Anonym skriver:
Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke dit opslag ? Og du mener jeg holder på min ret ? For ja det gør jeg jo selvfølgelig . Min ret til at sige nej . Jeg ser ikke anderledes på dig eller andre hvis I træffer en anden beslutning . Jeg ser det som en ret , at kunne vælge hvad jeg føler mig tryg ved . Men JA frygt skabet meget hos folk . Jeg er ikke ramt at frygt udover frygten for den splittelse jeg overlever i øjeblikket . Frygt er måske lige stort nok , men syntes det et trist .
Undskyld men kan du ikke se, at du er med til den opsplitning ved i hvert fald implicit at sige, st de som vælger vaccinen eller de som ikke forstår du ikke gør er styret af frygt.
Jeg vælger vaccinen, men jeg er ikke styret af frygt. Tænker faktisk overhovedet ikke på covid19 i min hverdag. Jeg lader mig teste en gang om ugen (er opfordret til 2) alene fordi jeg hver dag er omgivet af 40 skønne 8-9 årige, og ved en smittekæde kan løbe løbsk, og betyde at vi skal være langt tid væk fra skolen, og jeg endda meget uheldigt kan smitte en af mine kollegaer som er i risikogruppen. Men udover det lever jeg helt normalt, altså kan jo ikke komme i teatret, kan ikke leje et forsamlingshus og holde min datters 18 års fødselsdag, men det og meget mere er jo uden for min indflydelse og så indretter jeg mig liv efter det, og ændrer på de ting, hvor jeg har indflydelse.
Jeg er ikke bange, jeg har ingen frygt udover den om at det nu er legalt at kalde andre mennesker ved navne, give dobbelt straf, give muslimer skylden, og at vi ikke anerkender hinandens frie valg for enten er man styret af frygt, et får eller viser ikle samfundssind.
Jeg forventer som en anden skriver, at de som fravælger vaccinen har gjort det velovervejet og selvsagt også vil hjælpe med til at passe på de som hverken kan tåle vaccine eller sygdom ved fx at holde afstand, vaske hænder osv. Og det er det.
Anmeld
Citér