Venner/bekendte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har 2 tætte veninder, men ses ikke rigtigt med dem. Vi skriver dog sammen hver dag. 
den ene flyttede desværre langt væk, så derfor ses vi ikke ofte. Men ellers er jeg generelt ikke god til at have mange veninder. 
jeg er introvert... og ja, med børn, så er det bare generelt sværere, synes jeg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2020

Anonym

Der er faktisk lavet en del forskning om dette emne. 
blandt andet viser den, at det mest normale er at have mellem 0-4 tætte venner. 

Hvis man google emnet, kommer der virkelig mange fine artikler op om det :-) 

Personligt har jeg svært ved at sætte et konkret tal på det. For det afhænger af situationer og mine venners livsvilkår. Det betyder eksempelvis, at jeg kan være ekstrem meget sammen med 1-2 stykker i en periode. 

Af tætte venner, som jeg har kontinuerligt kontakt med på ugentlig basis, så taler vi 5. 
Så er der de andre. Dem taler jeg med hver 2-6 uge. Der er vel ca 10

Også har jeg en masse gode kollegaer og bekendtskaber gennem min mand. Men ellers ikke. 
Derudover har jeg selvfølglig min søster og svigerinde og min/min mands familie. Men det indgår ikke i min venskabskreds :-) Heller ikke selvom jeg er meget, meget tæt med min søster

Anmeld Citér

5. maj 2020

Soonmom

Har ikke det jeg vil kalde tætte veninder mere. 

Har 2 veninder - men vi ses hver anden måned, så ved ikke engang om de kan komme i kategorien veninder (Tre børn, så synes jeg det er meget begrænset hvor meget man når at se til hinanden )

Vi har mange bekendte, som vi måske ser gennemsnitlig hver 3-4 måned.

Vi mangler ikke netværk, ved ikke hvornår vi skulle se flere 

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym

Det er svært sådan at tælle op, synes jeg. Har ikke tænkt over antallet før - og det svinger jo i perioder og igennem livet... men hvis jeg forsøger:

- Har vel en lille håndfuld meget nære venner/veninder, som jeg skiftevis ser sammen og hver for sig - ugentligt eller i hvert fald månedligt. Vi kender hinanden til hudløshed og har fulgtes siden afslutningen af folkeskoletiden.

- Har en større gruppe veninder igennem mange år, hvoraf meget af vores kontakt er tæt og løbende, men hvor vi måske kun ses et par gange om året. Vi er “tætte” i den forstand at vi åbent deler livets op og nedture, når vi ses.

- Og en dejlig, men mere perifirær gruppe venner/bekendte - fx min mands barndomsvenner og deres familier, gamle folkeskolevenner, familier fra vores nabolag, osv. Aner ikke om det gælder 20 eller 30 mennesker, men det er folk jeg ville stoppe op og lyder med på gaden, eller invitere ind på en kop kaffe.

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym

Jeg har én tæt veninde, som jeg kan fortælle alt. 
Resten betragter jeg som bekendte. Det er nok en 10 stykker.

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor mange tætte venner har I? Altså dem som I ses regelmæssigt med og som I kan fortælle alt til?

Og hvad med de gode bekendte? Dem som man har en god relation til men som man alligevel ikke helt betragter som én af de tætteste?

Grunden til til at jeg spørger er at det for mit vedkommende er begrænset hvad jeg har af rigtige veninder i forhold til de gode bekendte. Jeg har 4-5 rigtig tætte veninder. Kunne godt tænke mig lidt flere faktisk.

Kender en masse dejlige mennesker men der er ikke den der helt tætte fortrolighed alligevel.

3 stk. men de er dem jeg kan brug da jeg har det skidt og de er der for mig 

- En bekendt som jeg ikke vilde kalde veninde fil en voldsom efterfødselsreaktion hun havde en veninde der komme og hjælp hende mm. Og VAR der - Men har officelt 10 -15 veninder - Hun var så skuffet efterfølgende de skrev ikke engang sms om hvordan hun havde osv. 

Anmeld Citér

5. maj 2020

LSS

Anonym skriver:

Ej puha.

Det lyder ikke rart? Savner du ikke en rigtig god ven eller hvordan har du det med det? 

Det gør jeg ihvertfald! Helt vildt. Dem jeg havde er bare faldet fra, formentlig i forbindelse med jeg blev syg. Men så var det vidst heller ikke rigtige venner vel. 

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym

Jeg har en veninde som jeg er ved at komme tæt på igen. Vi har haft en pause på nogle år, men tilfældighederne ville at vi begge fik en datter med 3 ugers mellemrum. Der fandt vi sammen igen og hvor er jeg glad for dette. 

Der udover har jeg nogle bekendte - nogle jeg snakker/snapper med. Men vi ses ikke. Der kan i hvertfald sagtens gå et år imellem vi ses. Den ene har jeg dog kendt i mange år og er blevet inviteret til hendes bryllup. Det betyder meget for mig. 

udover dette, så har jeg min mand og min mor. 

idet at jeg ikke rigtig har en venskabskreds/venner/veninder, det gør at jeg ofte føler mig ensom. Det er hårdt - både for mig og min mand. (Og jo, har prøvet meget ... men det er svært at få venskaber. Som regel har folk jo deres ).

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym

Jeg har ingen tætte veninder, og savner det heller ikke - har rigeligt socialt i forbindelse med mit arbejde, og med 2 børn & mand synes jeg snarere jeg mangler noget alene-tid.

Men HVIS der en dag skulle blive noget, så har jeg en gammel veninde jeg ved ville være der for mig, og mine kolleger er også rigtig gode at snakke med.

Min mand har 2 tætte venner: hans bror som han skriver/skyper sammen med dagligt, og så en ven her i byen han ser jævnligt. Men han savner alligevel flere.

Så personlighed/introvert/ekstrovert har nok kæmpe betydning for ens behov.

Anmeld Citér

5. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har ingen nære ven eller veninde....

Jeg har 1 bekendt jeg ses med meget sparsomt..

Jeg kender MANGE som jeg hilser på eller som hilser på mig....ikke fordi de kender mig, men fordi de ved hvem jeg er eten gennem tidligere skole, arbejde, natte liv ect.

Det var ikke meget

Gør du noget for at få lidt flere eller har du ikke behovet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.