Mor11 skriver:
Jeg synes egentlig slet ikke problemet ligger i om det vil være forkert tæt på termin, men meget mere at han vil prioritere en weekend med vennen i STEDET FOR en weekend med dig som er planlagt og står i kalenderen .. det ville jeg godt nok blive ked af.
Og som en anden skriver, det er så utrolig meget vigtigere at i prioriterer jeres nærhed og kærlighed op til fødsel end at han får "en sidste bytur"..
1: byture skal han nok komme på igen. Livet går ikke i stå fordi man får børn.
2: skilsmisseraten er absurd høj, det skyldes i mange mange tilfælde at folk glemmer hinanden i deres parforhold, efter de får børn. Så det ER vigtigt, for jer og for jeres barn, at i prioriterer hinanden både nu og efter fødsel.
Jeg havde sagt til ham at han måtte gøre det en anden gang, i har lavet planer og du glæder dig til kæreste tiden.
Tak for svar
Det er nok også lidt den del, der nager mig. Jeg har oplevet, at han har rykket vores aftaler til fordel for den slags drengeweekender FLERE gange, og normalt finder vi ud af en anden weekend, hvor vi så kan lave noget sammen.
MEN denne her er noget særligt og kan dårligt rykkes til senere (tænker ikke man er så frisk på at tage ud og spise, jo tættere man kommer på termin, så jeg glæder mig meget til denne “sidste gang” for os), så den ville nok skulle aflyses. Det er jeg ikke helt tilfreds med.
Jeg forstår omvendt godt, at han gerne vil ses med vennen, og jeg har ikke lyst til at begrænse ham. Når han spørger mig, føler jeg jo lidt, at han allerede der siger, hvad der er vigtigst for ham (ellers havde han jo bare sagt nej til sin ven og ikke spurgt mig). Og selvom det ikke er særlig fedt, er det jo heller ikke fedt at “tvinge” sin kæreste til at blive hjemme, når han helst ville være et andet sted..
Inderst inde er jeg nok lidt “såret” over, at han ikke tænker på os-tid og, at han ikke tænker, at han gerne vil være i nærheden, HVIS der nu skulle ske noget. Men jeg orker bare heller ikke at være en sur hormon-gravid, der tager alting alt for nært