Hvor længe inden termin bør han stoppe byture?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2020

AnoMor

KK1988 skriver:

Hej alle.

Jeg har en sød kæreste, som sammen med mig glæder sig rigtig meget til, at vi til oktober skal have vores første barn.

Min kæreste har en rigtig god ven som han ca. en gang om måneden/hver halvanden måned-ish har drengeweekend med. Her mødes de fredag og hygger i weekenden (og drikker sig fra sans og samling), og så kommer han hjem i løbet af søndagen. 

Det er helt fint med mig - jeg ved, de hygger sig rigtig meget.

MEN... nu har min kæreste så spurgt mig, om det ville passe mig, at de tager “en sidste weekend” den første weekend i oktober. Og det ved jeg faktisk ikke rigtig, hvad jeg skal synes om, fordi:

1) Vi har en kæresteweekend i kalenderen den weekend, som har stået der i månedsvis. Jeg går på barsel om fredagen og har nok tænkt, at det ville være rart at vi kunne “fejre” det sammen i weekenden. Den kæresteweekend ville så skulle enten rykkes eller aflyses..

2) Jeg er førstegangsfødende og ANER overhovedet ikke noget om, hvordan man har det den sidste måned op til termin (som er d. 29/10), men tanken om, at min kæreste er langt væk og ligger i sprit en hel weekend med mindre end en måned til termin er ikke superduper fed, fordi HVAD NU HVIS der sker noget?...

Omvendt ved jeg virkelig ikke, om det bare er mig, der snerpet her?  
Hvad tænker I? Fra hvornår er det fair at sige, at han skal holde sig ædru og være indenfor en rimelig afstand af hjemmet? 

På forhånd tak for svar 

Synes ikke der er nogen tid på hvornår han olle må gå ud inden termin. Men synes da ikk det er ok at jeres weekend skal aflyses når i har haft den aftale i flere måneder. Kan han ikk tage på drengetur weekenden før? 

Min søns far var i kæmpe sprit tur to dage før min termin. Det havde jeg ingen problemer med. Han vidste at hvis jeg gik i fødsel så kom han bare ikk med til fødslen hvis han var sprit stiv. Så det var jo bare hans tab hvis det skete. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2020

Kbhmortilen

koeapabshicar skriver:

En måned før ville jeg ikke være mega bekymret. Jeg har haft termin midt i alle julefrokosterne. Der snakkede vi da lige kort om at fra en md før og frem så ville han gerne selv være i stand til at køre bil hvis nu. Man ved jo aldrig. 
Jeg er mere udfordret på i egenligt har en aftale om en kæreste weekend. Herhjemme ville jeg blive ked af det. For det er faktisk noget nemmere at han tager en weekend væk efter fødslen end at i gør det sammen. Så det havde været meget vigtigt for mig. Vi har taget sådan en kærestetur hver gang :-) 

Tak for svar 

Jeg er også nået frem til, at han må holde den drengeweekend et par weekender før, og så kan vi holde fast i vores aftale. Så må hans ven altså tilpasse sit skema efter vores - vi HAR en aftale den weekend 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Kbhmortilen

AnoMor skriver:

Synes ikke der er nogen tid på hvornår han olle må gå ud inden termin. Men synes da ikk det er ok at jeres weekend skal aflyses når i har haft den aftale i flere måneder. Kan han ikk tage på drengetur weekenden før? 

Min søns far var i kæmpe sprit tur to dage før min termin. Det havde jeg ingen problemer med. Han vidste at hvis jeg gik i fødsel så kom han bare ikk med til fødslen hvis han var sprit stiv. Så det var jo bare hans tab hvis det skete. 

Forstår dig godt - tror alle har de forskelligt, hvad det angår.

Jeg er nået frem til, at han må sige, at den drengeweekend skal ligge et par weekender inden vores aftale, så vores kæresteweekend ikke skal rykkes. Hvis ikke hans ven kan finde tid til det, er det bad luck. De har drengeweekender både i juli og august, så det går nok lige, tænker jeg.

Jeg ville være rigtig ked af det - og det samme ville min kæreste - hvis han ikke kom med til fødslen, så jeg tror ikke, jeg kan være så large med, hvornår og hvor meget, han ligger i sprit. Men respekt for at du kunne 

Anmeld Citér

6. juli 2020

AnoMor

KK1988 skriver:

Forstår dig godt - tror alle har de forskelligt, hvad det angår.

Jeg er nået frem til, at han må sige, at den drengeweekend skal ligge et par weekender inden vores aftale, så vores kæresteweekend ikke skal rykkes. Hvis ikke hans ven kan finde tid til det, er det bad luck. De har drengeweekender både i juli og august, så det går nok lige, tænker jeg.

Jeg ville være rigtig ked af det - og det samme ville min kæreste - hvis han ikke kom med til fødslen, så jeg tror ikke, jeg kan være så large med, hvornår og hvor meget, han ligger i sprit. Men respekt for at du kunne 

Lyder som en god ide. Det må han vel også kunne forstå.  

Vi har alle forskellige holdninger. Og det skal der være plads til. er da også sikker på at min søns far ville være ked af hvis han var gået glip af fødslen. Men tror også hans valg af den sidste bytur gik på at jeg på ingen måde var tæt på fødsel ifølge jordemoderen jeg lige havde været hos. Og også derfor jeg selv tog det så roligt.  

Anmeld Citér

6. juli 2020

Kbhmortilen

AnoMor skriver:

Lyder som en god ide. Det må han vel også kunne forstå.  

Vi har alle forskellige holdninger. Og det skal der være plads til. er da også sikker på at min søns far ville være ked af hvis han var gået glip af fødslen. Men tror også hans valg af den sidste bytur gik på at jeg på ingen måde var tæt på fødsel ifølge jordemoderen jeg lige havde været hos. Og også derfor jeg selv tog det så roligt.  

Det har du forhåbentlig ret i, at han godt kan forstå! 
Hvis jeg fik samme besked som dig, er det muligt, jeg ville have det på samme måde - meeen det er jo svært at vide på forhånd  Jeg må nok forholde mig til, at jeg lige nu og her nødig vil have vores weekend aflyst til fordel for en weekend med en ven. Det må de kunne rykke til en anden dag/weekend 

Anmeld Citér

6. juli 2020

AnoMor

KK1988 skriver:

Det har du forhåbentlig ret i, at han godt kan forstå! 
Hvis jeg fik samme besked som dig, er det muligt, jeg ville have det på samme måde - meeen det er jo svært at vide på forhånd  Jeg må nok forholde mig til, at jeg lige nu og her nødig vil have vores weekend aflyst til fordel for en weekend med en ven. Det må de kunne rykke til en anden dag/weekend 

Meget svært at vide på forhånd ja.  

vigtigst er at din mand kan forstå det. Så pyt med om vennen kan.  

synes helt bestemt at i da skal have jeres kæreste weekend inden den lille kommer. Det er vigtigt at huske hinanden

Anmeld Citér

8. juli 2020

Kbhmortilen

AnoMor skriver:

Meget svært at vide på forhånd ja.  

vigtigst er at din mand kan forstå det. Så pyt med om vennen kan.  

synes helt bestemt at i da skal have jeres kæreste weekend inden den lille kommer. Det er vigtigt at huske hinanden

SANDT!! Tak skal du have 

Anmeld Citér

8. juli 2020

Babilooo

Jeg synes ideen med at åbne sig og over for hinanden er en super god vej til ikke at bære nag. I den snak tænker jeg måske også at I skal forventningsafstemme. Jeg ville på ingen måde synes det var fedt med to tre ugentlige aftener med drengene med lille baby derhjemme.. og det med at ligge i sprit fra fredag til søndag uden at man kan kontaktes hver måned ville jeg faktisk heller ikke bryde mig om. Men jeg drikker også meget lidt selv. Jeg ville aldrig tilgive min mand, hvis han var for vissen til at deltage i en fødsel. Jeg ville ikke kunne sig “dit tab...”

Men det er jo hvordan jeg har det. Det væsentlige er for dig at finde ud af hvor dine grænser går. Hvad er rart familie liv og ikke? Og det skal I så afstemme med hinanden.

Har I talt om hvad I forventer ifht familieliv med barn/ børn osv. 

Anmeld Citér

12. juli 2020

Kbhmortilen

Tjullehej skriver:

Jeg synes ideen med at åbne sig og over for hinanden er en super god vej til ikke at bære nag. I den snak tænker jeg måske også at I skal forventningsafstemme. Jeg ville på ingen måde synes det var fedt med to tre ugentlige aftener med drengene med lille baby derhjemme.. og det med at ligge i sprit fra fredag til søndag uden at man kan kontaktes hver måned ville jeg faktisk heller ikke bryde mig om. Men jeg drikker også meget lidt selv. Jeg ville aldrig tilgive min mand, hvis han var for vissen til at deltage i en fødsel. Jeg ville ikke kunne sig “dit tab...”

Men det er jo hvordan jeg har det. Det væsentlige er for dig at finde ud af hvor dine grænser går. Hvad er rart familie liv og ikke? Og det skal I så afstemme med hinanden.

Har I talt om hvad I forventer ifht familieliv med barn/ børn osv. 

Det er jo lige det - det er forskelligt fra person til person, hvordan man har det med det. Vi er heldigvis gode til at tale sammen, og han ved ligesom jeg, at når baby kommer, er der nogle mønstre, der ændrer sig. Sådan er det jo naturligt :-) 

Nu har vi heldigvis talt om denne sag, og drengeweekenden er rykket til nogle uger inden. Det har vi det begge helt fint med 

Anmeld Citér

12. juli 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
KK1988 skriver:

Det er jo lige det - det er forskelligt fra person til person, hvordan man har det med det. Vi er heldigvis gode til at tale sammen, og han ved ligesom jeg, at når baby kommer, er der nogle mønstre, der ændrer sig. Sådan er det jo naturligt :-) 

Nu har vi heldigvis talt om denne sag, og drengeweekenden er rykket til nogle uger inden. Det har vi det begge helt fint med 

Det var godt, at I fik talt om det.. Tænkte godt, at han ville have det fint med det, men måske bare ikke havde tænkt så meget over, hvad det ville betyde for dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.