Børn og adhd medicin...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Hvorvidt børn bliver afhængige af ADHD-medicin er vist ikke så ligetil... bare fordi man ikke kan ophøre med en bestemt type medicin, behøver det jo ikke være negativt. Børn med diabetes er jo i hvert fald også afhængige af insulin. Og børn med epilepsi er også afhængige af deres medicin. 

At have god gavn af sin lægeordinerede medicin er vel formålet: Skal man pludselig klare sig uden, bliver det selvfølgelig meget svært. Er det så negativt?

Siger bare at min søns hjerne idag ikke længere kan fungere uden.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvis han fungere MED/PÅ medicin hvad er så problemet?

Anmeld Citér

4. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Hm. Børn med diabetes kan heller ikke fungere uden insulin. Er dét negativt?

Anmeld Citér

4. december 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Men gjorde den det inden, siden i måtte starte på medicin? 

Medicinen tilfører hjernen det som den ellers ikke selv kan producere, og dermed kan man se det som en person med diabetes, at deres krop producerer heller ikke pludselig insulin, fordi du stopper med at tage din medicin. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Men hvis han fungere MED/PÅ medicin hvad er så problemet?

Problemet er som jeg skrev at jeg i bund og grund ikke ønsker mit barn på medicin, pga bivirkninger som jeg skrev!

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Hm. Børn med diabetes kan heller ikke fungere uden insulin. Er dét negativt?

Det er ikke det samme, hvilke du burde vide 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

FrkGranger skriver:

Men gjorde den det inden, siden i måtte starte på medicin? 

Medicinen tilfører hjernen det som den ellers ikke selv kan producere, og dermed kan man se det som en person med diabetes, at deres krop producerer heller ikke pludselig insulin, fordi du stopper med at tage din medicin. 

Læs hvad jeg skriver. Mht adhd kan man komme langt med det pædagogiske og rammerne, hvilke vi også har lært med vores øvrige 3 adhd børn, vi har som skrevet fire med adhd! 

min søn har bivirkninger, i en alder af 13 år er han på str med en 7 årige, han får medicin mod blodtrykket fordi det er for højt pga medicin, han kan være vågen i dagevis, pg han spiser nærmest ikke

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Problemet er som jeg skrev at jeg i bund og grund ikke ønsker mit barn på medicin, pga bivirkninger som jeg skrev!

Men hvad er så bedst? Et barn der ikke fungerer overhovedet eller bivirkninger fra medicin der får barnet til at fungere trods bivirkninger. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Læs hvad jeg skriver. Mht adhd kan man komme langt med det pædagogiske og rammerne, hvilke vi også har lært med vores øvrige 3 adhd børn, vi har som skrevet fire med adhd! 

min søn har bivirkninger, i en alder af 13 år er han på str med en 7 årige, han får medicin mod blodtrykket fordi det er for højt pga medicin, han kan være vågen i dagevis, pg han spiser nærmest ikke

Selvom meget ADHD-medicin påvirker både søvn og appetit, virker din søns bivirkninger ekstreme. Og for de 80-90% af børnene er de umedicinerede i de fleste af døgnets timer (fordi hovedparten af ADHD-medicin er meget hurtigt ude af kroppen igen. 
Har din søn andre diagnoser? For det lyder som om, at han er præget af mere end ADHD. Bare så man husker det, inden andre bliver skræmt væk fra medicin, der trods alt hjælper mange...

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes godt nok det er skræmmende hvis en forældre slet ikke kan gøre noget hvis den anden ønsker at midicinerer et barn, blot hvis den forældre har forældremyndigheden 

Jeg er også stor modstander er medicin for ADHD til børn, jeg har set hvor meget det kan sløve , hvor det efter min faglige vurdering sagtens kunne undværes, men forældrene er glad for de har fred

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.