Unicorn1 skriver:
Altså jeg kan mærke, at det hele kribler i mig for at hjælpe dig.. Jeg har SÅ ondt af dig, og bliver faktisk en smule nervøs for jeres forhold, for på mange måder ligner det min og min kærestes forhold..
Jeg og min kæreste har egentlig altid haft et super stærkt forhold, på trods af rigtig mange problemer i starten.. Men jeg går stadig den dag i dag, og har følelser i klemme, fordi jeg nogle gange også følte mig som 2. prioritet og fordi jeg også fik den der "jamen I/vi ser jo hinanden hver dag, og vennerne betyder rigtig meget".. Jeg har stadig en bitterhed til ham over den måde, han valgte at prioritere, da jeg var gravid, og jeg gjorde ikke andet end at give mig hele tiden, fordi jeg netop heller ikke ville være den "strenge kæreste", der sagde nej.. Det gjorde så, at jeg var tæt på at miste barnet pga. kraftige plukveer/begyndende veer ALT for tidligt (jeg gik imod sygehusets og lægens ordre for min kærestes skyld), og jeg fik en enorm belastningsreaktion sammen med en depression, så jeg var tæt på at flygte fra det hele eller tage livet af mig selv, fordi jeg jo "lagde en hæmmer for kærestens venskaber"..
I dag har jeg som sagt stadig en bitterhed til ham, men det er blevet bedre.. I starten af forholdet var vi kanon gode til at snakke om følelser og synspunkter osv., men pludselig pga. den her bitterhed og hans frustration, så holdt vi op.. Hvilket nu har resulteret i, at vi er gledet rigtig meget fra hinanden, og nu skal kæmpe for at finde hinanden igen.. Og tro mig, hvis jeg kunne spole tiden tilbage til dengang, jeg var gravid, så ville jeg holde mere fast i, at mine behov altså også blev dækket - ikke kun vennernes, og så havde vi måske haft et fantastisk forhold i dag..
Så please hør hvad jeg siger.. Lad være med at give efter den her gang.. Sæt dig ned og snak med din kæreste og åben dit hjertet fuldstændig for ham, for ellers går det måske galt.. Fortæl ham, hvad det betyder for dig med den her weekend, og hvor såret du bliver over, at jeres aftaler hele tiden skal rykkes - og især den sidste her.. Så vil jeg vædde med, at din kæreste siger "jeg vidste ikke, at du havde det sådan.. Selvfølgelig bliver jeg hjemme" 
Søde, søde du!! Læser først din besked her nu.
Tusind tak fordi du dig på den måde overfor en vildt fremmed og fortæller på den måde, om de erfaringer du har gjort dig ift. din kæreste. Det er virkelig stort af dig!
Jeg er mega ked af at læse, hvad du har været igennem og selvfølgelig oplever konsekvenserne af (end)nu. Det forstår jeg dælme godt, at du er bitter over. Tænk hvis det var gået helt galt. Jeeezz!!
Jeg tager dine ord til efterretning og lytter til mit hjerte - og siger, at han må ses med vennen nogle weekender før. Jeg er også vigtig, og jeg gider ikke give mig, bare fordi hans kammerat lige præcis synes, at denne weekend, har HAN tid, og så skal alt andet bare skubbes i baggrunden.
Jeg VED, at min kæreste ikke vil såre mig, og han ville være ulykkelig, hvis der skete noget, og han ikke var der. Så det handler i stor stil om, at jeg skal åbne munden og sige, hvordan jeg egentlig har det. Det har du helt ret i! 
Så må jeg sgu lige lære, at det faktisk er ok, at man siger, hvad man egentlig synes af og til (det gør jeg nu også oftest, men lige i disse situationer har det tidligere skabt diskussioner, som jeg sleeet ikke orker at bruge tid og energi på)....