Børn og adhd medicin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2020

Abracadabra

Fortvivlet skriver:

Nu har jeg som sagt modsatte erfaring

Han var dælme sløv og hans forældre ville enda have ham op i højere dosis, hvilket mine kollegaer og jeg var dybt uenige i, vi synes ikke medicinen gjorde noget godt (jo man undgik selvfølgelig nogle konflikter , men det gjorde simpelthen drengen så passiv og sløv at han slet ikke var til at kende)

Der er selvfølgelig børn, der ikke fungerer godt på ADHD-medicin, men der er heldigvis MANGE, der får mulighed for et mere normalt liv og en uddannelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2020

fehår

Fortvivlet skriver:

Nu har jeg som sagt modsatte erfaring

Han var dælme sløv og hans forældre ville enda have ham op i højere dosis, hvilket mine kollegaer og jeg var dybt uenige i, vi synes ikke medicinen gjorde noget godt (jo man undgik selvfølgelig nogle konflikter , men det gjorde simpelthen drengen så passiv og sløv at han slet ikke var til at kende)

Medicin er nu engang ikke en "one size fits all", så det er dybt ærgerligt at afholde andre fra at afprøve en potentiel god løsning på grund af EN oplevelse. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvad handler det så om? - du snakker allerede om medicin og du har ikke forsøgt andre veje først (der måske kræver lidt af dig selv)?  - Det virker ud fra det du skriver at du tager den "nemme" løsning og bare propper medicin i dit barn, så snart du får muligheden

Du er da en vildt irriterende type. Ærlig talt har du ikke andet at lave end at kaste om dig med ord der ingen mening gir? Jeg spørg om far ene og alene KAN bestemme. Men jeg skriver OGSÅ at min unge IKKE ER UDREDT (endnu) så fremover ville det klæde dig at læse teksten inden du spille op bag skærmen. 
Og hvem pokker har udtalt sig om at jeg bare vil proppe medicin i min unge? INGEN. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Medicin er nu engang ikke en "one size fits all", så det er dybt ærgerligt at afholde andre fra at afprøve en potentiel god løsning på grund af EN oplevelse. 

Det er det vel også på den omvendte måde og jeg har nu flere eksempler på at det intet godt gør for barnet 

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Du er da en vildt irriterende type. Ærlig talt har du ikke andet at lave end at kaste om dig med ord der ingen mening gir? Jeg spørg om far ene og alene KAN bestemme. Men jeg skriver OGSÅ at min unge IKKE ER UDREDT (endnu) så fremover ville det klæde dig at læse teksten inden du spille op bag skærmen. 
Og hvem pokker har udtalt sig om at jeg bare vil proppe medicin i min unge? INGEN. 

Jeg læser jo netop hvad du skriver.

Dit barn er ikke udredt og du er allerede klar til at proppe medicin i det og klar til kamp mod far, hvorfor ikke oprette debatten hvis/når problemet opstår

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg læser jo netop hvad du skriver.

Dit barn er ikke udredt og du er allerede klar til at proppe medicin i det og klar til kamp mod far, hvorfor ikke oprette debatten hvis/når problemet opstår

Er du dum eller hvad ? Ja undskyld mit sprog men du irritere mig kraftigt. Jeg har ALDRIG udtalt mig om at jeg er klar til at proppe medicin i min unge! Hvis du ellers gad læse alle svarene så ville du vide det 

Anmeld Citér

7. december 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fortvivlet skriver:

Jeg synes godt nok det er skræmmende hvis en forældre slet ikke kan gøre noget hvis den anden ønsker at midicinerer et barn, blot hvis den forældre har forældremyndigheden 

Jeg er også stor modstander er medicin for ADHD til børn, jeg har set hvor meget det kan sløve , hvor det efter min faglige vurdering sagtens kunne undværes, men forældrene er glad for de har fred

Det er så ikke korrekt. Jeg har en dreng på 13 år og han kan ikke undvære sin medicin - han bliver på INGEN måder sløvende. Han kan ikke koncentrere sig i længere tid af gangen, hvis han ikke får sin medicin. Han får ro i sit hovedet og formår, at være social med andre børn. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

ADHD-medicin sløver ikke. Faktisk øger hjernens aktivitet og derfor bliver børnene mindre kropsligt urolige. 
Og hvis den forælder, der ikke har forældremyndighed, ikke ønsker medicin, må h*n gå rettens vej og få del i forældremyndigheden. 

Skal ikke kloge mig på ADHD medicin men jeg har set et barn på medicin som virkede helt “ sløvet & dopet “ faktisk lidt skræmmende 

Anmeld Citér

26. december 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Læs hvad jeg skriver. Mht adhd kan man komme langt med det pædagogiske og rammerne, hvilke vi også har lært med vores øvrige 3 adhd børn, vi har som skrevet fire med adhd! 

min søn har bivirkninger, i en alder af 13 år er han på str med en 7 årige, han får medicin mod blodtrykket fordi det er for højt pga medicin, han kan være vågen i dagevis, pg han spiser nærmest ikke

Ja man kan for nogle, nøjes med pædagogiske tiltag, men ikke alle. 

Min søn er en af dem som skal have medicin, hvilket han får. Han vil ellers slet ikke udvikle sig, da han er så handicappet af sine udfordringer. 

Men når du skriver at han ikke fungerer uden sin medicin, så er det jo fordi han har et behov for at få det. Det er jo naturligt at medicin giver det stof, som hjernen har brug for, præcis som når en diabetiker får insulin, som kroppen har brug for. 

Dermed ikke sagt at man skal acceptere alle bivirkninger, og måske han skal have et andet præparat, som ikke hæmmer hans sult så meget. 

Så måske er løsningen at få en henvisning til en medicinkonrol, så der kan tjekkes op på hans generelle trivsel.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.