Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du bestemmer selv, men jeg kunne ikke magte fordi det hele er så “nyt” og der mange følelser en kæmpe krise -

Jeg har faktisk ikke lysten til det , fordi der sikkert kommer spørgsmål . Det er SVÆRT lige nu . Men ved også at forståelse ikke er for et afbud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har ikke lige brug for alle de evt spørgsmål som måtte komme . Vores situation er ikke delt med mange da jeg syntes det er svært , trods beslutningen er taget af mig. Hvad angår veninder , hvordan skal jeg dyrke det ? Jeg har jo netop ikke nogle , og ærligt ved jeg ikke hvor jeg skulle dyrke det henne ej heller i denne situation . Men ja det ville bestemt være rart at kunne dele  disse ting med nogle

Det kan jo være gamle venskaber man genoptager eller forsøger af gøre mere tætte ved at tale mere med dem. Det kan være naboen eller en god kollega man begynder at tale mere fortroligt med. Men det kræver at man tør åbne op... det er jo den måde man kommer tæt på andre. Har du kun din mand du har talt fortroligt med og set ofte.

Det kan også være af dyrke en ny eller gammel hobby og møde nye mennesker der..

Har du nogen i familie, du kan åbne mere op overfor..?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det kan jo være gamle venskaber man genoptager eller forsøger af gøre mere tætte ved at tale mere med dem. Det kan være naboen eller en god kollega man begynder at tale mere fortroligt med. Men det kræver at man tør åbne op... det er jo den måde man kommer tæt på andre. Har du kun din mand du har talt fortroligt med og set ofte.

Det kan også være af dyrke en ny eller gammel hobby og møde nye mennesker der..

Har du nogen i familie, du kan åbne mere op overfor..?

Tak for forslag . Jeg har tidligere haft tættere bekendtskaber men grundet situationer i mit liv er de gledet ud i sandet . Ikke nogle som skal genopstå så ville skulle ud og danne nye . Jeg har ikke kollegaer og nabokonerne er ikke emner. Jeg er ikke fortrolig med min familie på den måde og heller ikke en mulighed . Tænker ikke venskabet er første prioritet lige nu , det er mit overskud slet ikke tid . Tænker heller ikke min p.t livssituation er oplagt at danne nye relationer på . Så det må komme på den anden side

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonymor

Kan du ikke bare lyve? Ikke noget jeg normalt opfordrer til, men jeg synes det er forståeligt du hverken har lyst til at deltage eller fortælle det. Så kan det måske være at du lige er syg den dag? 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Kan du ikke bare lyve? Ikke noget jeg normalt opfordrer til, men jeg synes det er forståeligt du hverken har lyst til at deltage eller fortælle det. Så kan det måske være at du lige er syg den dag? 

Dur ikke til at lyve og det er hos min mor 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har faktisk ikke lysten til det , fordi der sikkert kommer spørgsmål . Det er SVÆRT lige nu . Men ved også at forståelse ikke er for et afbud.

Men det er jo det! 

det kompleks med at være en voksen menneske - Det er sådan nogle dilemmaer 

Min mand familie tager til ALT men KUN pga PIL de integrere ikke med nogen rigtigt føler sig hævet overfor de andre osv.

Tror mig mennsker er ikke så interesseret i hver andres liv - Det er 5 minutter sladder så er de videre - 

Virker til du komplicere det for meget - Du skriver/ringer jeg kommer ikke pga. et eller andet - 

De siger øv, så er de videre næppe noget de tuder over 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men det er jo det! 

det kompleks med at være en voksen menneske - Det er sådan nogle dilemmaer 

Min mand familie tager til ALT men KUN pga PIL de integrere ikke med nogen rigtigt føler sig hævet overfor de andre osv.

Tror mig mennsker er ikke så interesseret i hver andres liv - Det er 5 minutter sladder så er de videre - 

Virker til du komplicere det for meget - Du skriver/ringer jeg kommer ikke pga. et eller andet - 

De siger øv, så er de videre næppe noget de tuder over 

Tak for dit svar . Jeg orker ikke lige at debattere hvor vidt jeg komplicere situationen . Du kender ikke til min situation eller familie . Jeg kan ikke bare takke nej , så havde jeg gjordt det .

derfor jeg søgte råd til st komme igennem sammenkomsten uden sammenbrud 

Anmeld Citér

13. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Deres eventuelt manglende forståelse for et afbud, eller deres tanker og meninger om hverken skilsmissen eller afbuddet, er jo deres bord og ikke noget du behøver at tage på dig. Du er ikke afhængig af andres accept. Dit job er at passe på dig selv og dine børn. Hvis det kræver en periode med ro og tid til at komme sig, meddeler du familien dette og sender eventuelt en blomst til fødselaren/værtinden med besked om at du glæder dig til at ses igen på et tidspunkt når kræfterne er vendt tilbage. Slut!

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Deres eventuelt manglende forståelse for et afbud, eller deres tanker og meninger om hverken skilsmissen eller afbuddet, er jo deres bord og ikke noget du behøver at tage på dig. Du er ikke afhængig af andres accept. Dit job er at passe på dig selv og dine børn. Hvis det kræver en periode med ro og tid til at komme sig, meddeler du familien dette og sender eventuelt en blomst til fødselaren/værtinden med besked om at du glæder dig til at ses igen på et tidspunkt når kræfterne er vendt tilbage. Slut!

Du har fuldstændig ret . Problemet er bare , at det er jeg men det ændre jo ikke på , at det du skriver er korrekt . Jeg vil ikke gå en masse ind i min situation her , men der er selvfølgelig en forhistorie som gør, at det ikke bare er så let for mig at melde fra . 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Babilooo

Jeg synes godt nok det er lang ude hvis værten (din mor) ikke har forståelse for af du har brug for at blive væk. Men hvis det er tilfældet så ville jeg blive akut sug med Roskilde syge.

noget andet er - det er ret svært st komme igennem livskriser uden støtte. Så hvis du ikke har nogle fortrolige kan du måske få hjælp hos en psykolog. .. og få vendt situationen og dine tanker. Det vil gøre det væsentlig lettere for dig at komme igennem skilsmissen. 
Hvis altså du sket ikke privat kender nogen du kan tale med fortroligt.

hvad er det for en komsammen? Og hvor mange kommer? Og hvem.?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.