Hvor meget bestemmer jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2020

Anonym

Mor til 3 børn her og også en med udfordringer.

Min datter har en veninde med et barn som det barn du beskriver. Jeg er også tæt med moren og faren, så jeg har et godt kendskab til hele familien. 

I vores situation handler det ikke om at pigen får lov at bestemme alt som udgangspunkt, men at moren siger “nu skal vi det her” og pigen skaber sig og siger nej og vi må vente i 100 år eller legeaftalen bliver ikke til noget. Det er også “jeg vil have ny kjole”, så køber vi ny kjole osv osv osv.

Jeg ved ikke hvad jeg skal svare dig.. :-) Det er skide irriterende hvis man selv prøver at lære sine børn at der skal være plads til alle, man skal overholde sine aftaler osv. og man så møder sådan et barn. 

Mit eget barn med autisme har selvklart udfordringer også, men så har vi jo taget hensyn til ham inden og har slet ikke planlagt noget.

Jeg synes det er så vigtigt at når man som forældre siger A, så er det også A og ikke X Y Z, fordi barnet synes det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men du skal holde den på egen banehalvdel. Hun ser det som et angreb på sin håndtering af B.

Sig til hende, at du er nødt til at have en pause fra B fordi hun fylder så meget og efterspørg om I ikke kan ses uden. Du kan jo sige, at det har su brug for. Er problemet at B ikke har en far der kan passe?

B har en far. Men han deltager lidt som vinden blæser. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mor til 3 børn her og også en med udfordringer.

Min datter har en veninde med et barn som det barn du beskriver. Jeg er også tæt med moren og faren, så jeg har et godt kendskab til hele familien. 

I vores situation handler det ikke om at pigen får lov at bestemme alt som udgangspunkt, men at moren siger “nu skal vi det her” og pigen skaber sig og siger nej og vi må vente i 100 år eller legeaftalen bliver ikke til noget. Det er også “jeg vil have ny kjole”, så køber vi ny kjole osv osv osv.

Jeg ved ikke hvad jeg skal svare dig.. :-) Det er skide irriterende hvis man selv prøver at lære sine børn at der skal være plads til alle, man skal overholde sine aftaler osv. og man så møder sådan et barn. 

Mit eget barn med autisme har selvklart udfordringer også, men så har vi jo taget hensyn til ham inden og har slet ikke planlagt noget.

Jeg synes det er så vigtigt at når man som forældre siger A, så er det også A og ikke X Y Z, fordi barnet synes det.

Jeg kunne ikke være mere enig!!!

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jamen umiddelbart tænker jeg at det aldrig var sket her hjemme og det virker enormt vagt af moren. 

Men hvad vil du med det? Vil du bare gerne have at vi giver dig ret i at hun er en shitty mor overfor B , og B er en træls unge? Eller hvad? Og hvad løser det i øvrigt for dig? 

Du kan ikke ændre på hvordan mor og datter er uanset hvad du tænker om dem, og uanset om B har udfordringer eller ej. Du må tage et valg om, om de er vigtige nok i jeres liv til at i skal bevare relationen. Længere er den vel ikke? 

Du da for vild. Hvem snakker om shitty mor? Jeg snakker om at JEG er ved at være nået grænsen. Hun er ikke en dårlig mor. Vi er bare forskellige. Rimelig meget åbenbart. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Du da for vild. Hvem snakker om shitty mor? Jeg snakker om at JEG er ved at være nået grænsen. Hun er ikke en dårlig mor. Vi er bare forskellige. Rimelig meget åbenbart. 

Det er der ingen der gør direkte, det er bare mit forsøg på at forstå hvad det egentlig er du søger.  Jeg spørger dig hvad du gerne vil med dit opslag om hvad andre tænker om hendes opdragelse og hendes barn. For mig virker det som om du bare gerne vil have at vide at du har ret og hun er forkert. - men det ændrer vel ikke rigtig noget for jeres relation? Hverken datter eller mor bliver jo anderledes af at du får ret. 

Og -Undskyld hvis du følte min tekst stødende, det virker bare på mig som om du synes hun er en ret skidt mor (så er det sagt på en pænere facon) i samspil med datteren her. Det har du ikke sagt direkte - det ved jeg - det er bare det jeg udleder af dine indlæg. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er der ingen der gør direkte, det er bare mit forsøg på at forstå hvad det egentlig er du søger.  Jeg spørger dig hvad du gerne vil med dit opslag om hvad andre tænker om hendes opdragelse og hendes barn. For mig virker det som om du bare gerne vil have at vide at du har ret og hun er forkert. - men det ændrer vel ikke rigtig noget for jeres relation? Hverken datter eller mor bliver jo anderledes af at du får ret. 

Og -Undskyld hvis du følte min tekst stødende, det virker bare på mig som om du synes hun er en ret skidt mor (så er det sagt på en pænere facon) i samspil med datteren her. Det har du ikke sagt direkte - det ved jeg - det er bare det jeg udleder af dine indlæg. 

Synes på ingen måde hun er en dårlig mor. Og hvad vil jeg have ud af det her? Det ved jeg ikke. Jeg er bare en frustreret veninde der bliver skubbet væk hele tiden. 

Anmeld Citér

14. juni 2020

Soonmom

Er du en troll? - for det lyder da lidt for sindsygt.

Nej det er bestemt ikke en metode jeg er fan af og jeg kommer aldrig til at hopper eller danse på den måde for mine børn (diagnose eller ej - og hvis hun egentlig skulle have nogle problematikker er det da endnu vigtigere at stå fast).

Jeg ville nok bare sige til veninden at I dag vil I i skoven og så må hun dukke op eller lade være, og sådan ville jeg fortsætte, mon så ikke hun får styr på barnet hvis hun vil jeres venskab 

Anmeld Citér

14. juni 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Er du en troll? - for det lyder da lidt for sindsygt.

Nej det er bestemt ikke en metode jeg er fan af og jeg kommer aldrig til at hopper eller danse på den måde for mine børn (diagnose eller ej - og hvis hun egentlig skulle have nogle problematikker er det da endnu vigtigere at stå fast).

Jeg ville nok bare sige til veninden at I dag vil I i skoven og så må hun dukke op eller lade være, og sådan ville jeg fortsætte, mon så ikke hun får styr på barnet hvis hun vil jeres venskab 

Om jeg er en hvad ? 

Anmeld Citér

14. juni 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Lad mig komme med et andet eksempel. Vi skulle ud og lege den ene dag. Vi gik før dem fordi min B ville have sin mor til at sidde og prøve ALLE hendes strømper på hende. Da de så endelig kom ud af døren ville B have nye sko, så de gik forbi en butik først inden de tog videre.

hvad tænker i om det?

Så i ventede på legepladsen imens de bare shoppede sko i stedet for? Ej hvor ubehøvlet 

Anmeld Citér

14. juni 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Så i ventede på legepladsen imens de bare shoppede sko i stedet for? Ej hvor ubehøvlet 

Ja. De kom næsten to timer senere end os andre. Da de endelig kom var B stadigvæk bare sur og ville bestemme alle lege. Hvis alle de andre børn ville gå én vej stoppede B op og skreg fordi hun ville en anden vej. Hendes mor gik med hende. Alle andre gik med mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.