Vaccinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

En af grundene til, at den er udviklet så hurtigt er, at der er postet virkelig mange penge i forskningen.

Tests af den har været utrolig nem, fordi vi har en pandemi kørende. Det har været ret let at finde testpersoner i forhold til andet medicin med f.eks. 2000 syge om året 

Covid-19 har været relativ nem at isolere og minder om influenza, hvorfor forskerne har haft nogle rigtig gode start betingelser. Hiv har ingen f.eks. formået at isolere. Når de ikke ved, hvordan sygdommen ser ud, er den svær at lave en vaccine mod

Mht bivirkninger så tænker jeg, at der i løbet af januar måned begynder at tikke enorme mængder data ind med evt bivirkninger, fordi der bliver vaccineret så mange over hele verden

Pfizer har valgt at sælge vaccinen for den pris, den har kostet at lave. De tjener derfor ingen penge på den

Blot et par hurtige kommentarer til de, der overvejer for og imod

hilsen

ph.d. i kemi

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej tak i første omgang. Jeg vil gerne lige se hvad bivirkningerne er.

Anmeld Citér

13. december 2020

kamikaze

Ja tak, hurtigst muligt. Jeg vil gerne se min familie igen.

Godt nok kan der være bivirkninger vi ikke kender. Men vi  ved at Covid-19 har nogle rigtig ubehagelige bivirkninger. Et nej tak til vaccine er hurtigt et ja tak til dem.

Anmeld Citér

13. december 2020

kamikaze

AnoMor skriver:

Plus det faktum at man ikke ved om man stadig kan smitte andre hvis man er vaccineret. Så det gør ingen forskel i forhold til ens medborgere og bedsteforældre med dårligt immunforsvar 

Det giver ingen mening. Hvorfor skulle du smitte andre når du ikke bliver syg?!

Anmeld Citér

13. december 2020

Carina:-)

kamikaze skriver:

Det giver ingen mening. Hvorfor skulle du smitte andre når du ikke bliver syg?!

Som jeg har forstået det - så kan man stadig blive smittet . Og som nu vil de fleste ingen symptomer have . 

Men dem der så får symptomer- får meget lettere forløb.og derfor ikke belaster sygehuse osv - hvis de altså er vaccineret. Fordi kroppen kender virus. 

Men jeg kan sagtens have misforstået det.

Anmeld Citér

13. december 2020

Abracadabra

Det er jo en SÅ interessant diskussion!!

Skulle én af os have bygget et hus, ville vi foretrække den håndværker, som 99% af den danske håndværkerstand ville anbefale. Vi ville ALTID tage firmaet, der fremlagde et grundigt skriftligt tilbud frem for plattenslageren med de fancy ord og den pæne jakke. Men handler det om sundhed, tror vi hellere på hende med den flotte hjemmeside med new-age baggrundsmusik!! At det er meningsløst pladder, vedkommende lukker ud, er helt ligegyldigt - bare det lyder nice og hun har mange følgere på Insta. 

Anmeld Citér

13. december 2020

Lje

Fortvivlet skriver:

"Langtidseffekten og formodede konsekvensen tænker jeg, vi snart ved mere om. Så snart den bliver frigivet i Danmark."

Hvordan skulle man kunne vide noget om langtidseffekten når det først er en måned før man er begyndt at vaccinere i andre lande ? - så nej man er da som dansker overhovedet ikke mere sikret på den måde 

Der har været forsket siden tidligt i 2020. Knap 50.000 mennesker har frivilligt meldt sig og fået vaccinen. Der ligger materiale og resultater klar - med de forbehold, der nu er. Det kan let googles og hjælper på forståelsen. Fx her:  https://videnskab.dk/forskerzonen/krop-sundhed/saadan-skal-du-forstaa-nyheden-om-pfizers-corona-vaccine

Jeg står ikke først i køen til vaccine, så inden turen kommet til mig, så vil der være 8-14 måneders erfaring om fx bivirkninger. Og det er jo - i sagens oplagte natur - så lang tid viden vi kan få om langtidseffekter. Men det er godt nok til mig. 

Vh. 

Anmeld Citér

13. december 2020

lineog4

Der kan jo altid opstå bivirkninger.

Kan huske, da vi for 17 år siden blev forældre for første gang, der var der meget debat om MFR vaccinen. Den blev den gang sat sammen med autisme og i det hele taget var der meget modstand. Vi talte frem og tilbage der hjemme, og blev enige om, at vi bedre kunne leve med os selv, hvis det galt, hvis det var fordi vi havde gjort noget aktivt ved at vælge vaccinen.

På samme måde har jeg det nu, jeg vil hellere få bivirkninger fordi jeg forsøgte at gøre noget, end at jeg rammes hårdt fordi jeg frygtede vaccinen.

Så det bliver er ja jer fra, men ville lyve hvis ikke jeg sagde, er jeg da er glad for jeg ikke er en af dem, der står forrest i køen 

Anmeld Citér

13. december 2020

kamikaze

Carina:-) skriver:

Som jeg har forstået det - så kan man stadig blive smittet . Og som nu vil de fleste ingen symptomer have . 

Men dem der så får symptomer- får meget lettere forløb.og derfor ikke belaster sygehuse osv - hvis de altså er vaccineret. Fordi kroppen kender virus. 

Men jeg kan sagtens have misforstået det.

Vaccinerne har 90-95% effektivitet, foruden Astra Zenecas som er nede i 70 afhængig af hvordan den bliver administreret. Alle vacciner - helt generelt- har en dækningsgrad under 100. Hvis man bliver syg alligevel får man da som regel stadig symptomer, og man kan selvfølgelig stadig smitte. Det er ikke blevet undersøgt fordi der ikke er noget overraskende ved det -- vores andre vacciner, som har udryddet andre dødelige sygdomme, fungerer præcis lige sådan.

Anmeld Citér

13. december 2020

AnoMor

Sprit25 skriver:

Det gør det, hvis de også er vaccineret. 

Ja hvis de gamle/svage er vaccineret. Så behøver jeg heller ikke da de jo så ikke kan få den. 
jeg er ikke anti vacciner overhovedet. Men som en anden også siger. Så tror jeg på at min krop kan klarer sygdommen selv da jeg ikke fejler noget som helst. Og jeg vil generelt ikke proppe unødvendige ting i min krop. Og den vaccine er unødvendig i mine øjne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.