Min mands hobby går mig på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2021

Nomnom

Nomnom skriver:

Jeg synes det er virkelig lang tid han er væk. Det er jo hele dage?

Jeg er ellers en som mener det er virkelig vigtigt at prioritere hobbyer, når man får børn, men jeg kan sagtens forstå du synes det er hårdt.

Jeg har også hobbyer, som giver mig rigtig meget energi, men som jeg har måttet ligge lidt på hylden imens mine børn er små. Det skal da fungerer med familielivet. 

I princippet har du jo ikke mulighed for at have en hobby ude af huset - for så er I jo aldrig sammen.

Jeg tror jeg endnu engang ville tale med ham om det. Det skal være når I har tid og ikke forstyrres. Han skal forstå at du faktisk står overfor at flytte hjem til dine forældre for at få aflastning. Det kan da godt være han ikke vil skrive under på det når det kommer til stykket, men så igen, hvis I bliver skilt, så har han alligevel kun tid til sin hobby hver anden uge - og er han interesseret i det?

Igen, jeg synes virkelig det er vigtigt med en hobby, men ens familie er også vigtigt. Hvad man troede kunne fungere inden der kom børn, er ikke altid realiteten. Og trives ens partner ikke med hvordan familien fungerer, så skal man da sætte sig ned og finde ud af, hvordan det kan blive bedre.

Din mand skal jo ikke nødvendigvis stoppe - det synes jeg bestemt ikke, men længere ned i tid og så  om nogle år kan han give den fuld skrue igen. Sådan ER det altså bare i en børnefamilie. 

Det kan jo også være I må sætte jer sammen og regne på økonomien. Hvis han simpelthen ikke kan afsætte færre timer til sin hobby - er det så muligt at han går ned i tid på dit job? Har I råd til det et par år? 

Jeg prøver bare at tænke lidt ud af boksen - bare se bort fra det, hvis det er helt håbløst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2021

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Det kan jo også være I må sætte jer sammen og regne på økonomien. Hvis han simpelthen ikke kan afsætte færre timer til sin hobby - er det så muligt at han går ned i tid på dit job? Har I råd til det et par år? 

Jeg prøver bare at tænke lidt ud af boksen - bare se bort fra det, hvis det er helt håbløst.

Det har vi desværre ikke råd til, at han går ned i tid på jobbet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.