Vaccinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2020

Sprit25

Baby.mamma skriver:

Aldrig om jeg kunne drømme om det. 

Hvorfor ikke? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ja, jeg takker ja tak når den dag kommer. Jeg regner dog ikke med det bliver foreløbig (hvilket er helt fint).

Anmeld Citér

13. december 2020

Cirkeline87

Sprit25 skriver:

Når vaccinen kommer? Vil I så have den? Hvorfor/hvorfor ikke 

Jeg vil have den også vil jeg kramme mine bedsteforældre. Uden dårlig samvittighed 

Jeg blev dog ikke en af de først der for den tilbudte   da jeg ikke høre den gruppe men jeg takke ja til den når det blev min tur og det gør jeg fordi der   er bivirkninger ved alle vaccinationer og når man tager medicin og som bekendt er det ikke alle der blev ramt af bivirkningerne

så jeg tager chance

Anmeld Citér

13. december 2020

Baby17

Jeg er faktisk lidt ambivalent omkring den.

Men jeg arbejder i fronten og jeg vælger at få den, for at passe på mine patienter og aller vigtigst, dem i risiko grupperne fra min nære familie. Jeg glæder mig til den dag at jeg kan besøge mine bedstemødre igen uden at være bekymret for at bringe smitte med hjem til dem. Jeg glæder mig også til at kunne besøge dem oftere igen. Jeg savner dem helt enormt og har set dem meget lidt de sidste 9 måneder. 

Så på trods af mine skeptiske tanker omkring en haste godkendt vaccine, som ingen alligevel helt ved hvor effektiv er, vælger jeg at få den. Ligesom jeg vælger at følge sundhedsmyndighedernes råd, for at passe på andre som er mere sårbare end jeg selv. 

Anmeld Citér

13. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nej, jeg er ikke i risiko og med højst sensynlighed klare Corona fint selv. Så nej kunne ikke drømme om at få en vaccine hvor den er blevet lavet og godkendt så hurtigt som aldrig før, det ville da bare være for dumt

Anmeld Citér

13. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har ikke besluttet mig endnu. På den ene side så ved vi ikke så meget, om den endnu, men på den anden side er jeg ret tryg ved, at man i EU ikke godkender en vaccine, der er tvivlsom. Selv om man gerne vil af med corona, er man jo ikke interesseret i at erstatte corona med en ny sygdom/ bivirkning, der kan kræve lige så mange behandlingskrævende ofre. 

Når det måske engang bliver min tur til at få den tilbudt, så ved vi formentlig mere om den. Det afgørende for mig er, om den er langtidsholdbar, eller om vi alligevel skal igennem hele det her nedlukning hvert halve/hele år, fordi vaccinen viser sig kun at holde i kort tid og, hvilke(n) vacciner Danmark ender med at købe, da det ikke er dem alle jeg er villig til at tage. 

Anmeld Citér

13. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Uha årh lad mig se, jeg er lidt i dilemma skal jeg/skal jeg ikke. På den ene side så er vaccinen lavet i hastværk, og på den anden side så er der ikke noget medicin der ikke har bivirkninger. 

Tilgengæld min mand siger ofte, at han gerne vil melde sig frivillig til at tag varccinen som den allerførste  i verden hvis det er.

Anmeld Citér

13. december 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Uha årh lad mig se, jeg er lidt i dilemma skal jeg/skal jeg ikke. På den ene side så er vaccinen lavet i hastværk, og på den anden side så er der ikke noget medicin der ikke har bivirkninger. 

Tilgengæld min mand siger ofte, at han gerne vil melde sig frivillig til at tag varccinen som den allerførste  i verden hvis det er.

Det er så lidt for sent når de første er givet 

Anmeld Citér

13. december 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville sige ja tak.

Der er så mange der skriver de aldrig kunne drømme om det fordi den er hastet igennem. Det er rigtig det er gået relativt hurtigt, men der har næppe været en vaccine i verdenshistorien der er brugt lige så mange ressourcer på. Det er da også i virksomhedernes interesse at lave den så sikker som muligt, da der er konkurrenter i hobetal.

Anmeld Citér

13. december 2020

Lje

Sprit25 skriver:

Når vaccinen kommer? Vil I så have den? Hvorfor/hvorfor ikke 

Jeg vil have den også vil jeg kramme mine bedsteforældre. Uden dårlig samvittighed 

Ja, det vil jeg. Alt andet er uansvarligt overfor mine bedsteforældre og medmennesker med et dårligt immunforsvar. Langtidseffekten og formodede konsekvensen tænker jeg, vi snart ved mere om. Så snart den bliver frigivet i Danmark.

Jeg ser ikke hverken hastværk eller problemer med godkendelsen. Jeg læser og lytter mig til, at verdens ypperste forskere/Universiteter/organisationer har arbejdet i døgndrift, i lang tid, på baggrund af økonomiske bevillinger, som alene ville tage år at få hvis ikke verden stod i en pandemi. Og jeg bider mærke i, at Lægemiddelstyrelsen har sagt, at intet bliver godkendt uden korrekt evidens. 

Jeg stoler på, at de kan danske myndigheder ved absolut bedst. Selvom mængden af danske sofa-ekspert-virologer-sølvpapirshatte lige nu er overvældende. Jeg følger myndighedernes anbefalinger (også) på sundhedsområdet. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.