Hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg var ikke tydelig, beklager

Hvis jeg ønsker at han flytter, vil han blive boende til den 1. med mindre jeg betaler ham tilbage for halvdelen af huslejen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Hvis jeg ønsker at han flytter, vil han blive boende til den 1. med mindre jeg betaler ham tilbage for halvdelen af huslejen. 

Kan banken ikke hjælpe dig? 

Anmeld Citér

17. januar 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Kan børnene være hos sin far indtil han er flyttet ud? Så kan du måske overnatte hos venner eller familie indtil da? Er der nogen der har et sommerhus eller kolonihavehus du kan låne et par uger?

Anmeld Citér

18. januar 2021

Sprit25

Hvordan går det

Anmeld Citér

18. januar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Han er ikke opfarende overfor børnene - han behandler særligt min datter som en dronning. Men han er ofte lettere sur ift. min søn, fordi han larmer meget når han spiller på computer med vennerne - er det ikke bare sådan børn er? Det røre ikke mig, og jeg har bedt min kæreste om at tage noget i ørene eller gå i et rum længst væk fra min søns værelse, når han får lyst til at blive sur. 

Jeg er helt ærlig meget forbavset over jeres svar på mit dilemma. Men jeg er også en pige med tildens til ængstelighed og angst. Jeg har på nogle områder svært ved at mærke efter om ting er normale - det er en længere forklaring fra min barndom. MEN jeg lytter virkelig til jeres svar, og jeg er meget taknemmelig fordi i bruger tid på det! Jeg vil væk fra ham, det har jeg besluttet. Jeg kan tidligst gå efter i morgen, når børnene er hos deres far. Det er min lejlighed, eller mig der står på lejekontrakten. Men jeg vil gerne væk ind til han er ude af den. Jeg tror at krisecenter er for meget, men jeg kan nok få hjælp af børnenes far, og så må vi finde ud af hvordan han kan hjælpe mig uden at han bliver for involveret. Håber det er en okay løsning.

Jamen hvis lejligheden er din. Så gør det faktisk tingene meget nemmere. Du beder ham flytte. Og vil han ikke det. Så en dag hvor han er på arbejde så stiller du tingene ud for døren og skifter låsen. 
han har ingen ret til at afpresse penge af dig på den måde

Anmeld Citér

18. januar 2021

Anonym trådstarter

Kan jeg godt være det bekendt?

Jeg er ved at tage tilløb, planlægge hvad jeg siger og gør. Shit jeg er konfliktsky, men denne tråd hjælper en del, så tak alle sammen 

Jeg kan nok låne penge af banken eller børnenes far, det har han ihvertfald tilbudt. 

Typisk han nu opføre sig så sødt, at det er svært at være den dumme, der siger at det er forbi. Jeg har en fornemmelse af at han kan mærke mit fravær - at jeg er på vej væk fra ham.. Jeg ville ønske at jeg var meget mere stærk, vil så gerne gøre alle tilfredse.. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Jeg er ved at tage tilløb, planlægge hvad jeg siger og gør. Shit jeg er konfliktsky, men denne tråd hjælper en del, så tak alle sammen 

Jeg kan nok låne penge af banken eller børnenes far, det har han ihvertfald tilbudt. 

Typisk han nu opføre sig så sødt, at det er svært at være den dumme, der siger at det er forbi. Jeg har en fornemmelse af at han kan mærke mit fravær - at jeg er på vej væk fra ham.. Jeg ville ønske at jeg var meget mere stærk, vil så gerne gøre alle tilfredse.. 

Selvfølgelig er det svært. Men du skal ikke gøre alle tilfredse. Kun dine børn og dig selv.

Anmeld Citér

18. januar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ja du kan sagtens være det bekendt. Hvis han ikke vil flytte selv før han har fået sine penge. Så holder han dig som gidsel i et usundt forhold. Så ud med ham og skift låsen. Og kan du låne pengene af banken eller din eks. Så gør det og betalt ham tilbage. Så har han også penge på kontoen til et nyt sted at bo. 

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym

Det må virkelig også være hårdt for faren - når du har delt dine bekymringer med ham - han ved at hans børn er fanget i det. Du skylder både ham og børnene at afslutte det forhold NU

Anmeld Citér

19. januar 2021

Sanneh

Anonym skriver:

Jeg står i en svær situation/beslutning, og jeg har brug for råd eller sparring.

Jeg har 2 børn på henholdsvis 8 år og 10 år. Jeg har i 3 år været sammen med min kæreste. Børnene er glade for ham, særligt min datter. Han er på mange måder en rigtig god fyr, tager sig af børnene som var de hans egne. Han står sagligt for aftensmad - han hjælper økonomisk. Han hjælper med lektier osv. Jeg er bange for om jeg kan klare mig uden ham - alene. Jeg kan bare ikke finde ud af om mine følelser har ændret sig.

Problemet er, at han i vores forhold har været meget svingende i humør og temperament. I længere perioder har han været meget sur og taget afstand til mig/frosset mig ude. I de første par år af forholdet reagerede jeg med gråd og hjælpeløshed når han frøs mig ude, men nu er jeg blevet mere ligeglad med ham. Han kan have meget svært ved at styrer sit temperament, særligt hvis han ikke forstår eller er enig i min holdning - eller hvis jeg ændre min holdning. Han har i en længere periode haft tildens til at tage fat i mig så hårdt at jeg flere gange har haft blå mærker på mine arme. Dette er blevet meget bedre, efter jeg sagde at jeg ville gå fra ham. Han kan dog fortsat blive meget sur, og hvis han er rigtig sur, går han nogle gange helt op i mit ansigt med få millimeters afstand og taler grimt (meget grænseoverskridende). Det får mig til at ryge helt op i det røde felt, og så kan jeg have svært ved at styrer de ord der kommer ud af min mund. Efter en episode, er det som om han kun husker eller kan se mine fejl. Han fortæller gang på gang, at de ord der kom ud af min mund var sårende og onde - noget han aldrig kan glemme. Men årsagen til mine ord, er altid at han overskrider min grænse og jeg ikke kan få ham væk, uden at råbe højt og grimt..

Han vil ikke have at jeg hat et godt samarbejde med børnenes far - han står ihvertfald og ånder mig i nakken hver gang vi taler sammen. Derfor er jeg begyndt at tale med børnenes far i hemmelighed vedr. børnene, for at slippe for hans onde blik eller grimme holdninger til børnenes far. Han kommentere ind imellem på min påklædning hvis jeg er nedringet eller har kort nederdel på. Dette er også blevet bedre, måske fordi jeg aldrig går i det tøj længere - og jeg mener aldrig at mit tøj har været udfordrende. 

Jeg har det sidste år til halve år mistet noget for ham, jeg har ændret mig og jeg er blevet mere ligeglad med hvad han siger og gør. Han vil gerne købe hus (vi er ikke enige om beliggenhed eller udseende på huset). Han presser på med hus, fordi vi i 2 år har boet i en lejlighed og han er meget lydfølsom når børnene larmer/gamer. Han brokker sig dagligt over vores lejlighed og mangel på plads...

Jeg står nu i det dilemma, at jeg hverken ved om jeg har lyst til at blive i forholdet eller flytte i hus med ham. Jeg har rigtig svært ved at sige “nej” til ham, fordi hans humør falder så drastisk når han ikke får sin vilje. Hvad gør jeg, hjælp?!!!

Det lyder som om at han har nogle gode kvaliteter, men det der med at tage hårdt fat i dig så du får mærker, det er bare overhoved ikke i orden. Han har helt sikkert noget han skal arbejde med.

Det store temperament, må også givet en trykket stemning tit, og der er virkelig noget børn de mærker meget mere end vi selv lægger mærke til.

At være i et forhold i lang tid, handler i den grad om at være gode til at tilgive hinandens små fejl og små særheder, så det med at du har sagt sårende ting, som han ikke kan glemme, det er lidt at hænge sig i fortiden.

Det er svært at svare på hvad du skal, men hvis han ikke lærer at styre sit temperament og giver dig plads, så er det nok bedst at smutte for børnenes skyld.

Håber i finder ud af det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.