Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.627 visninger
42 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet skilt , ellers min ( ex ) mand er flyttet her d 1/6  og vi afventer refleksionsperioden. Beslutningen blev truffet af mig, men trods dette syntes jeg det er svært . Jeg har kendt min mand størstedelen af mit liv og den person jeg normalt deler ting med. Jeg har ingen tætte veninde og familie er jeg ikke tæt med. Så en hel ny hverdag og det er svært. Jeg har endnu ikke informeret hele familien omkring vores situation og står nu overfor en sammenkomst . Jeg har allermest lyst til at melde fra men skilsmisse er nok ikke lige en gyldig grund . Jeg har ærligt bare ikke overskud til spørgsmål osv . Gode råd til at komme igennem sammenkomst uden sammenbrud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

CBbaby

Anonym skriver:

Jeg er lige blevet skilt , ellers min ( ex ) mand er flyttet her d 1/6  og vi afventer refleksionsperioden. Beslutningen blev truffet af mig, men trods dette syntes jeg det er svært . Jeg har kendt min mand størstedelen af mit liv og den person jeg normalt deler ting med. Jeg har ingen tætte veninde og familie er jeg ikke tæt med. Så en hel ny hverdag og det er svært. Jeg har endnu ikke informeret hele familien omkring vores situation og står nu overfor en sammenkomst . Jeg har allermest lyst til at melde fra men skilsmisse er nok ikke lige en gyldig grund . Jeg har ærligt bare ikke overskud til spørgsmål osv . Gode råd til at komme igennem sammenkomst uden sammenbrud 

Hvorfor er det ikke en gyldig grund? Alt kan være en gyldig grund. 

Men skilsmisse betragtes jo som en livskrise? 

Jeg ville ikke tage til den sammenkomst, jo mindre det gav mening for mig. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

CBbaby skriver:

Om NOGET er en grund er det en grund tre de mest stressende periode i ens liv er følgende:

1 Flytte 

2 Dødsfald er en nær familie/partner

3 Skilt 

- Det er en mega livskrise og du kan risikere at høre tante Olga du aldrig snakker med fortæller dig hvor træls mennsker nu om dage er da bare bliver skilt fordi det er sjovt eller noget den vej 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du kan såmænd bare melde afbud. Hvis du bliver spurgt, kan du bare sige personlige årsager og lade den ligge der.

Selvfølgelig kan du melde afbud.

Anmeld Citér

13. juni 2020

Babilooo

Hvis du ikke kan overskue det så meld fra. 
og hvis du ikke har tætte veninder, forsøg at dyrke det lidt. Det hjælper at have andre st snakke med. Mange mennesker, man måske ikke er så tætte med vil ofte også gerne hjælpe og ender med at bliver tættere på en, hvis man åbner op og inviterer ind.

held og lykke i en svær situation

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Jeg ved det ikke . Men som man kan fornemme er jeg meget alene om dette , det er en følsom tid. Jeg oplever ikke den store forståelse så tænker ikke et afbud bliver vel modtaget . Derfor er det svært bare at melde fra. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Om NOGET er en grund er det en grund tre de mest stressende periode i ens liv er følgende:

1 Flytte 

2 Dødsfald er en nær familie/partner

3 Skilt 

- Det er en mega livskrise og du kan risikere at høre tante Olga du aldrig snakker med fortæller dig hvor træls mennsker nu om dage er da bare bliver skilt fordi det er sjovt eller noget den vej 

Som sagt er vores situation ikke delt med mange , det har jeg ikke haft brug for . Derfor er der faktisk “ tætte “ familie medlemmer jeg ikke har talt med . Så ja der vil sikkert komme spørgsmål og det orker jeg faktisk ikke . Svinger mellem ok tilstand - at være knust inden i.

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan såmænd bare melde afbud. Hvis du bliver spurgt, kan du bare sige personlige årsager og lade den ligge der.

Selvfølgelig kan du melde afbud.

Sammenkomsten er hos min mor med hele familie. Havde det bare været et andet sted , havde jeg bare meldt fra .

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvis du ikke kan overskue det så meld fra. 
og hvis du ikke har tætte veninder, forsøg at dyrke det lidt. Det hjælper at have andre st snakke med. Mange mennesker, man måske ikke er så tætte med vil ofte også gerne hjælpe og ender med at bliver tættere på en, hvis man åbner op og inviterer ind.

held og lykke i en svær situation

Jeg har ikke lige brug for alle de evt spørgsmål som måtte komme . Vores situation er ikke delt med mange da jeg syntes det er svært , trods beslutningen er taget af mig. Hvad angår veninder , hvordan skal jeg dyrke det ? Jeg har jo netop ikke nogle , og ærligt ved jeg ikke hvor jeg skulle dyrke det henne ej heller i denne situation . Men ja det ville bestemt være rart at kunne dele  disse ting med nogle

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Som sagt er vores situation ikke delt med mange , det har jeg ikke haft brug for . Derfor er der faktisk “ tætte “ familie medlemmer jeg ikke har talt med . Så ja der vil sikkert komme spørgsmål og det orker jeg faktisk ikke . Svinger mellem ok tilstand - at være knust inden i.

Du bestemmer selv, men jeg kunne ikke magte fordi det hele er så “nyt” og der mange følelser en kæmpe krise -

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.