Mor og meget mere skriver:
Hvad skulle også få dig til at tage afstand fra folk, som vælger vaccinen? Det har jo ikke nogle potentielle negative konsekvenser for dig eller andre ikke-vaccinerede. Tværtimod kan det være medvirkende til, at I ikke smittes og evt. bliver alvorligt syge.
Omvendt, så kan jeres fravalg potentielt have alvorlige konsekvenser for andre og medvirke til, at vi ikke får has på Covid. Det er jo en helt anden situation. Det primære mål med vaccine er ikke, at netop jeg går fri, men at vi som befolkning, ikke mindst de sårbare, gør.
Jeg kan ikke forstå, du sidestiller de to grupper med hinanden, som om deres valg gensidigt kan påvirke hinanden negativt - eller overser jeg noget? Er der potentielt noget i mit tilvalg af vaccinen, der kan begrunde, at du skulle/kunne tage afstand til mig?
Det er ikke mig, du skriver med, men jeg kommenterer lige, da du spørger ind til noget, som allerede er skrevet om tidligere i debatten.
Vi er flere, som ser os mere trygge ved, at "være sammen med"/gå op af folk, som IKKE er vaccineret, da de til bestemte forsamlinger vil have en negativ corona test, hvorimod en vaccineret kun skal vise et vaccinekort. Problematikken i dette er, at begge grupper kan blive smittet, syge og give smitten videre. En vaccineret kan blive smittet og smitte en anden vaccineret eller en anden ikke vaccineret. Det samme gør sig gældende for en ikke-vaccineret, denne kan blive smittet og smitte en anden ikke-vaccineret og en vaccineret.
Begge grupper kan give smitte videre, men forskellen er, at den ikke-vaccinerede står med en frisk test på, at han/hun ikke er syg og derved ikke smitter folk, som denne måtte rende op af.
Altså, uanset om jeg vælger vaccinen eller ej, så vil jeg hellere gå op af ikke-vaccinerede folk, da de i min optik er en tryggere gruppe at gå sammen med.