Skal han respektere det? Eller er jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Min ex nye barn med nuværende kvinde er da ikke halvsøskende med mit barn med nuværende mand 

Så har jeg misforstået. 

Jeg troede, du havde børn med din eks. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2020

Soonmom

Tommelise skriver:

Så har jeg misforstået. 

Jeg troede, du havde børn med din eks. 

Det har hun også, det skriver hun i hvert fald i første sætning i start indlægget 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

fordi jeg ikke kan se nogen grund til det. 

Så må jeg indrømme, at jeg synes, det er dig, der skaber problemet. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke helt? Hvem deler mor? Jeg er mor til de børn jeg har med min ex og de er der selfølgelig med. Og så har jeg et barn med min nuværende mand 

Man bestemmer selv, hvordan man indretter sig.

Peronligt synes jeg, du udelukker din nuværende mand og jeres barn fra fællesskabet.

Men du har lov at synes noget andet.

Hvis jeg havde et barn med min kæreste, og min kærestes ekskone havde et barn med sin nye mand - så ville vi mødes alle sammen.

Men mit barns skulle - udover at vide, hvem der er mor til dets halvsøskende - også kende sine halvsøskendes lillebror eller søster "til den anden side" 

I hvert fald vil forholdet var så godt, som jeres er.

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ok - ikke af det gør mig noget. Hver sin smag.

Men synes du ikke det er lidt underligt at dit barn/børn med din ex kæreste kan tale med om deres halvsøster og du og din nuværende mand har et barn der kun måske kender barnet af navn? Det er alt sammen familie - og jeg forstår bare ikke den her skarpe opdeling. Det er alt sammen familie. 

Hvad er problemet i at man spiser en kage sammen med sin mors ex mands familie. Han er jo ret væsenlig ifht din historie? I har børn sammen.

Der er skam ingen problemer i at spise en kage sammen. Nu gik mit spørgsmål også mere på om jeg var urimelig at have et godt venskab med min ex. Og jo vi ses da også i andre sammenhænge allesammen ( feks når vores børn hAr fødselsdag .  Men det er vel hans eget frie valg at han vælger at invitere mig til hand egen fødselsdag. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Der er skam ingen problemer i at spise en kage sammen. Nu gik mit spørgsmål også mere på om jeg var urimelig at have et godt venskab med min ex. Og jo vi ses da også i andre sammenhænge allesammen ( feks når vores børn hAr fødselsdag .  Men det er vel hans eget frie valg at han vælger at invitere mig til hand egen fødselsdag. 

Jeg synes bestemt ikke, du er urimelig ved at have et venskab med din eks. Tværtimod. Det er godt for jeres fællesbørn. 

Jeg tænkte bare, at det kunne afhjælpe din mands mulige jalousi ved at foreslå din eks, om det kunne være en god idé at invitere din mand med.

De kunne lære hinanden bedre at kende. 

Og dermed ville han måske blive mere sikker på, at I aldrig finder sammen igen. Det må være svært hvis han frygter det. 

Selvfølgelig må din eks selv bestemme, hvem han inviterer til sin fødselsdag. 

Men din mand kunne føle sig udelukket. Det ville jeg føle. 

Men venskaber med eksen skal du bare holde fast i. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym

Ærlig talt, så synes jeg, at du skal droppe venskabet med eksen.. Fint nok at have en overfladisk venskab/godt forhold pga. børnene, men når du selv er imod at have din nye familie med til en fødselsdag, fordi du "ikke ser nogen grund til det", så synes jeg, at du helt skal droppe det af respekt for din nye familie (især manden).. Jeg ville dælme føle mig afvist, ligegyldig og ekskluderet, samt jeg ville føle, at du skjule noget, hvis jeg var din nye mand og ikke blev inviteret med

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Som sagt - det er din eksmands frie valg,  hvem han inviterer.

Men der er jo dig, der "ingen grund ser til", at din nye mands og dit barn skal med. Og så må din mand jo passe jeres barn.

Hvad nu hvis din eks tror, at han sætter dig i forlegenhed ved at invitere din mand - hvis han ved, at du ikke ser nogen grund til, at barnet skal med.

Eller er helt sikker på, at din mand slet ikke kan lide ham.

Er du helt sikker på, at din eks synes, det er forkert, hvis din mand kommer med til hans fødselsdag.

Måske skulle I tale lidt mere med hinanden.

Jeg går ind for at du bevarer venskabet med din eks.

Men det med fødselsdagen skulle du måske overveje lidt mere.

For som en anden skriver - skylder du ikke din mand lidt mere respekt ? bør du ikke hjælpe ham lidt mere, hvis han har det svært med det.

Især når du ved, at han synes "det er underligt" - og han så slet ikke skal med til fødselsdag.

Bare en tanke.

Anmeld Citér

21. maj 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

fordi jeg ikke kan se nogen grund til det. 

Det er da mere mærkeligt at et barn af “søskendeflokken” ikke skal med fordi du ikke synes han hører til. Det er jo hans søskendes far. Det er da mærkeligt han slet ikke skal være med til noget. Dine børn taler da sikkert om deres far og omvendt taler de vel om lillebror til far. Det er da underligt du Slet ikke kan se nogen ide i at de møder hinanden. 
jeg ville ringe til min ex og spørge om det er okay at din mand og barn med denne mand kommer med. 
Han inviterer dig til fødselsdag - invitere du ham nogle gange til noget, hvor din mand er med? 

Anmeld Citér

22. maj 2020

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er da mere mærkeligt at et barn af “søskendeflokken” ikke skal med fordi du ikke synes han hører til. Det er jo hans søskendes far. Det er da mærkeligt han slet ikke skal være med til noget. Dine børn taler da sikkert om deres far og omvendt taler de vel om lillebror til far. Det er da underligt du Slet ikke kan se nogen ide i at de møder hinanden. 
jeg ville ringe til min ex og spørge om det er okay at din mand og barn med denne mand kommer med. 
Han inviterer dig til fødselsdag - invitere du ham nogle gange til noget, hvor din mand er med? 

Læs mit tidligere svar længere oppe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.