Okay selvom familien virker sød og rar uden på. Betyder sku ikke du ved 100 %hvordan det er bage lukket dør.
Jeg har selv anden etnisk baggrund (dog kristne fra Mellemøsten)
Mangle familier har det især fra Mellemøsten at det skal se pænt ud ud fra.
Pas på. Kan være de ikke slå deres børn.
Men du ved ikke om de er nogle af dem. Der straffer med ikke at tale med deres børn (der er mange der gør det sådan. For de slå jo ikke) de kan lad være med at snakke med barnet op til 3 uger. Kan huske nogle af mine veninder fortalte om dette. De var der bare i det hus og selt ikke på samme tid.
Man kan altså være meget psykisk vold /snakke /talemåde til deres børn. Puha. Jeg er 30 år nu og får ondt i maven af tænken.
Min mors bedste veninde vil mange mene hun er moderne muslimer (dansker) for hun arbejder. Har læst tørklæde på. Hende børn går i skole og har danske venner ovs. Min mor og hende har være venner i 20 år.
Den dag min mor valgt at være ærlig over at hun er kæreste med en dansk mand. Var min mors veninde så skuffet. Jeg kunne overhovedet ikke forstå det. De har ikke snakket sammen i 5 år nu og deres lange venskab ophørt fra dag til dag. Og de har kendt hinanden i 20 år. Og vi kender kulturen ind og ud og alligevel blev overrasket over hende måde at være på.
At være moderne muslim. Er mega svært at sige hvad er. For selv muslimer indbyrdes anerkender ikke hvad det er.
Snakke med din datter og måske hendes veninde. De er 10 år. Og snak med lærerne om de måske skal snakke prævention. Da venindes forældre sikkert ikke vil rør /snakke om dette.
Mvh Jomfru Maria.
Anmeld
Citér