Jeg har selv lige fået konstateret ADD for nylig, og har som dig en søn som lige nu er i gang hos PPR og skal henvise til psykiatrien for udredning. Oven i det er jeg selv kan psykolog i børne og ungdomspsykiatrien. Med personlig erfaring og den viden jeg har fagligt, så synes jeg da ikke det er urimeligt at være forbeholden overfor medicin til mindre børn. Min faglige OG personlige holdning er klart at ALT specialpædagogisk indsats skal være afprøvet først i både institution og hjem. En ting er at medicin kan være hjælpsomt. Men det kommer også med bivirkninger. Så som nedsat appetit, væksthæmning ved langvarigt brug (ved centralstimulerende medicin), hovedpine, svimmelhed, kvalme osv osv. Man kan være heldig ikke at få de vilde bivirkninger, men man kan også være uheldig. Jeg synes det mest ordentlige er, at du tager din søns fars holdning alvorligt. Ikke dermed sagt det er sådan det skal ende, men måske i begge skal arbejde på at nuancere jeres opfattelse af tingene lidt. Så det ikke er hundrede procent for og hundrede procent imod. Jeg synes i gør jeres søn en bjørnetjeneste, hvis ikke i I det mindste tænker jer grundigt om og overvejer bivirkninger, før i til den tid, hvis den kommer, takker ja til medicin.
Jeg oplever selv slem svimmelhed og kvalme på medicinen. Er nødt til at melde mig syg ind i mellem, fordi det er for uforsvarligt at køre. Det tager jo tid også at finde det rette præperat og dosis.
Anmeld
Citér