Min datters muslimske veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvis hun ikke følte helt inderst inde at hun vil hjælpe hendes veninde, så vil hun ikke ha taget skylden. Og men hvis du ser at det påvirker hende til hverdage og i sin skolegang og fritid. Hvor det markant påvirker hendes humør konstant. Så må du få sæt ord på hvad din datter føler overfor veninden. Sæt dig med dem og snak med dem om det. Og igen fortæl dem at hvis de bliver ved med at give din datter skylden så kan det være at forældrene forbyder dem i at se eller lege sammen. Det andet du tænker på. Med at sige det til dem, det kan ene galt. Jeg vil ikke ha taget chancen. Men nu det op til dig

Min datter har ikke påtaget sig skylden, hun fik den pålagt implicit.  Spørgsmålet er nu, hvordan vi bedst håndterer det, særligt i et mere fremadrettet perspektiv, da lignende situationer vil opstå i deres venskab.

Men jeg vil snakke med dem løbende 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min datter har ikke påtaget sig skylden, hun fik den pålagt implicit.  Spørgsmålet er nu, hvordan vi bedst håndterer det, særligt i et mere fremadrettet perspektiv, da lignende situationer vil opstå i deres venskab.

Men jeg vil snakke med dem løbende 

I sådan situationer er der ikke noget at gøre end, først så sidder du med dem og snakker om det der er sket. Og at det er ikke god ide at de giver din datter skylden da det kan være forældrene forbyder de er sammen mere. Og de er ikke helt små så de glemmer ikke det du har sagt efter 5 min. Og fremad rettet må du af og til mind dem om det. 

Der er ikke rigtig løsning ud over den her i den her situation. 

Med mindre du bare ved smid bomben i pigens hjem.

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørger hvor du bor i landet? Og har du kontakt til din familie ?

Jeg bor i Nordjylland og har fint kontakt til min familie. 

Vi lever meget dansk. (som sagt vi er kristne) så den danske kultur har været en del af vores opvækst. Noget af det.

Jeg selv er gift med en dansk mand. Min søskende har kun danske kærester. 

De fleste der møder os. Tror næsten ikke på at vi er født og opvokset i Danmark eller om vi kommer fra Spanien og ikke Mellemøsten. 

Hvorfor spørger du? 

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bor i Nordjylland og har fint kontakt til min familie. 

Vi lever meget dansk. (som sagt vi er kristne) så den danske kultur har været en del af vores opvækst. Noget af det.

Jeg selv er gift med en dansk mand. Min søskende har kun danske kærester. 

De fleste der møder os. Tror næsten ikke på at vi er født og opvokset i Danmark eller om vi kommer fra Spanien og ikke Mellemøsten. 

Hvorfor spørger du? 

Hvad sprog snakker i ? 

Og undskyld vil ikke trænge mig på, af noget der er så privat, jeg er bare nyskerig.

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvad sprog snakker i ? 

Og undskyld vil ikke trænge mig på, af noget der er så privat, jeg er bare nyskerig.

Hvordan kan det være du spørger hende om de detaljer? Nu er jeg også bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan kan det være du spørger hende om de detaljer? Nu er jeg også bare nysgerrig. 

Ja undskyld det høre måske ikke til det her tråd. Men spørger simpelthen fordi jeg er også noget derhen fra.

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Ja undskyld det høre måske ikke til det her tråd. Men spørger simpelthen fordi jeg er også noget derhen fra.

Hvor henne der fra?

Vi er Assyrien. Og har 5 sprog. Da i Mellemøsten har et hovedet sprog som arabisk er det. Det du lærer i skole. Så har man sit eget der hjemme. Så kommer engelsk også i skole. Har du boet op ad en grænse, Lærer du selvfølgelig også det sprog. (fx tysk i Sønderjylland) det kan være tyrkisk eller kurdisk. Eller noget andet.(for mig de 2)

Dansk er mit 5. Har dog haft fransk på gym som ligger op af arabisk. Husker desværre ikke noget fransk mere. 

Når man kan et sprog, giver det en en masse adgang og forståelse for kultur som man ellers ikke vil have. Man kan til tider også tænke på samme måde som personer der oprindeligt er fra det sprog og der med en større indsigt i, hvordan tingene kan forløbe. 

Jeg oplever tit forældre /søskende /venner/mm snakke deres eget sprog både godt og dårligt i den tro, at ingen forstår dem. Igen da man ikke kan se det på os(mig) 

Jeg har været i barza 2 gang. Hvor af den ene gang, en mand (bage disken) kunne se og hører på mig at jeg selv er fra Mellemøsten. Min mand var med (kæreste den gang var 20) så jeg holdt ham i hånden. Fik han åbenbart en følges af skulle fortælle mig hvem jeg havde bedste at være sammen med...og sagde hørt til mig (mens han kigge på min mand) vi kan finde en rigtigt mand til dig, du skal ikke være samme med sådan en dansker... Den dag var den værste for min mand/kæreste. Men altså jeg er af person og har lært at ret skal være ret og ingen kan tale ned til mig (pga vores status) og ingen skal have min respekt hvis de ikke de ikke udviser det samme. 

Vi er som sagt Assyrien og kender du til vores kultur. Vil du vide, at vi bliver opdraget til at være stærke kvinder og at vi kvinder er li så værdie hvis ikke mere end mand. (især fordi vi føder børn) Min mor og mormor siger vi er kirger.  de har lært mig og mine søskende en del om SOFT power. 

Hvis du selv er fra Mellemøsten vil du også vide, at den måde en person taler sproget på vil blev dømt. Den forstand hvilken klasse de hører til. 

1.dumme mennesker (uvidenhed el) 

2.Fattige 

3. Mellem klasse. Der har en uddannelse og strammer er lidt en fint familie 

4. Stor klassen de rige. Som kan være meget grove at snakke med 

5. De helt almindelig mennesker. 

6. De luskede mennesker. 

Man bliver dømt og man modtager forskellige behandlinger afhængig af hvilken klasse folk mener du er i. 

En af de største grund til vi ikke fortælle eller har lyst til andre kender til vores sproge. Derudover lever vi alle sammen med danske tale partner og giver ikke mening for os ikke kun at tale dansk. 

Hvad med dig hvad taler du? 

Mvh Jomfru Maria

Anmeld Citér

20. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor henne der fra?

Vi er Assyrien. Og har 5 sprog. Da i Mellemøsten har et hovedet sprog som arabisk er det. Det du lærer i skole. Så har man sit eget der hjemme. Så kommer engelsk også i skole. Har du boet op ad en grænse, Lærer du selvfølgelig også det sprog. (fx tysk i Sønderjylland) det kan være tyrkisk eller kurdisk. Eller noget andet.(for mig de 2)

Dansk er mit 5. Har dog haft fransk på gym som ligger op af arabisk. Husker desværre ikke noget fransk mere. 

Når man kan et sprog, giver det en en masse adgang og forståelse for kultur som man ellers ikke vil have. Man kan til tider også tænke på samme måde som personer der oprindeligt er fra det sprog og der med en større indsigt i, hvordan tingene kan forløbe. 

Jeg oplever tit forældre /søskende /venner/mm snakke deres eget sprog både godt og dårligt i den tro, at ingen forstår dem. Igen da man ikke kan se det på os(mig) 

Jeg har været i barza 2 gang. Hvor af den ene gang, en mand (bage disken) kunne se og hører på mig at jeg selv er fra Mellemøsten. Min mand var med (kæreste den gang var 20) så jeg holdt ham i hånden. Fik han åbenbart en følges af skulle fortælle mig hvem jeg havde bedste at være sammen med...og sagde hørt til mig (mens han kigge på min mand) vi kan finde en rigtigt mand til dig, du skal ikke være samme med sådan en dansker... Den dag var den værste for min mand/kæreste. Men altså jeg er af person og har lært at ret skal være ret og ingen kan tale ned til mig (pga vores status) og ingen skal have min respekt hvis de ikke de ikke udviser det samme. 

Vi er som sagt Assyrien og kender du til vores kultur. Vil du vide, at vi bliver opdraget til at være stærke kvinder og at vi kvinder er li så værdie hvis ikke mere end mand. (især fordi vi føder børn) Min mor og mormor siger vi er kirger.  de har lært mig og mine søskende en del om SOFT power. 

Hvis du selv er fra Mellemøsten vil du også vide, at den måde en person taler sproget på vil blev dømt. Den forstand hvilken klasse de hører til. 

1.dumme mennesker (uvidenhed el) 

2.Fattige 

3. Mellem klasse. Der har en uddannelse og strammer er lidt en fint familie 

4. Stor klassen de rige. Som kan være meget grove at snakke med 

5. De helt almindelig mennesker. 

6. De luskede mennesker. 

Man bliver dømt og man modtager forskellige behandlinger afhængig af hvilken klasse folk mener du er i. 

En af de største grund til vi ikke fortælle eller har lyst til andre kender til vores sproge. Derudover lever vi alle sammen med danske tale partner og giver ikke mening for os ikke kun at tale dansk. 

Hvad med dig hvad taler du? 

Mvh Jomfru Maria

Så du kan snakke arabisk?

Jeg snakker dansk og lidt englesk og self mit eget sprog. 

Undskyld det ikke fordi jeg ikke vil skrive om mig selv. Men jeg er meget forsigtig med at skrive i forum som den her. Eller retter sagt alt hvad der er med nettet at gøre. 

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Love Angel skriver:

fejl

Nej vi er ikke fra Syrien. 

Vi er Assyrians (ܣܘܪ̈ܝܐ, Sūrāyē/Sūrōyē) are an ethnic group indigenous to Assyria, a region in the Middle East. Some self-identify as Syriacs, Arameans, and Chaldeans.

Der er også assyrian der er fra Syrien. Der bor ca. 2 millioner (ved jeg ikke efter alt det der sket der ned) 

Vi er mennesker der lever med nartur og tæt oppe i bjergene i landsbyer hvor der kunne bor de sammen. Mennesker dvs assyrian. 

Ingen muslimer må bo i vores landsby (bestemt af både FN og det land man bor i) 

Mit arabisk er "ægte" nogle vil sige jeg snakker skift sprog, når jeg taler. Meget fint arabisk. Så tror du forstår hvad jeg mener. Uden jeg behøver at fortælle hvilken land i Mellemøsten vi kommer fra. Har på fornemmelsen det er det du er ud efter. 

Igen noget vores familie gør meget ud af. Pga den status det giver. 

Altså vi snakker det samme sprog som Jesus snakket da han boet her på jorden. Vi har verdens ældste sprog og er under unicef bestyrelse af sprog. De fleste mennesker tror/får af vide at Jesus snakket hebraisk. Men dette var hans lands sprog (som engelsk vil være i for en dansker, der bor i England)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.