Jeg har 10 helt fantastiske veninder, hvoraf jeg har kende den 1 hele mit liv. Vores forældre har været venner så langt tilbage jeg ka huske osv.
Den 2 har jeg kendt i 32 år. Vi er sådan nogen der gik i ens tøj, uden at ha planlagt det. Vi har været med på hinandens familieferie og har kaldt hinandens forældre for mor Kaja, far arne, osv. Hun var den første jeg ringede til da min 5 døde for 15 år siden. Vi passer hinandes kæledyr, når vi er på ferie og vi holder stadig ferie sammen, spilleaftner og mine unger har hendes mobil nr kodet ind, så de altid ka ringe til hende, hvis der blir noget, også vil hun være der med det samme, for at hjælpe dem.
Derud plejer vi at være en hel flok veninder, hvoraf jeg har kendt de fleste mellem 20 og 15 år, som tager på en årlige weekendtur til udlandet, uden mænd og unger. Dem skriver jeg med hver dag på snap pt, men ellers ses vi både samlet eller hver for sig Ca 1 gang i måneden, til hygge og planlægningen, af vores rejse. Vi deler stort set alt med hinanden, og både vores mænd og unger hygger sig sammen, når de får lov til at komme med. Udover det besøger vi hinanden, når vi er i sommerhus, til spontane kaffedates og vi har startet en tradition op, med at vi alle tager på kroophold uden unger 1 gang om året, med vores bedre halvdele. Vi fejre nytårsaften sammen, de år det ka passe ind, i alles planer osv.
De 2 af dem, har jeg mødt gennem mit arbejde, og vi har nu kendt hinanden i 13 år. Vi ses så tit vi ka sammen, eller hver for sig. Vi ringers ellers skrives ved 2-3 pr mdr, og ses sammen alle 3 Ca hver anden mdr. Og ellers hver for sig til kaffe eller aftensmad Ca 1 gang pr mdr. Vi har også været i både London og Berlin sammen på forlænget weekends. Den enes familie er blevet en del af vores familie (hendes mor og bror)
Udover det har jeg fået en hel masse dejlig, nye bekendte/veninder, gennem mine unger. Der er flere af deres veninder, hvis forældre vi ses meget med. Vi bor tæt på hinanden, så det er dejlig nemt at ses, når feks ungerne leger godt sammen, og vi ka sidde og drikke en kop the eller spontant starte grillen, og spise aftensmad sammen, når de kommer og henter børn. I starten var det self ungerne der bandt os sammen, men nu, er der flere som jeg vil betragte som rigtig gode venner, og et par stykker, snakker jeg med et par gange om ugen. Vi hjælper hinanden med at hente unger, handler ind for hinanden og ses faktisk også i ferie.
Og udover det har jeg nogen helt fantastiske kollegaer, som er blev gode venner ved siden af og som jeg har arbejdet tæt sammen med, de sidste 5 år.
Min kæreste har 3 kamararter, som han snakker/skriver meget med, og som han holder spille aften, ser for old med og tager på ture med. De har kendt hinanden i 20 år. Og den ene af deres koner, er en af mine rigtig gode veninder. Og som vi de sidste 10 år, også altid holder nogle dages sommerferie med, i sommerhus. Vires unger leger fantastisk sammen, på trods af, at de har 2 drenge og vi har 2 piger, hvor der lige er 1 års forskel, mellem den hver.
Så jeg vil sige, at jeg sætter pris på hver og en af mine veninder. At venskab kræver meget arbejde/tid. Men at det bare gir en masse god energi og oplevelser for livet. Vi savner vores venner i disse tider, men samtidig så ses vi jo over facetime/Skype osv. Vh Stine