I stedet for at fokusere på dit eget behov for at B ikke skal bestemme alt skulle du måske prøve at udtrykke din bekymring for dem som familie? Det lyder da på ingen måde holdbart, at din veninde bare lader dig stå med ansvaret for hendes andre børn, mens hun selv har travlt med at rende efter B. Jeg synes som fagperson det er meget bekymrende, at et barn kan styre sine forældre så meget, at hun får tøj for flere tusinde kroner bare fordi hun lige har lyst. Hvis man kigger helt overfladisk på det, så jo, så kunne det godt bare handle om et forkælet barn der ikke er blevet mødt tilstrækkeligt med grænser, men som andre også skriver, hvis de øvrige børn ellers trives og har en almindelig adfærd, mon så ikke der ligger mere bag?
Jeg ved faktisk næsten ikke om jeg bliver mest bekymret for barnets adfærd, eller for at moren (som jeg forstår det?) uforvarende kommer til at forsømme de andre børn, fordi det ene barns vanskeligheder fylder så meget. Det lyder som om moren er bange for at B løber helt væk hvis ikke hun følger efter hende, og som om hun generelt ikke tør andet end at give efter for hende. Ved du hvordan barnet klarer sig i skolen? Hvis jeg kendte til barnet tror jeg bestemt jeg ville tænke at PPR skulle ind over. Husk at der godt kan være stor forskel på hvordan et barn opfører sig i skolen og hjemme. De fagpersoner der allerede har vurderet barnet, har de kendt til hendes adfærd i hjemmet, og de episoder du beskriver her?
Anmeld
Citér