Skal han respektere det? Eller er jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det synes jeg personligt er underligt.

Men vi er jo forskellige.

Hvis min kæreste og jeg havde haft et fællesbarn med i sommerhus, så var min kærestes ekskone og manden også kommet på besøg.

Hans ekskone ville være mor til mit barns halvsøskende.

Jeg tror du har misforstået . Eller også er det mig der misforstår. Mine børn med min ex er selfølgelig med til deres fars fødselsdag. Mit barn med nuværende mand har da ikke noget med deres fars nye kone at gøre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min ex nye barn med nuværende kvinde er da ikke halvsøskende med mit barn med nuværende mand 

Nej men dit barn er da halv søskende med de børn du har med din ex. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Nej men dit barn er da halv søskende med de børn du har med din ex. 

Men hvorfor er det så at mit barn med nuværende partner skal med? Det forstår jeg ikie. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg tror du har misforstået . Eller også er det mig der misforstår. Mine børn med min ex er selfølgelig med til deres fars fødselsdag. Mit barn med nuværende mand har da ikke noget med deres fars nye kone at gøre 

Nej men hvorfor kan dit nye barn ikke være med til at fejre sine halv søskendes far? 

Anmeld Citér

21. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg forstår ikke helt? Hvem deler mor? Jeg er mor til de børn jeg har med min ex og de er der selfølgelig med. Og så har jeg et barn med min nuværende mand 

Hvis børn har samme mor eller far, er de halvsøskende. Det vil sige dine og din ex mands børn er halvsøskende til dit barn, da du er mor til alle børnene. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Nej men hvorfor kan dit nye barn ikke være med til at fejre sine halv søskendes far? 

fordi jeg ikke kan se nogen grund til det. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Fair nok. (i min mening mærkeligt, da de er familie, men hver vores mening.)

Men jeg ville nok som kæreste, tænker hvorfor ik? Men dit valg. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Babilooo

Ok - ikke af det gør mig noget. Hver sin smag.

Men synes du ikke det er lidt underligt at dit barn/børn med din ex kæreste kan tale med om deres halvsøster og du og din nuværende mand har et barn der kun måske kender barnet af navn? Det er alt sammen familie - og jeg forstår bare ikke den her skarpe opdeling. Det er alt sammen familie. 

Hvad er problemet i at man spiser en kage sammen med sin mors ex mands familie. Han er jo ret væsenlig ifht din historie? I har børn sammen.

Anmeld Citér

21. maj 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej damer.

er nød til at høre jer ad. Min ex ( som også er far til mine børn )og som jeg her kendt i 15 år  inviterer mig altid til hans fødselsdag og jeg kommer selfølgelig gerne. Vi har et super godt venskab og forældreskab og der ligger ingen følelser mellem os ( ud over børnene selfølgelig ) . Han hSr en ny kvinde som han har fået et barn med og jeg har en ny mand som jeg har fået et barn med. Jeg hsr også Et godt forhold til hans nye dame. Dilemmaet er at min kæreste synes og ikke kan forstå at jeg stadig tager til hans fødselsdag når han invitere mig. Min kæreste har altid haft det svært med min ex og synes ikke videre godt om ham. Ved ikke om det bunder i jalousi . 

Jeg har som sagt et rigtigt godt venskab til min ex og min kæreste bryder sig ikke om det. Det gør mig ked af det fordi jeg ser kun min ex som en god ven og far til mine børn. Intet andet. 
hvordan ville i have det? Ville i lukke af for venskabet og sige ned til fødselsdag? 
jeg ville selv have det helt fint med at han gjorde det samme hos hans børns mor og hendes nye kæreste. 
omvendt ville jeg sagtens kunne forstå ham hvis det var en ex der ikke vSr børn med. 

jeg føler mig Presset til at droppe venskabet. Hvad gør jeg? 

Når der er børn og i tydeligvis begge er kommet videre i livet så ville jeg insistere på, at beholde venskabet. Så må han arbejde med sin jalousi. Jeg har selv et godt forhold til min eks. Han kommer stadig til fødselsdage i min familie osv. Hvis/når jeg får en kæreste er det et krav, at det bliver acceptere. Vores børn nyder så godt af at vi kan sammen. Det vil jeg aldrig sætte til side for en ny. Desuden vil jeg også gerne bibeholde relationen for min egen skyld, da han jo er far til mine børn og dermed er den eneste jeg virkelig kan dele alle de der fantastiske følelser og glæde over deres udvikling med. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Men du er jo også sammen med din exs nye familie, så hvorfor kan din nye familie (mand og jeres fælles barn) så ikke også  det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.