Unicorn1 skriver:
Nu troede ALLE (vi selv, familie og jordemødre) så, at jeg ville gå i tidlig fødsel, så vi aftalte, at han skulle være tæt på hjemmet og klar til at køre bil to måneder før.. Og jeg havde det også virkelig skidt med mange tjeks pga. forhøjet blodtryk i slutningen, så min situation er selvfølgelig (forhåbentlig) en anden end din..
MEN havde alt været fint for mig, og jeg ikke havde veer en hel måned før fødslen, jamen så ville jeg egentlig stadig sige, at han skulle være tæt på hjemmet, og nogenlunde klar i hovedet en måneds tid før.. For altså nogle går tidligt i fødsel, og I ville begge fortryde ekstremt meget, hvis din kæreste ikke oplevede hans barns fødsel..
Derudover er der det, at JERES forhold altså er vigtigere at finde tid til end hans vens og hans.. Ja man skal huske sine venner, men når først baby kommer til, så er det altså JERES forhold, jeres kærlighed, og jeres intimitet, der kommer gevaldigt på prøve, fordi en baby kræver så meget.. Der er søvnmangel, hormoner, muligvis smerter, en babys behov osv. der er i vejen for, at I finder tilbage til hinanden.. Ja nogle finder hurtigt hinanden, mens andre stadig ikke har sex eller intimitet et år efter fødslen.. Og det tærer altså på et forhold.. Så plej det for guds skyld så meget som muligt inden fødslen, for der går måske lang tid, før I kan komme tæt på hinanden igen og pleje forholdet efter fødslen..
Og derfor mener jeg ikke, at jeres planlagte weekend skal rykkes eller aflyses for hans vens skyld
Tusind tak
Det er altså meget rart at læse, at jeg ikke er den eneste, der tænker, at man i den sidste måneds tid op til fødslen godt må tænke i de baner.
Han ses enormt meget med vennerne (både et par hverdage om ugen plus en del weekender), og det synes jeg klart, der skal være plads til - ingen af os gider sidde lårene af hinanden - men jeg kan kun give dig ret i, at det jo er vores forhold, som presses, når baby kommer til verden. Der vil det jo ikke på samme måde ændre på venskabsforholdene (skal lige for en god ordens skyld nævne at hans venner har børn selv, så de ved jo godt, hvordan det er). Men der er selvfølgelig ikke nogen tvivl om, at når baby kommer, kan han ikke bare lige være væk hele weekender lige med det samme eller lige så ofte, som han er det nu - i hvert fald ikke i starten. Det ved han også godt selv.
Men det er nok derfor, han har svært ved at se, at han ikke bare lige kan aflyse vores weekend og tage “en sidste weekend” med vennen inden fødslen. Hvad ved jeg?
Måske kan jeg bare foreslå ham, at de tager en weekend et par uger inden det? Så må hans ven da også lige kunne rykke lidt på sit skema, så de kan mødes halvvejs, i stedet for, at det KUN er vores kalender, der skal tilpasses efter, hvornår vennen kan....