Min mands hobby går mig på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Sorry men det der havde været enden på et forhold for mig - uanset hvor meget jeg elsker min kæreste.. Hvis jeg betød så lidt for ham, at han hellere ville lade mig synke ned i et sort hul og få det psykisk dårligt, end at sætte en hobby på pause, ja så betyder jeg åbenbart ikke nok for ham.. 

Har selv haft depression efter barn, og min kæreste droppede (både efter forespørgsel fra mig og efter egen vurdering) al form for gaming og anden hobby i en periode.. Da jeg så begyndte at have overskud til det igen, så kunne han roligt starte op igen, og også starte i træningscenter.. 

Så jeg ville hvis jeg var dig, sætte mig ned og fortælle ham, hvad du føler og hvordan du har det.. Fortælle, at du føler dig nedprioriteret og ikke vigtig, og at du har brug for, at han sætter det her på pause i en periode.. Vil han stadig ikke lytte, så ville jeg ærlig talt fortælle ham, at jeg så ikke kunne holde til det mere, og så ville jeg flytte hjem til mine forældre, hvis du altså kan det.. Så er det op til ham, om han vil droppe forholdet eller kæmpe for dig.. Men man bliver nødt til at ofre nogle ting for den anden; her bliver han nødt til at ofre sin hobby i en periode, så du kan få det godt igen 

Mener du det? Ja altså det ville være luksus hjemme hos mine forældre

er glad for din kæreste valgte at tilsidesætte sine behov når du havde det skidt med depression. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Tjah jeg ville nok blive vildt barnlig og overlade alt til ham lige så mange dage som han ville være væk. Altså prøve at par uger og være væk lige så meget som ham.

synes hans argument om at din sygdom ikke skal gå ud over ham er vildt barnlig. Jeg har ikke nogen sygdomme af nogen slags, og jeg ville synes at tre dage om ugen plus det løse er alt for meget for den ene forældre at være væk. Så for at hans hobby ikke går ud over dig, så har du vel også ret til tre-fire fridage om ugen,hvor du kan tage afsted og dyrke dig eller bare sidde hjemme i sofaen mens han laver alt det praktiske og sørger for barnet bliver puttet. Ja det er den barnlige reaktion, men det lyder som et egoistisk barn, som sætter sig selv over sin families behov.

Anmeld Citér

13. marts 2021

Windy

Tjah jeg ville nok blive vildt barnlig og overlade alt til ham lige så mange dage som han ville være væk. Altså prøve at par uger og være væk lige så meget som ham.

synes hans argument om at din sygdom ikke skal gå ud over ham er vildt barnlig. Jeg har ikke nogen sygdomme af nogen slags, og jeg ville synes at tre dage om ugen plus det løse er alt for meget for den ene forældre at være væk. Så for at hans hobby ikke går ud over dig, så har du vel også ret til tre-fire fridage om ugen,hvor du kan tage afsted og dyrke dig eller bare sidde hjemme i sofaen mens han laver alt det praktiske og sørger for barnet bliver puttet. Ja det er den barnlige reaktion, men det lyder som et egoistisk barn, som sætter sig selv over sin families behov.

Ja det har jeg virkelig også tænkt på, altså hvad der ville ske, hvis hun prøvede at være lige så meget væk som ham (uden barn). Det er nok at sætte hårdt mod hårdt, men måske ville det give ham en fornemmelse af, hvor meget arbejde, der egentlig er forbundet med at have et lille barn alene så ofte. 

Anmeld Citér

13. marts 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ja men det er bare svært for mig at være i  det er lidt slemt når jeg drømme om at flytte hjem til mine forældre med den lille igen 

Jeg siger nu heller ikke at jeg ikke forstår at det er hårdt. Men tænker at han lavede det allerede før i fik børn. så vidste jo hvad i gik ind til. Og det er jo ikk noget man bare skærer ned på. Han har jo allerede skåret ned hvilket er kompromis han har gjort. 

kan bare risikerer at hvis han beder om endnu flere nedskæringer på radioen. Jamen så fjerner de ham og erstatter ham helt fordi han så ikk er der nok. Og det ville jo heller ikk være fair. 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja men det er bare svært for mig at være i  det er lidt slemt når jeg drømme om at flytte hjem til mine forældre med den lille igen 

Nu skriver du - at flytte hjem til mine forældre med den lille igen-, hvordan skal den forstås ?, har du boet hjemme hos mor og far med baby eller er det bare en skrive måde ?. Men synes at det lyder som at der er andre ting end fars hobby der driller

Anmeld Citér

13. marts 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Mener du det? Ja altså det ville være luksus hjemme hos mine forældre

er glad for din kæreste valgte at tilsidesætte sine behov når du havde det skidt med depression. 

Jo det mener jeg bestemt.. Spurgte lige min svigermor, hvad hun mener ud fra det, du har skrevet.. Og hun mener ikke, at han er noget at samle på, selvom hun også mener, at man skal have lov til at lade op.. Men som hun siger: et par timer maks to gange om ugen, det burde være nok til at lade op.. Og vil give hende helt ret 

Anmeld Citér

13. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det ville være alt for meget for mig og jeg er ikke syg. 

hvor mange år har du tænkt dig at leve med dette ? Hvor længe har du tænkt dig at vente på, at han vælger dig og dit barn til ?

Du har forsøgt at tale med ham og han er ikke lydhør. 
Min erfaring siger mig, at situationen ikke ændrer sig.

jeg ville nok erkende, at det aldrig bliver bedre og så flytte hjem til mine forældre. 

Anmeld Citér

14. marts 2021

Anonym trådstarter

Hvis jeg skulle flytte hjem til mine forældre hvad gør jeg så angående min søns institution? Han står skrevet til at starte i børnehave til juli måned. Mine forældre bor i en anden by. Så ville han skulle starte et andet sted0

Anmeld Citér

14. marts 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Anonym skriver:

Hvis jeg skulle flytte hjem til mine forældre hvad gør jeg så angående min søns institution? Han står skrevet til at starte i børnehave til juli måned. Mine forældre bor i en anden by. Så ville han skulle starte et andet sted0

Så må du vel flytte Jeres adresse og melde ham ind i en børnehave tæt på dine forældre og så starte ham op i den børnehave han allerede har fået plads i og så vente på, at han får plads i en ny børnehave.

jeg tror at det er det man gør, når man flytter by/kommune.

eventuelt kontakt den nye kommune og spørg dem.

Anmeld Citér

14. marts 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvis i har fælles forældremyndighed må du rent faktisk ikke bare flytte med barnet uden at far siger okay til det (bare så du også har det med i dine overvejelser) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.