Hygger eller stresser i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2020

Miti's mama

Det er en blanding. Nyder at bruge tid med børnene, men arbejder også hjemmefra og kan godt se det ikke bliver realistisk at være færdig med speciale til maj som planlagt   samtidig job søgning til efter graduering og min mands manglende indkomst, så det går frem og tilbage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Soonmom skriver:

Vi hygger. (Er virkelig glad for at jeg har barsel og alle 3 børn er under skolealderen), så der er intet vi skal.

Stresser dog lidt over at jeg har fået job 1/5. Jeg havde tænkt at jeg lige kunne få gjort hovedrent, fyldt fryseren op osv i min sidste del af barsel, så tingene var nemme at gå til når hverdagen rammer

Puha ja ja godt forstå det må være stressende, med opstart på nyt job, og alt det andet her oveni. 

Her når jeg ik rigtig at gøre så meget ved rengøringen pt, da både kæresten og ungerne jo arbejder hjemmefra, og jeg plejer at høre høj musik og støvsuge, når jeg har fri. Det passer ik ret godt med lektier og tlf møder vh Stine 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Rundtpågulvet

Nogle dage er jeg ved at drukne, andre dage beslutter jeg mig for at tage det hele som det kommer og lever med at jeg kun når det halve.

Jeg har 3 børn hjemme, 2 i folkeskolen og en i gymnasiet. De to yngste har mange lektier for og har brug for hjælp. Den ældste har også mange lektier for, men klarer dem selv. For alle børn har det nye hjemmeskole været svært at vænne sig til. Så udover at være lektiehjælper er jeg også motivator, psykolog, kok, rengøringshjælp osv for mine børn. 

Min mand er på arbejde ude af huset og har lange dage. Så han er ikke til meget hjælp ;-)

Jeg selv arbejder hjemmefra og læser fuldtidsstudie ved siden af. Jeg når intet af det jeg gerne vil. Når jeg er færdig med at være der for børnene og for mit job i dagtimerne, venter en bachelor om aftenen. Klokken 21 når ungerne sover er jeg stegt. Jeg håber bare at jeg kan få overstået den bachelor og har sænket mit ambitionsniveau til et håb om bare at bestå.

Men heldigvis er hele min familie sunde og raske og alt i alt trives vi. Det er jeg meget taknemmelig for 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
lineog4 skriver:

Lyder til nødpasning vil være en god idé, men kom til at tænke på men det måske ville være godt for den store (ved ikke om jeg husker forkert, men synes jeh husker han i børnehaven var i et specialtilbud). I nødpasning kan han også få hjælp til nogle af de opgaver skolen stiller.

Og så vil jeg som lærer sige til dig og alle andre forældre. Sænk skuldrene, det er ikke jer der skal undervise- det skal skolen. I skal hjælpe med at få tændt computeren, fundet den hjemmeside, eller vise hvor papiret og saksen er eller.... 

Og vi lærere sender nok en del ud, og det gør vi af forskellige årsager. Både fordi det er et tilbud til forældrene i form af indhold til at skabe en struktur når forældrene skal sidde og arbejde. Jeg kan fx se, at i mine sønners klasser er der sendt meget lidt ud, så derfor skal jeg finde en masse ting frem (og ikke alle er så heldige som jeg så de kender alle stederne, mulighederne eller har ideer til kreativ matematik). Men vi gør det også fordi vi hvert fald i min kommune (og mener vi vor i samme kommune) bliver mødt af et dokumenteringskarv i forhold til undervisningen. 

Nå men tilbage til dig og dine. Skriv til lærerne og hør om nødpasning et par dage måske. Vi blev i sidste uge opfodret til, at kontakte familier, hvor vi tænkte der kunne være et behov og på samme måde også at være enormt lydhøre overfor de familier, der selv henvendte sig. 

De her mærkelige dage skal for alle familier helst have flere smil end sure miner, og hvis nødpasning kan hjælpe med det, så er det bare at tage kontakt.

Vi har ikke fået tilbudt nødpasning til den store (og du husker korrekt med at han startede i særtilbud både i børnehaven og i skolen :) )

Men vi har til den mindste netop fordi vi er betragtet som en sårbar familie hvor det ville give mening...

mht lektier så er jeg faktisk rimelig rolig omkring det, for jeg føler at han lærer andre færdigheder i disse dage og han øver jo sin læsning både af dansk og engelsk gennem at han spiller computer/tablet, og han øver sin matematik når vi laver aktiviteter hvor der skal lægges til eller trækkes fra alt efter hvor mange vi er...

vores største bekymring angående nødpasning, er smittefaren...

efter at have læst om kvinden der fødte en baby med corona så er vi ekstra forsigtige med hvad vi udsætter os for..

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/baby-foedt-med-coronavirus/8048723

jeg har risiko for at føde endnu en baby der er for lille og hvis det så oven i bliver syg er vi bange for konsekvenserne...

Anmeld Citér

29. marts 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Carina:-) skriver:

Du skal have et behov som fx at I begge er i job der ikke er lukket ned . 

Eller sådan er det ihvertfald i vores kommune. 

Der er så få der benytter nødpasning så der er åbnet for at støtte og aflaste sårbare familier også...

og vi er betragtet som en sårbar familie og har derfor fået tilbuddet om nødpasning af den mindste..

Anmeld Citér

29. marts 2020

StineW79

Vildt der er så stor forskel fra kommune til kommune. 

Her i Herning skal begge forældre være i job der ikke er lukket ned - selv i vores plejebarns specialskole,  får forældrene nej hvis de ikke har et arbejdsmæssigt behov . ( ved jeg fra ledelsen) 

For som han sagde,  så giver det jo ikke mening at lukke ned , hvis vi så bare kalder det nødpasning .

Og det giver jo et eller andet sted god mening.  - selv om selv jeg ( superwoman) godt kunne trænge til aflastning. 

Vi har så fået tilbudt det i yngste bh  - men har takket nej tak .( Den er så privat og ikke et kommunalt tilbud som specialskolen)

Nu ska du også huske hvem vi har som borgmester. 

Men ja her i Herning, har vi ik været for gode til at, passe på os selv og selvom vi offentlig ansatte har fået et fint takkebrev sendt ud fra LK, så ved vi jo også godt hvor sparekniven rammer, når vi vender tilbage til en alm hverdag igen. Og desværre går han mere op i kr og øre, end de handicappet. 

Men det var jo et total sidespring og en politisk debat, jeg normalt ik offentligt blander mig ret meget i. 

Men føler lidt med vores by og sygehus, lige pt, hvor jeg også har rigtig mange veninder der arbejder. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Carina:-)

Wampires skriver:

Der er så få der benytter nødpasning så der er åbnet for at støtte og aflaste sårbare familier også...

og vi er betragtet som en sårbar familie og har derfor fået tilbuddet om nødpasning af den mindste..

Godt der er fokus på det. 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Carina:-)

StineW79 skriver:

Nu ska du også huske hvem vi har som borgmester. 

Men ja her i Herning, har vi ik været for gode til at, passe på os selv og selvom vi offentlig ansatte har fået et fint takkebrev sendt ud fra LK, så ved vi jo også godt hvor sparekniven rammer, når vi vender tilbage til en alm hverdag igen. Og desværre går han mere op i kr og øre, end de handicappet. 

Men det var jo et total sidespring og en politisk debat, jeg normalt ik offentligt blander mig ret meget i. 

Men føler lidt med vores by og sygehus, lige pt, hvor jeg også har rigtig mange veninder der arbejder. Vh Stine 

Ja  - han vil gerne spare...

Vi har også flere sygeplejersker og læger i vores omgangskreds  - og vil ikke bytte...

Vi er så kommet dertil , at fortsætter det her efter påske  - ja så kræver vi aflastning til vores plejebarn. 

Ellers er vi der hvor det (igen) går ud over de andre børn- og det lukker jeg ikke øjnene for længere 

Anmeld Citér

29. marts 2020

StineW79

Ja  - han vil gerne spare...

Vi har også flere sygeplejersker og læger i vores omgangskreds  - og vil ikke bytte...

Vi er så kommet dertil , at fortsætter det her efter påske  - ja så kræver vi aflastning til vores plejebarn. 

Ellers er vi der hvor det (igen) går ud over de andre børn- og det lukker jeg ikke øjnene for længere 

Ja og det er bare et helt urimeligt valg at blive sat i. Især fordi jeres plejebarn jo netop er jeres familie. Og på samme tid, ska det ik gå ud over de andre børn. 

Er godt nok spændt på, hvordan udviklingen kommer til at gå i Herning, over de næste mange uger, i forhold til antal smittet og sengepladser på sygehuset osv. 

Ved at alt aflastning pt er lukket (på nær der hvor jeg er åbenbart) Så følger nyheder osv tæt, lige pludseligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. marts 2020

serinasmor

Both ... 

vi er 2 forældre der arbejder hjemmefra...

jeg er selvstændig og plejer at arbejde hjemmefra + have kundemøder osv online.. jeg er også introvert så jeg TRÆNGER snart til at være helt alene...

Manden min arbejder digitalt og kan derfor også sagtens løse sine ting online ... men han er ekstrovert og MANGLER mennesker omkring ham - som ikke er os ... 

I praksis arbejder vi på skift skemalagt fra 6-22.... det tager hårdt på os .. 

herudover har en en pige på 10 og en dreng på snart 4 ... så hun skal have hjælp med skoleopgaver og han skal leges med ... og alle skal have social tid sammen ... 

Det er et puslespil at få det hele til at gå op ... men det er blevet mere en ny normal .. 

Men jeg kan godt mærke at min kreativitet daler konstant fordi jeg ALDRIG er alene (og det kan få konsekvenser for virksomhed og kunder på længere sigt) 

OG ... vi har lette symptomer - hoste, let feber, snot ... så vi kan ikke bare gå en tur ... Thank god at vi har egen have 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.