Hvor meget bestemmer jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du er lidt irriterende læser du overhovedet hvad jeg skriver? Jeg er udemærket klar over vi alle gør noget forskelligt. Men alle de veninder kvinden har haft er skubbet væk pga B. Måske er der noget om snakken. Og som jeg OGSÅ skriver så har jeg selv et barn med udfordringer. Men h*n får absolut ikke lov til at styre showet bare for fredagen skyld. Det gør B. For som min veninde siger “jeg gider ikke tage kampen med hende”.

Undskyld at du synes at jeg er irriterende. Men det er altså din venindes valg at hun ikke gider at tage kampen. Måske vil hun fortryde det når datteren er vokset op og det går op for hende at datteren har været med til at skubbe veninder væk. Men jeg vil altså vove den påstand at et venskab ikke er særlig stærkt hvis et barn kan skubbe en veninde væk. Man kan jo godt mødes uden børn, hvis man har lyst til det. Jeg har da også mistet veninder efter at jeg har fået børn. Men det er da absolut ikke mine børns skyld. Tværtimod er det nok mit eget valg, da jeg har måttet prioritere hvilke veninder jeg havde overskud til. Dem jeg har ser jeg både med og uden børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld at du synes at jeg er irriterende. Men det er altså din venindes valg at hun ikke gider at tage kampen. Måske vil hun fortryde det når datteren er vokset op og det går op for hende at datteren har været med til at skubbe veninder væk. Men jeg vil altså vove den påstand at et venskab ikke er særlig stærkt hvis et barn kan skubbe en veninde væk. Man kan jo godt mødes uden børn, hvis man har lyst til det. Jeg har da også mistet veninder efter at jeg har fået børn. Men det er da absolut ikke mine børns skyld. Tværtimod er det nok mit eget valg, da jeg har måttet prioritere hvilke veninder jeg havde overskud til. Dem jeg har ser jeg både med og uden børn. 

Vi kan ikke mødes uden børn (siger min veninde) 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Vi kan ikke mødes uden børn (siger min veninde) 

Hvorfor..?

Jeg synes ærligt talt,  at du så skal fortælle hende hvordan B påvirker jeres venskab og dine børn. Selvfølgelig skal andre kunne tåle ar cære sammen med hendes børn. Eller må hun jo ændre valget om aldrig at ses med andre uden børn. Men det er da også underligt. Jeg ses da ofte med veninder uden børn.

Anmeld Citér

13. juni 2020

AnoMor

Jeg stemmer i med anonym. Hvis det er er problem for dig at moren lader B bestemme alt. Så lad være at hæng ud med dem. 
jeg ville selv vælge dem fra i min omgangskreds. Det er morens problem jo og hende der er med til at gøre at hendes barn ikke har nogen venner/veninder i sidste ende fordi der til sidst ikke er nogen der gider lege med den type børn. 
Synd for B selvfølgelig. For det er hende der går udover i sidste ende 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Min veninde giver selv udtryk for hun ikke kan overskue det hele med hende. Og nu har hun købt en hundehvalp. Fordi det ville B gerne have. 

Jeg vil forsøge at tage en snak med hende igen. For som det er nu orker jeg ikke at ses med dem.  b hænger på hende hele tiden og afbryder alle samtaler. Det er lidt anstrengende. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvorfor..?

Jeg synes ærligt talt,  at du så skal fortælle hende hvordan B påvirker jeres venskab og dine børn. Selvfølgelig skal andre kunne tåle ar cære sammen med hendes børn. Eller må hun jo ændre valget om aldrig at ses med andre uden børn. Men det er da også underligt. Jeg ses da ofte med veninder uden børn.

Hun uddyber ikke yderligere andet end “det gider b ikke” 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Ano18

Anonym skriver:

Børnehave (da hun gik der) , nu skole og også egen læge siger alle der ikke er noget at sætte en finger på. Er ganske tæt med mor så vi snakker om alting 

Men så igen - så må du nok gøre op m dig selv, om det er en relation du så vil eller ej, hvor hun fylder så meget.

Og som du også har været - vær ærlig om hvorfor og sig at du har brug for en pause i jeres relation pga du føler dig og dine børn bliver negligeret ift hendes datters behov. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Men så igen - så må du nok gøre op m dig selv, om det er en relation du så vil eller ej, hvor hun fylder så meget.

Og som du også har været - vær ærlig om hvorfor og sig at du har brug for en pause i jeres relation pga du føler dig og dine børn bliver negligeret ift hendes datters behov. 

Er gjort. Hun siger hun ikke forstår og at der jo ikke er grund til jeg reagere sådan blot fordi vi ikke er enige 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Er gjort. Hun siger hun ikke forstår og at der jo ikke er grund til jeg reagere sådan blot fordi vi ikke er enige 

Men du skal holde den på egen banehalvdel. Hun ser det som et angreb på sin håndtering af B.

Sig til hende, at du er nødt til at have en pause fra B fordi hun fylder så meget og efterspørg om I ikke kan ses uden. Du kan jo sige, at det har su brug for. Er problemet at B ikke har en far der kan passe?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Lad mig komme med et andet eksempel. Vi skulle ud og lege den ene dag. Vi gik før dem fordi min B ville have sin mor til at sidde og prøve ALLE hendes strømper på hende. Da de så endelig kom ud af døren ville B have nye sko, så de gik forbi en butik først inden de tog videre.

hvad tænker i om det?

Jamen umiddelbart tænker jeg at det aldrig var sket her hjemme og det virker enormt vagt af moren. 

Men hvad vil du med det? Vil du bare gerne have at vi giver dig ret i at hun er en shitty mor overfor B , og B er en træls unge? Eller hvad? Og hvad løser det i øvrigt for dig? 

Du kan ikke ændre på hvordan mor og datter er uanset hvad du tænker om dem, og uanset om B har udfordringer eller ej. Du må tage et valg om, om de er vigtige nok i jeres liv til at i skal bevare relationen. Længere er den vel ikke? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.