Min datters muslimske veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2020

Anonym trådstarter

Bombo skriver:

Jeg synes bestemt ikke du skal sige det. 

Havde selv en veninde der er muslim, hun var drengeglad som de andre piger, og havde kærester. 

Vi har heller ikke været ældre end din datter, og skulle vi lyve for hendes forældre, tage ansvaret for noget hun havde gjort, havde vi uden tvivl gjort det.

Hendes forældre var søde, rare, sjove og vi var altid velkommen. Men vi så også bagsiden af religionen når noget ikke stemte. Faren var ikke bange for vi så at de fik tæsk hvis de havde gjort noget forkert. 

For guds skyld ikke fortæl dem noget. Går det din datter på, snak med pigen. Gør det ikke din datter noget, lad hende være 

Jeg frygter slet ikke den form for straf. Børnene i familien blive ikke slået eller får tæsk. 

Dog påvirker det min datter i høj grad, og derfor kan jeg ikke lade stå til. Men jeg synes det er fint at snakke med min datter og hendes veninde uformelt og løbende gennem deres venskab. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære TS jeg kan ikke fortælle dig hvad du må gøre og ikke må gøre men, tag mine ord som et godt råd fra en der ved hvad hun taler om. 

Aller først hvis det der plager dig er at din datter for skylden for det, så gør som nogle herinde skriver at du kan snakke med pigerne om det. Og vende den om og sige til pigerne at hvis din datter for skylden så kan det være at pigens forældre forbyder hende i at se din datter.  

Dernæst vil jeg sige. Muslimer er søde og venlig mm. Plus det er forskelligt fra den ene muslimsk famille til et andet muslimsk famile om hvor meget de er strenge med deres tro. Så uanset hvor søde de er, ( og det var klogt en her fra tråden skrev at uanset hvor søde du mener at de er, så kan du aldrig gennemskue hvor hårde og strenge de kan være når det gælder kærester) så kan du aldrig vide hvad deres straf bliver mod deres datter hvis du fortæller dem det. 

Hvis du vil fortælle dem det, så har jeg nogle eksempler hvad der vil måske ske hende. 

1. Hvis hendes forældre ikke så  religiøse så Nogle muslimer vil prøve at sige stille og roligt at det må hun altså ikke.

2.Hvis de er en del religiøse så vil de råbe og skrige og måske få hun også en lussing, plus lidt hårde konsekvenser oveni. 

3.hvis de er helt og aldeles ekstreme religiøse, så vil du ikke en gang kunne tænke eller forstille dig hvor hård en straf pigen for. 

Derfor hvis jeg var dig, vil jeg aldrig og virkelig aldrig have tanken at jeg vil sige sådan noget. Ved hendes lærer at hun er kærester med en?

Det plager mig, at det plager min datter 

Jeg synes, det er rigtig fint at snakke med pigerne løbende gennem deres venskab om de emner, der kommer til at dukke op. Det gør vi jo ellers også, men ikke lige om de kulturelle forskelle. Det har der ikke været anledning til før. 

De er ikke specielt religiøse og hvis jeg ikke vidste det, kunne de lige så godt have været ikke-troende, men lige det med kærester betyder meget for faren. 

Lærere ved nok mere end man lige regner med. Så ja, det tror jeg at de ved det, eller i hvert fald ved at pigen ikke efterlever den regel

Anmeld Citér

18. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg ville bare tale med pigerne så.. Snakke med dem om, hvordan de hver især har det med alt det her.. Men jeg ville stadig ikke involvere forældrene.. Og siger pigerne, at de begge har det fint med den løsning, så ville jeg bare lade det ligge

Anmeld Citér

18. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg synes, det er rigtig fint at snakke med pigerne løbende gennem deres venskab om de emner, der kommer til at dukke op. Det gør vi jo ellers også, men ikke lige om de kulturelle forskelle. Det har der ikke været anledning til før. 

De er ikke specielt religiøse og hvis jeg ikke vidste det, kunne de lige så godt have været ikke-troende, men lige det med kærester betyder meget for faren. 

Lærere ved nok mere end man lige regner med. Så ja, det tror jeg at de ved det, eller i hvert fald ved at pigen ikke efterlever den regel

Altså plager det din datter at hun tog skylden for hendes veninde? Har veninden tvunget hende i at tag skylden? 

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det der plager din datter? At hun tog skylden og derefter fortrudt at hun tog skylden for veninden? Eller hvad er det helt præcis der plager hende?

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym

Okay selvom familien virker sød og rar uden på. Betyder sku ikke du ved 100 %hvordan det er bage lukket dør.

Jeg har selv anden etnisk baggrund (dog kristne fra Mellemøsten)

Mangle familier har det især fra Mellemøsten at det skal se pænt ud ud fra. 

Pas på. Kan være de ikke slå deres børn. 

Men du ved ikke om de er nogle af dem. Der straffer med ikke at tale med deres børn (der er mange der gør det sådan. For de slå jo ikke) de kan lad være med at snakke med barnet op til 3 uger. Kan huske nogle af mine veninder fortalte om dette. De var der bare i det hus og selt ikke på samme tid.

Man kan altså være meget psykisk vold /snakke /talemåde til deres børn. Puha. Jeg er 30 år nu og får ondt i maven af tænken.

Min mors bedste veninde vil mange mene hun er moderne muslimer (dansker) for hun arbejder. Har læst tørklæde på. Hende børn går i skole og har danske venner ovs. Min mor og hende har være venner i 20 år.

Den dag min mor valgt at være ærlig over at hun er kæreste med en dansk mand. Var min mors veninde så skuffet. Jeg kunne overhovedet ikke forstå det. De har ikke snakket sammen i 5 år nu og deres lange venskab ophørt fra dag til dag. Og de har kendt hinanden i 20 år. Og vi kender kulturen ind og ud og  alligevel blev overrasket over hende måde at være på.

At være moderne muslim. Er mega svært at sige hvad er. For selv muslimer  indbyrdes anerkender ikke hvad det er.

Snakke med din datter og måske hendes veninde. De er 10 år. Og snak med lærerne om de måske skal snakke prævention. Da venindes forældre sikkert ikke vil rør /snakke om dette.

Mvh  Jomfru Maria. 

Anmeld Citér

19. december 2020

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Altså plager det din datter at hun tog skylden for hendes veninde? Har veninden tvunget hende i at tag skylden? 

Det plager min datter at være i klemme, og hun bekymrer sig både om venindens forældre opdager "noget" der har med drenge at gøre og om venindens forældre bliver sure på min datter, når hun får skylden

Anmeld Citér

19. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er det der plager din datter? At hun tog skylden og derefter fortrudt at hun tog skylden for veninden? Eller hvad er det helt præcis der plager hende?

Har skrevet det ovenover 

Anmeld Citér

19. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det plager min datter at være i klemme, og hun bekymrer sig både om venindens forældre opdager "noget" der har med drenge at gøre og om venindens forældre bliver sure på min datter, når hun får skylden

Men hvis hun ikke følte helt inderst inde at hun vil hjælpe hendes veninde, så vil hun ikke ha taget skylden. Og men hvis du ser at det påvirker hende til hverdage og i sin skolegang og fritid. Hvor det markant påvirker hendes humør konstant. Så må du få sæt ord på hvad din datter føler overfor veninden. Sæt dig med dem og snak med dem om det. Og igen fortæl dem at hvis de bliver ved med at give din datter skylden så kan det være at forældrene forbyder dem i at se eller lege sammen. Det andet du tænker på. Med at sige det til dem, det kan ene galt. Jeg vil ikke ha taget chancen. Men nu det op til dig

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Okay selvom familien virker sød og rar uden på. Betyder sku ikke du ved 100 %hvordan det er bage lukket dør.

Jeg har selv anden etnisk baggrund (dog kristne fra Mellemøsten)

Mangle familier har det især fra Mellemøsten at det skal se pænt ud ud fra. 

Pas på. Kan være de ikke slå deres børn. 

Men du ved ikke om de er nogle af dem. Der straffer med ikke at tale med deres børn (der er mange der gør det sådan. For de slå jo ikke) de kan lad være med at snakke med barnet op til 3 uger. Kan huske nogle af mine veninder fortalte om dette. De var der bare i det hus og selt ikke på samme tid.

Man kan altså være meget psykisk vold /snakke /talemåde til deres børn. Puha. Jeg er 30 år nu og får ondt i maven af tænken.

Min mors bedste veninde vil mange mene hun er moderne muslimer (dansker) for hun arbejder. Har læst tørklæde på. Hende børn går i skole og har danske venner ovs. Min mor og hende har være venner i 20 år.

Den dag min mor valgt at være ærlig over at hun er kæreste med en dansk mand. Var min mors veninde så skuffet. Jeg kunne overhovedet ikke forstå det. De har ikke snakket sammen i 5 år nu og deres lange venskab ophørt fra dag til dag. Og de har kendt hinanden i 20 år. Og vi kender kulturen ind og ud og  alligevel blev overrasket over hende måde at være på.

At være moderne muslim. Er mega svært at sige hvad er. For selv muslimer  indbyrdes anerkender ikke hvad det er.

Snakke med din datter og måske hendes veninde. De er 10 år. Og snak med lærerne om de måske skal snakke prævention. Da venindes forældre sikkert ikke vil rør /snakke om dette.

Mvh  Jomfru Maria. 

Må jeg spørger hvor du bor i landet? Og har du kontakt til din familie ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.