Skal han respektere det? Eller er jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.300 visninger
59 svar
69 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej damer.

er nød til at høre jer ad. Min ex ( som også er far til mine børn )og som jeg her kendt i 15 år  inviterer mig altid til hans fødselsdag og jeg kommer selfølgelig gerne. Vi har et super godt venskab og forældreskab og der ligger ingen følelser mellem os ( ud over børnene selfølgelig ) . Han hSr en ny kvinde som han har fået et barn med og jeg har en ny mand som jeg har fået et barn med. Jeg hsr også Et godt forhold til hans nye dame. Dilemmaet er at min kæreste synes og ikke kan forstå at jeg stadig tager til hans fødselsdag når han invitere mig. Min kæreste har altid haft det svært med min ex og synes ikke videre godt om ham. Ved ikke om det bunder i jalousi . 

Jeg har som sagt et rigtigt godt venskab til min ex og min kæreste bryder sig ikke om det. Det gør mig ked af det fordi jeg ser kun min ex som en god ven og far til mine børn. Intet andet. 
hvordan ville i have det? Ville i lukke af for venskabet og sige ned til fødselsdag? 
jeg ville selv have det helt fint med at han gjorde det samme hos hans børns mor og hendes nye kæreste. 
omvendt ville jeg sagtens kunne forstå ham hvis det var en ex der ikke vSr børn med. 

jeg føler mig Presset til at droppe venskabet. Hvad gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2020

Camillos

Anonym skriver:

Hej damer.

er nød til at høre jer ad. Min ex ( som også er far til mine børn )og som jeg her kendt i 15 år  inviterer mig altid til hans fødselsdag og jeg kommer selfølgelig gerne. Vi har et super godt venskab og forældreskab og der ligger ingen følelser mellem os ( ud over børnene selfølgelig ) . Han hSr en ny kvinde som han har fået et barn med og jeg har en ny mand som jeg har fået et barn med. Jeg hsr også Et godt forhold til hans nye dame. Dilemmaet er at min kæreste synes og ikke kan forstå at jeg stadig tager til hans fødselsdag når han invitere mig. Min kæreste har altid haft det svært med min ex og synes ikke videre godt om ham. Ved ikke om det bunder i jalousi . 

Jeg har som sagt et rigtigt godt venskab til min ex og min kæreste bryder sig ikke om det. Det gør mig ked af det fordi jeg ser kun min ex som en god ven og far til mine børn. Intet andet. 
hvordan ville i have det? Ville i lukke af for venskabet og sige ned til fødselsdag? 
jeg ville selv have det helt fint med at han gjorde det samme hos hans børns mor og hendes nye kæreste. 
omvendt ville jeg sagtens kunne forstå ham hvis det var en ex der ikke vSr børn med. 

Du beholder venskabet med dine børns far men hvad med din kæreste blir han også inviteret med til din x fødselsdag?

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Hej damer.

Hvorfor er din kæreste ikke inviteret med til fødselsdag ?

Altså hvis I har et rigtig godt forhold og et godt samarbejde.

Min kæreste har tre børn med sin ekskone, og de har et godt forhold og et godt samarbejde.

Jeg har absolut ingen probelmer med, at min kæreste omgås sin ekskone. Hun er gift igen, og vi har også et godt forhold til hendes mand.

Min kæreste og jeg havde f.eks. drengene med i sommerhus for nogle år siden.

Ekskonen og hendes kæreste kom og besøgte os og tog en overnatning.

Vi kan sagtens hygge os sammen.

Men ekskonen ville aldrig invitere min kæreste til fødselsdag uden også at invitere mig.

Jeg ville dog ikke have problemer med, at han tog alene afsted, hvis jeg ikke kunne deltage.

Ligesom han gerne må tage op hende og hendes mand uden at fortælle mig det - hvis det f.eks. handler om, at han skal hjælpe med et eller andet - f.eks. sin søns scooter.

Men jeg synes også, din kæreste er forkert på den.

Taler I om, hvad det skyldes ? Det lyder som ubegrundet jalousi. 

Det gavner altså også ham, at du har et godt og venskabeligt forhold til din ex. Det er meget nemmere, når der ikke er splid. 

Din eks er far til dine børn og dermed en vigtig person i dit liv. I vii altid være forældre "sammen" - også når jeres børn er blevet voksne.

Det må din kæreste acceptere. Han har en kæreste, der har en fortid.

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Du beholder venskabet med dine børns far men hvad med din kæreste blir han også inviteret med til din x fødselsdag?

Nej han inviterer ikke ham. Men de er jo heller ikke venner og han fornemmer nok også godt at min kæreste ikke bryder sig videre om ham

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hvorfor er din kæreste ikke inviteret med til fødselsdag ?

Altså hvis I har et rigtig godt forhold og et godt samarbejde.

Min kæreste har tre børn med sin ekskone, og de har et godt forhold og et godt samarbejde.

Jeg har absolut ingen probelmer med, at min kæreste omgås sin ekskone. Hun er gift igen, og vi har også et godt forhold til hendes mand.

Min kæreste og jeg havde f.eks. drengene med i sommerhus for nogle år siden.

Ekskonen og hendes kæreste kom og besøgte os og tog en overnatning.

Vi kan sagtens hygge os sammen.

Men ekskonen ville aldrig invitere min kæreste til fødselsdag uden også at invitere mig.

Jeg ville dog ikke have problemer med, at han tog alene afsted, hvis jeg ikke kunne deltage.

Ligesom han gerne må tage op hende og hendes mand uden at fortælle mig det - hvis det f.eks. handler om, at han skal hjælpe med et eller andet - f.eks. sin søns scooter.

Men jeg synes også, din kæreste er forkert på den.

Taler I om, hvad det skyldes ? Det lyder som ubegrundet jalousi. 

Det gavner altså også ham, at du har et godt og venskabeligt forhold til din ex. Det er meget nemmere, når der ikke er splid. 

Din eks er far til dine børn og dermed en vigtig person i dit liv. I vii altid være forældre "sammen" - også når jeres børn er blevet voksne.

Det må din kæreste acceptere. Han har en kæreste, der har en fortid.

Når jeg spørger ham siger han kun at det bare for ham virker mærkeligt. Og at han er sikker på at min ex aldrig gir slip på mig. Underforstået at han tror han min ex vil have mig tilbage. Hvilket er helt uhørt 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Når jeg spørger ham siger han kun at det bare for ham virker mærkeligt. Og at han er sikker på at min ex aldrig gir slip på mig. Underforstået at han tror han min ex vil have mig tilbage. Hvilket er helt uhørt 

Så må din kæreste arbejde lidt med sig selv og sine følelser. Det er nok nemmere sagt end gjort.

Det lyder lidt, som om han har svært ved at FØLE og TRO PÅ, at det er ham, du vil have, og at du og din eks ikke kunne drømme om at finde sammen igen.

Du og din eks er jo 100 % sikre på, at I ikke skal være et par igen.

Kan du ikke tale med din eks om, at han kunne prøve at invitere din kæreste med ? 

Og så må din kæreste "tage sig sammen" og opdage, at din eks ikke er "farlig" og at han ikke har skumle tanker om at vinde dig tilbage.

Det er ikke nok at sige, at det "bare er underligt".

Det er jo heller ikke helt fair, at din kæreste "ikke bryder sig om" din eks, hvis din eks er en helt almindelig rar og sympatisk mand, der behandler ham (altså din kæreste) ordentligt.

Måske er det sværere at tale om for en mand.

Jeg har en veninde, der er gift med en mand, der har to voksne børn med sin eks.

Hun har lidt svært ved deres kontakt, for børnene er jo voksne og "de behøver ikke have kontakt".

Jeg har aldrig set ekskonen, men hun er åbenbart en flot pige, og det var hende, der forlod manden. Hun havde vist forelsket sig i en anden.

Måske er min veninde bange for, at han  inderst inde hellere ville have sin ekskone.

Men nu er det min veninde, han har giftet sig med. 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Soonmom

Forstår det godt når han er far til dit barn (at få børn sammen burde være et livslangt venskab)

Men din nye kæreste er vel også inviteret? - hvis han ikke er forstår jeg ham i princippet godt og så alligevel ikke da det vel er noget man siger ja til når man vælger en med børn i forvejen 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Soonmom skriver:

Forstår det godt når han er far til dit barn (at få børn sammen burde være et livslangt venskab)

Men din nye kæreste er vel også inviteret? - hvis han ikke er forstår jeg ham i princippet godt og så alligevel ikke da det vel er noget man siger ja til når man vælger en med børn i forvejen 

Jeg tænker også, at eksmanden skal række hånden ud og invitere kæresten. Også selv om han "fornemmer, at kæresten ikke bryder sig om ham"

Jeg ville føle mig ekskluderet, hvis min kærestes ekskone ikke inviterede mig.

Anmeld Citér

21. maj 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Han er ikke inviteret. Det ville kræve at vores fælles barn også skulle med og det ser jeg ingen ide i 

Anmeld Citér

21. maj 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Han er ikke inviteret. Det ville kræve at vores fælles barn også skulle med og det ser jeg ingen ide i 

Hvofor dog ikke det ?

Må jeres fællesbarn ikke møde deres søskendes far ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.