Coronapas?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.414 visninger
47 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg har ikke helt forstået hvad det der coronapas indebærer. 

Er der nogen der kan forklare mig det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2021

PP93

Som jeg forstår det så bliver det en app, hvor man kan se om man er fuld vaccineret eller om man har en negativ coronatest. Dette bliver forudsætningen for at man må komme nogle steder hen når DK åbner mere op

Også må coronatesten ikke være mere end et hvis antal timer gammel.  

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Gennem sundhed.dk app

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

PP93 skriver:

Som jeg forstår det så bliver det en app, hvor man kan se om man er fuld vaccineret eller om man har en negativ coronatest. Dette bliver forudsætningen for at man må komme nogle steder hen når DK åbner mere op

Også må coronatesten ikke være mere end et hvis antal timer gammel.  

Ah okay. Troede lige det omhandlede at man skulle være fuldt vaccineret kun for at lomme ud og spise f.eks. Det ville da være super dårligt for alle os der står bagerst i køen i den. 

Men så bliver der kø ved teststederne kan jeg høre. Det bliver da det rene kaos. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Gennem sundhed.dk app

?

Anmeld Citér

23. marts 2021

PP93

Anonym skriver:

Ah okay. Troede lige det omhandlede at man skulle være fuldt vaccineret kun for at lomme ud og spise f.eks. Det ville da være super dårligt for alle os der står bagerst i køen i den. 

Men så bliver der kø ved teststederne kan jeg høre. Det bliver da det rene kaos. 

Altså det er sådan jeg har forstået det, for ellers vil de være uretfærdigt for os som er gravide/ammer som ikke må blive vaccineret. 

Men ja, der kunne godt blive trængsel ved teststederne. Heldigvis bliver mange testet i forbindelse med arbejdet/studie, så tror det hjælper lidt på det  

Anmeld Citér

23. marts 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac
Anonym skriver:

?

Den app man skal vise, om man er vaccineret eller har en gyldig coronatest

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

PP93 skriver:

Altså det er sådan jeg har forstået det, for ellers vil de være uretfærdigt for os som er gravide/ammer som ikke må blive vaccineret. 

Men ja, der kunne godt blive trængsel ved teststederne. Heldigvis bliver mange testet i forbindelse med arbejdet/studie, så tror det hjælper lidt på det  

Ja det er nemlig også min tanke. At dem der ikke må få vaccinen så udelukkes fra samfundet og det er jo ihverfald ikke fair  

Tror det bliver rent kaos ihverfald. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Den app man skal vise, om man er vaccineret eller har en gyldig coronatest

Jeg ved godt det er en app, men det er ikke det jeg spørger om. Jeg spørger hvad coronapasset indebærer. Om det kun er vacciner eller teste, hvor gamle teste evt skal være osv. 

Anmeld Citér

23. marts 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

der er allerede køer, da man når man jo går i skole skal vise negativ test før man må komme ind og den må ikke være ældre end 72 timer fra hvor man får den taget, så elever skal testes, to-tre gange om ugen. Men der er også lyntests.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.