Coronapas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg ved godt det er en app, men det er ikke det jeg spørger om. Jeg spørger hvad coronapasset indebærer. Om det kun er vacciner eller teste, hvor gamle teste evt skal være osv. 

72 timer fra den bliver taget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

Jeg ved godt det er en app, men det er ikke det jeg spørger om. Jeg spørger hvad coronapasset indebærer. Om det kun er vacciner eller teste, hvor gamle teste evt skal være osv. 

Undskyld. Men coronapasset indebærer også den app Den måde jeg tænkte, da jeg læste dit spørgsmål. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Som jeg forstår det gælder de samme regler som ligenu gælder for f.eks. skoler og udendørsforlystelser.

Altså fuldt vaccineret - at have haft corona for mellem 2 og 12 uger siden eller et negativt prøvesvar som max er 72 gammelt - når besøget slutter.

Efter påske mange skoler og gymnasier have mulighed for at eleverne kan selvteste på skolen - så det åbner op for noget test kapacitet i resten af systemet.

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

der er allerede køer, da man når man jo går i skole skal vise negativ test før man må komme ind og den må ikke være ældre end 72 timer fra hvor man får den taget, så elever skal testes, to-tre gange om ugen. Men der er også lyntests.

Okay. Jeg er stadig på fjernundervisning. Vores skole er stadig nedlukket. Så vi har ikk været ude i det det test for fremmøde endnu  

jah ved godt det er de der lyntest. Men dem vil jeg helst undgå.

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Undskyld. Men coronapasset indebærer også den app Den måde jeg tænkte, da jeg læste dit spørgsmål. 

Helt i orden. Men så langt var jeg dog med  

Anmeld Citér

23. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Okay. Jeg er stadig på fjernundervisning. Vores skole er stadig nedlukket. Så vi har ikk været ude i det det test for fremmøde endnu  

jah ved godt det er de der lyntest. Men dem vil jeg helst undgå.

Vi skal vise negativ test for at komme ind(vi kan så også blive testet på lyn test før skole)

Pinden er blevet mindre i lyntest, så den skal ikke så langt op, og du kan få svar på mobil, det er skønt. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Som jeg forstår det gælder de samme regler som ligenu gælder for f.eks. skoler og udendørsforlystelser.

Altså fuldt vaccineret - at have haft corona for mellem 2 og 12 uger siden eller et negativt prøvesvar som max er 72 gammelt - når besøget slutter.

Efter påske mange skoler og gymnasier have mulighed for at eleverne kan selvteste på skolen - så det åbner op for noget test kapacitet i resten af systemet.

Selvteste? Det er måske bare min skepsis der træder ind her me mon ikk mange kan snyde sig til negative teste så? 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Vi skal vise negativ test for at komme ind(vi kan så også blive testet på lyn test før skole)

Pinden er blevet mindre i lyntest, så den skal ikke så langt op, og du kan få svar på mobil, det er skønt. 

Ja ved godt at pinden er blevet mindre. Men vil nu stadig helt undgå den. Jeg kan slet ikk forlig mig med tanken om at skal have noget som helst op i min næse.  

Anmeld Citér

23. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja ved godt at pinden er blevet mindre. Men vil nu stadig helt undgå den. Jeg kan slet ikk forlig mig med tanken om at skal have noget som helst op i min næse.  

Det kunne jeg heller ikke, og undgik dem så længe jeg kunne... Men når testen gælder fra 72 timer når man får den taget, så giver det bare mere mening, for den holder længe, hvis man f.eks tager den søndag aften, end hvis man tager den anden lørdag(så du er sikker på at svaret kommer) 
lyntesten vil gælde til onsdag eftermiddag, hvor den anden kun vil gælde til tirsdag morgen.  Og man skal ikke vente så længe på svaret. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Selvteste? Det er måske bare min skepsis der træder ind her me mon ikk mange kan snyde sig til negative teste så? 

Det er superviserede selvtest - altså der er trænede folk som holder øje/hjælper en mens testen tages og hjælper med at aflæse resultatet.

De vil også kunne hjælpe folk som er usikre på at tage testen selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.