststederne, netop fordi flere og flere bliver vaccineret, og ikke skal stå i kø ved teststederne. Så det er intet problem!

Der bliver nok ligefrem hurtigere og nemmere tilgang end hidtil- meget snart

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det kunne jeg heller ikke, og undgik dem så længe jeg kunne... Men når testen gælder fra 72 timer når man får den taget, så giver det bare mere mening, for den holder længe, hvis man f.eks tager den søndag aften, end hvis man tager den anden lørdag(så du er sikker på at svaret kommer) 
lyntesten vil gælde til onsdag eftermiddag, hvor den anden kun vil gælde til tirsdag morgen.  Og man skal ikke vente så længe på svaret. 

Okay. Holder mig nu stadig til de andre så længe om muligt. 

jeg skal sjældent noget hvor jeg har brug for at en test virker i flere dage alligevel. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det er superviserede selvtest - altså der er trænede folk som holder øje/hjælper en mens testen tages og hjælper med at aflæse resultatet.

De vil også kunne hjælpe folk som er usikre på at tage testen selv.

Nåh okay. Det har jeg slet ikk hørt noget om. Tak ror den uddybning

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som du allerede har fået at vide, så er det negativ coronatest, at du er blevet vaccineret, eller at du har haft corona og dannet antistoffer. 

Så os, som ikke ønsker den eller af andre grunde, ikke kan få den, f.eks. gravid/ammer osv, vi tager en negativ test. 

Jeg tror ikke, det bliver så slemt ved teststederne, netop fordi flere og flere bliver vaccineret, og ikke skal stå i kø ved teststederne. Så det er intet problem!

Det giver jo faktisk meget god mening at der bliver færre og færre der testes når flere vaccineres. Sådan havde jeg ikk lige tænkt på det

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det giver jo faktisk meget god mening at der bliver færre og færre der testes når flere vaccineres. Sådan havde jeg ikk lige tænkt på det

Nemlig

Anmeld Citér

23. marts 2021

Sprit25

Mit problem er at de spontante restautant ture ryger. Det kommer til at koste omsætning

Anmeld Citér

23. marts 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Mit problem er at de spontante restautant ture ryger. Det kommer til at koste omsætning

Det er jo for en kort periode, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at folk vil stå i kø for at kunne komme ud at spise igen, så spontane restaurantture slet ikke bliver en mulighed.

Anmeld Citér

23. marts 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Det skal nok blive nemmere at få en test, men jeg er desværre ikke så optimistisk om, at det er snart. Da jeg er en af de sidste, der bliver tilbudt vaccine, har jeg fulgt med i tallene, og jeg tror det kommer til at tage nogle måneder, før køen til test er kort. Det er nok snart for nogle, men det er det ikke for mig, der sidder på spring for at komme ud

På sigt skal det nok blive nemmere, men det er allerede nu, at der er disse krav for at deltage i ting, og vi er stadig kun i gang med at vaccinere gruppe 5, så der er virkelig mange borgere, der lige nu skal fremvise negativ test for at komme til frisør, på café, i zoo etc, så jeg frygter et kæmpe pres på testcentrene de kommende måneder.

Lige nu er det kun lidt over 300.000 personer, der er færdigvaccineret, og da kravet gælder alle over 15 år, så er der stadig mange personer tilbage, der lige nu skal fremvise en frisk negativ test for at komme ud i samfundet eller have antistoffer. De seneste tal, jeg har kunnet finde, siger at der kommer 800.000 vacciner fra Pfizer i april, så det er 400.000 flere der kan blive færdige i april plus dem fra Moderna, så det er 700.000+ færdigvaccineret, men resten af befolkningen over de 15 år, må stadig stå i kø ved testcentrene.

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym

Janey skriver:

Det skal nok blive nemmere at få en test, men jeg er desværre ikke så optimistisk om, at det er snart. Da jeg er en af de sidste, der bliver tilbudt vaccine, har jeg fulgt med i tallene, og jeg tror det kommer til at tage nogle måneder, før køen til test er kort. Det er nok snart for nogle, men det er det ikke for mig, der sidder på spring for at komme ud

På sigt skal det nok blive nemmere, men det er allerede nu, at der er disse krav for at deltage i ting, og vi er stadig kun i gang med at vaccinere gruppe 5, så der er virkelig mange borgere, der lige nu skal fremvise negativ test for at komme til frisør, på café, i zoo etc, så jeg frygter et kæmpe pres på testcentrene de kommende måneder.

Lige nu er det kun lidt over 300.000 personer, der er færdigvaccineret, og da kravet gælder alle over 15 år, så er der stadig mange personer tilbage, der lige nu skal fremvise en frisk negativ test for at komme ud i samfundet eller have antistoffer. De seneste tal, jeg har kunnet finde, siger at der kommer 800.000 vacciner fra Pfizer i april, så det er 400.000 flere der kan blive færdige i april plus dem fra Moderna, så det er 700.000+ færdigvaccineret, men resten af befolkningen over de 15 år, må stadig stå i kø ved testcentrene.

Nu skal jeg ikke selv vaccineres, men jeg står også sidst i køen grundet min alder. 

Jeg er ikke i tvivl om, at mange fortsat vil være i total isolation, jeg kender mange, som virkelig frygter corona og går helt i baglås. De kommer ikke til at komme ud alligevel.

Jeg holder stadig på, at der meget snart bliver bedre plads ved testcentrene, og det bliver da skønt, hvis man altså skal noget. Jeg har ikke travlt

Anmeld Citér

23. marts 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Nu skal jeg ikke selv vaccineres, men jeg står også sidst i køen grundet min alder. 

Jeg er ikke i tvivl om, at mange fortsat vil være i total isolation, jeg kender mange, som virkelig frygter corona og går helt i baglås. De kommer ikke til at komme ud alligevel.

Jeg holder stadig på, at der meget snart bliver bedre plads ved testcentrene, og det bliver da skønt, hvis man altså skal noget. Jeg har ikke travlt

Det har du ret i, så jeg må bare håbe, at der er nok, der bliver hjemme til, at der er god plads til mig ved testcenteret for jeg kommer til at kigge forbi ret tit de kommende måneder. Jeg får det nok til at hænge sammen i den tid, det nu kommer til at vare. Den største udfordring bliver 6 dage i feriecenter, hvor vi skal testes undervejs for få adgang til de forskellige aktiviteter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.