KK1988 skriver:
Hej alle.
Jeg har en sød kæreste, som sammen med mig glæder sig rigtig meget til, at vi til oktober skal have vores første barn.
Min kæreste har en rigtig god ven som han ca. en gang om måneden/hver halvanden måned-ish har drengeweekend med. Her mødes de fredag og hygger i weekenden (og drikker sig fra sans og samling), og så kommer han hjem i løbet af søndagen.
Det er helt fint med mig - jeg ved, de hygger sig rigtig meget.
MEN... nu har min kæreste så spurgt mig, om det ville passe mig, at de tager “en sidste weekend” den første weekend i oktober. Og det ved jeg faktisk ikke rigtig, hvad jeg skal synes om, fordi:
1) Vi har en kæresteweekend i kalenderen den weekend, som har stået der i månedsvis. Jeg går på barsel om fredagen og har nok tænkt, at det ville være rart at vi kunne “fejre” det sammen i weekenden. Den kæresteweekend ville så skulle enten rykkes eller aflyses..
2) Jeg er førstegangsfødende og ANER overhovedet ikke noget om, hvordan man har det den sidste måned op til termin (som er d. 29/10), men tanken om, at min kæreste er langt væk og ligger i sprit en hel weekend med mindre end en måned til termin er ikke superduper fed, fordi HVAD NU HVIS der sker noget?...
Omvendt ved jeg virkelig ikke, om det bare er mig, der snerpet her?
Hvad tænker I? Fra hvornår er det fair at sige, at han skal holde sig ædru og være indenfor en rimelig afstand af hjemmet?
På forhånd tak for svar 

Synes ikke der er nogen tid på hvornår han olle må gå ud inden termin. Men synes da ikk det er ok at jeres weekend skal aflyses når i har haft den aftale i flere måneder. Kan han ikk tage på drengetur weekenden før?
Min søns far var i kæmpe sprit tur to dage før min termin. Det havde jeg ingen problemer med. Han vidste at hvis jeg gik i fødsel så kom han bare ikk med til fødslen hvis han var sprit stiv. Så det var jo bare hans tab hvis det skete.