Børn og adhd medicin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2020

Abracadabra

Fortvivlet skriver:

Jeg synes godt nok det er skræmmende hvis en forældre slet ikke kan gøre noget hvis den anden ønsker at midicinerer et barn, blot hvis den forældre har forældremyndigheden 

Jeg er også stor modstander er medicin for ADHD til børn, jeg har set hvor meget det kan sløve , hvor det efter min faglige vurdering sagtens kunne undværes, men forældrene er glad for de har fred

ADHD-medicin sløver ikke. Faktisk øger hjernens aktivitet og derfor bliver børnene mindre kropsligt urolige. 
Og hvis den forælder, der ikke har forældremyndighed, ikke ønsker medicin, må h*n gå rettens vej og få del i forældremyndigheden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg synes godt nok det er skræmmende hvis en forældre slet ikke kan gøre noget hvis den anden ønsker at midicinerer et barn, blot hvis den forældre har forældremyndigheden 

Jeg er også stor modstander er medicin for ADHD til børn, jeg har set hvor meget det kan sløve , hvor det efter min faglige vurdering sagtens kunne undværes, men forældrene er glad for de har fred

“Glad for de har fred” hvor er det sygt at skrive sådan. Det handler jo ikke om at få fred. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

“Glad for de har fred” hvor er det sygt at skrive sådan. Det handler jo ikke om at få fred. 

Helt enig!

Mange af børnene bliver i øvrigt glade for deres medicin, fordi det giver dem mere ro i krop og hoved og muliggør andre aktiviteter end Fortnite. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Hvad handler det så om? - du snakker allerede om medicin og du har ikke forsøgt andre veje først (der måske kræver lidt af dig selv)?  - Det virker ud fra det du skriver at du tager den "nemme" løsning og bare propper medicin i dit barn, så snart du får muligheden

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

ADHD-medicin sløver ikke. Faktisk øger hjernens aktivitet og derfor bliver børnene mindre kropsligt urolige. 
Og hvis den forælder, der ikke har forældremyndighed, ikke ønsker medicin, må h*n gå rettens vej og få del i forældremyndigheden. 

Så bliver de jo også sløve som jeg skriver 

Men altid godt der er den mulighed, men det er jo en der tager længere tid, går ud fra at barnet så kan risikerer medicin indtil der tages andre beslutninger i retten ?

Anmeld Citér

5. december 2020

Abracadabra

Fortvivlet skriver:

Så bliver de jo også sløve som jeg skriver 

Men altid godt der er den mulighed, men det er jo en der tager længere tid, går ud fra at barnet så kan risikerer medicin indtil der tages andre beslutninger i retten ?

Nej, de får mulighed for at lære noget i skolen. De får ROEN til at lave lektier og KONCENTRATIONSEVNEN til at kunne tømme opvaskemaskine og rydde op på deres værelser. Kort sagt: De får mulighed for et liv uden et opmærksomhedshandicap. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men hvad er så bedst? Et barn der ikke fungerer overhovedet eller bivirkninger fra medicin der får barnet til at fungere trods bivirkninger. 

Tænker det fint havde fungeret uden, som med de tre andre, det fungere ikke fordi vi ikke vidste bedre, og fordi systemet fik lov og kaste ham rundt 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Selvom meget ADHD-medicin påvirker både søvn og appetit, virker din søns bivirkninger ekstreme. Og for de 80-90% af børnene er de umedicinerede i de fleste af døgnets timer (fordi hovedparten af ADHD-medicin er meget hurtigt ude af kroppen igen. 
Har din søn andre diagnoser? For det lyder som om, at han er præget af mere end ADHD. Bare så man husker det, inden andre bliver skræmt væk fra medicin, der trods alt hjælper mange...

Nej, det har han ikke. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Abracadabra skriver:

Nej, de får mulighed for at lære noget i skolen. De får ROEN til at lave lektier og KONCENTRATIONSEVNEN til at kunne tømme opvaskemaskine og rydde op på deres værelser. Kort sagt: De får mulighed for et liv uden et opmærksomhedshandicap. 

Nu har jeg som sagt modsatte erfaring

Han var dælme sløv og hans forældre ville enda have ham op i højere dosis, hvilket mine kollegaer og jeg var dybt uenige i, vi synes ikke medicinen gjorde noget godt (jo man undgik selvfølgelig nogle konflikter , men det gjorde simpelthen drengen så passiv og sløv at han slet ikke var til at kende)

Anmeld Citér

5. december 2020

Tommelise

Fortvivlet skriver:

Nu har jeg som sagt modsatte erfaring

Han var dælme sløv og hans forældre ville enda have ham op i højere dosis, hvilket mine kollegaer og jeg var dybt uenige i, vi synes ikke medicinen gjorde noget godt (jo man undgik selvfølgelig nogle konflikter , men det gjorde simpelthen drengen så passiv og sløv at han slet ikke var til at kende)

Jeg har så modsat kendskab til børn, der ikke kunne koncentrere sig om skolen. Medicinen hjalp dem til at få ro på, så de rent faktisk indhentede et skoleår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.