Hjælp mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! Når jeg læser jeres svar, er min første tanke, at i ikke ved hvor sød og god han også er ved os alle tre. Men i har ret i det i skriver, trods han er blevet meget efter i sin adfærd. Jeg kan bo hos min eksmand, dog er han bange for at få følelser i klemme, og det stiller mig i et nyt dilemma. 
Jeg har faktisk gjort det forbi over flere omgange, men hver gang jeg gør det forbi, siger han at jeg skal betale de penge jeg skylder før han vil flytte. Han siger at det ligesågodt kan være mig og børnene der flytter. Han bliver boede hver gang jeg gør et ihærdigt forsøg for at afslutte det. Og som ugen går, nærmer vi os tidspunktet hvor vi skal have børn igen (vi har en 7/7 ordning). Og når børnene er her, betyder det alt for mig at de intet mærker til vores usunde forhold. Ofte ender det med at jeg ikke orker at gøre mere ved det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Men selvom han er sød, er det drøn usundt 

jeg ville virkelig få det afsluttet. Og det ved jeg, ikke bare lige er sådan. Men for din egen skyld 

Anmeld Citér

17. januar 2021

kamikaze

Hvis han ikke vil flytte, er der jo en meget nem løsning, nemlig at du flytter. Jeg ved godt at det ikke er så nemt som jeg skriver -- det er primært logikken der er nem -- men du kan få hjælp til det praktiske. Ring Mødrehjælpen eller et krisecenter. Det kan kun gå for langsomt!

Anmeld Citér

17. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Læs alle svarene igen. Det har ikke nogen værdi at han “også er rigtig sød”. Når man misbruger og yder overgreb med den ene hånd, er det ikke relevant at man er venlig med den anden - og hvis du ikke allerede var begyndende nedbrudt og ude af stand til at skelne, ville du ikke være i tvivl. 

Og du skal ikke tilbage og rode rundt hos din eksmand og hans følelser. Det er ikke hensigtigsmæssigt, heller ikke for dine børn. Du skal selv tage ansvar for at løse din situation, og det lyder nødvendigt med hjælp og støtte fra professionelle - ikke mindst for at finde ud af, hvorfor du indtil videre har affundet dig så længe med at blive trampet på, så du fremover lærer dig selv og dine grænser at kende.

Mødrehjælpen, krisecenter, eventuelt politi om nødvendigt, hvis du er truet. Det et ikke op til ham om han vil flytte eller ej. Hvis det er din bolig er det din beslutning og ellers må du jo få nogen til at slæbe ham ud og skifte låsen.

Anmeld Citér

17. januar 2021

Sprit25

Du sender dine børn hen til eksmanden også tager du på krisecenter.  https://www.lokk.dk/krisecentre/liste-over-landets-krisecentre/

Så ringer du til din bank i morgen og hører om de kan låne dig det du skylder ham. 

Så ringer du til ham og siger at du og en mere kommer og henter dine ting på tirsdag  også kører du dem til opbevaring.

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym trådstarter

Han er ikke opfarende overfor børnene - han behandler særligt min datter som en dronning. Men han er ofte lettere sur ift. min søn, fordi han larmer meget når han spiller på computer med vennerne - er det ikke bare sådan børn er? Det røre ikke mig, og jeg har bedt min kæreste om at tage noget i ørene eller gå i et rum længst væk fra min søns værelse, når han får lyst til at blive sur. 

Jeg er helt ærlig meget forbavset over jeres svar på mit dilemma. Men jeg er også en pige med tildens til ængstelighed og angst. Jeg har på nogle områder svært ved at mærke efter om ting er normale - det er en længere forklaring fra min barndom. MEN jeg lytter virkelig til jeres svar, og jeg er meget taknemmelig fordi i bruger tid på det! Jeg vil væk fra ham, det har jeg besluttet. Jeg kan tidligst gå efter i morgen, når børnene er hos deres far. Det er min lejlighed, eller mig der står på lejekontrakten. Men jeg vil gerne væk ind til han er ude af den. Jeg tror at krisecenter er for meget, men jeg kan nok få hjælp af børnenes far, og så må vi finde ud af hvordan han kan hjælpe mig uden at han bliver for involveret. Håber det er en okay løsning.

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

Som en anden skriver: søg hjælp hos Mødrehjælpen. De kan hjælpe i forhold til hvad du har af rettigheder vedr. lejlighed mv.

Det kan være du kan få ham smidt ud, hvis det kun er dit navn på lejekontrakten.

Hvis I begge står på den, ville jeg skrive mig op hos KAB med det samme, og finde uid af om du kan få hjælp til en akut bolig. Det er bla. det Mødrehjælpen måske kan guide dig i.

Kram til dig. Det lyder så hårdt at stå i. Men jeg er enig med de andre. Han tager hårdt fat i dig, så du får blå mærker. Det ER vold.

Hvad sker der den dag din søn er provokerende, fordi han kommer i puberteten? Eller den dag du ikke orker at finde dig i det fordi børnene er der? Det kan så nemt eskalere, og så længe din kæreste mener det hele er din skyld alligevel, så er det den vej i er på..

Det er ikke godt for dig det der...

Anmeld Citér

17. januar 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Han er ikke opfarende overfor børnene - han behandler særligt min datter som en dronning. Men han er ofte lettere sur ift. min søn, fordi han larmer meget når han spiller på computer med vennerne - er det ikke bare sådan børn er? Det røre ikke mig, og jeg har bedt min kæreste om at tage noget i ørene eller gå i et rum længst væk fra min søns værelse, når han får lyst til at blive sur. 

Jeg er helt ærlig meget forbavset over jeres svar på mit dilemma. Men jeg er også en pige med tildens til ængstelighed og angst. Jeg har på nogle områder svært ved at mærke efter om ting er normale - det er en længere forklaring fra min barndom. MEN jeg lytter virkelig til jeres svar, og jeg er meget taknemmelig fordi i bruger tid på det! Jeg vil væk fra ham, det har jeg besluttet. Jeg kan tidligst gå efter i morgen, når børnene er hos deres far. Det er min lejlighed, eller mig der står på lejekontrakten. Men jeg vil gerne væk ind til han er ude af den. Jeg tror at krisecenter er for meget, men jeg kan nok få hjælp af børnenes far, og så må vi finde ud af hvordan han kan hjælpe mig uden at han bliver for involveret. Håber det er en okay løsning.

Hvis det er din lejlihed er det såret simpelt. Du beder ham flytte. Giv ham evt en skriftlig varsel også sig du tager et andet sted hen imens.

Hvilke penge mener han du skylder? 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym trådstarter

Det er penge fra en mindre bule jeg har lavet i hans bil, som han vil have at jeg betaler ham. Og så vil han have penge tilbage for husleje, hvis jeg Beder ham flytte - men jeg sidder lidt hårdt i det med 2 børn og en gammel gæld, så jeg har svært ved at finde pengene, da alt pt. går til min gæld. Men det må jeg kunne finde en løsning på.

Han har ikke giver mig blå mærker i et halvt - et helt år. Men det er sol om jeg stadig tænker tilbage på det, og jeg kan nok ikke tilgive ham for det. Især fordi han ikke rigtig skammer sig over det han gør forkert. 

Det du nævner med mine børn, det rammer! Ja det må ikke ske! 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er penge fra en mindre bule jeg har lavet i hans bil, som han vil have at jeg betaler ham. Og så vil han have penge tilbage for husleje, hvis jeg Beder ham flytte - men jeg sidder lidt hårdt i det med 2 børn og en gammel gæld, så jeg har svært ved at finde pengene, da alt pt. går til min gæld. Men det må jeg kunne finde en løsning på.

Han har ikke giver mig blå mærker i et halvt - et helt år. Men det er sol om jeg stadig tænker tilbage på det, og jeg kan nok ikke tilgive ham for det. Især fordi han ikke rigtig skammer sig over det han gør forkert. 

Det du nævner med mine børn, det rammer! Ja det må ikke ske! 

Hvad mener du med penge for husleje? Betaler han hele huslejen? Mener han så du skylder ham for al den tid I har boet sammen, eller..? Det lyder altså mærkeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.