Den første uge stressede jeg, holdt aldrig pause fra arbejde fordi jeg et eller andet sted havde dårlig samvittighed, så svarede på beskeder fra forældre også klokken 10 om aftenen, ja havde min telefon ved mig hele tiden for, hvis nu der tikkede en besked ind. Jeg gik I gang med alle mulige og umulige klippe og lamineringsprojekter så jeg havde fantastisk undervisning når vi skulle tilbage. Skulle også finde måden hvorpå jeg kunne underviser to første klasser.
Og ja så var jeg samtidig også i en øv spiral, hvor jeg havde fokus på alt det jeg ikke kunne.
Så kom kulminationen mandag klokken 15, vidste jo godt rationelt de ville forlænge til efter påske, men da det skete ramte jeg et stort sort hul (og det samme gjorde min præteen på 12). Men dagen efter, hvor jeg igen hørte mig selv sige negative ting, så valgte jeg, at nu skaæ vi have det bedste af det. Det er jo en gave at få 4 uger bare med mine to drenge.
Så det hele er vendt, jeg arbejder stadig en del, men har nu også efter to ugers forsøg med videoundervisning, lette opgaver og accept af, at det er repetition, fundet en rytmemog en måde. Jeg har diverse videoemøder, men det er egeblgu bare hyggeligt at se andre mennesker og tale om noget af det som definerer mig nemlig mit arbejde.
Børnene har også fundet en rytme - den fandt de egentlig hurtigt. Skoledagen starter klokken 9, så har de en time med sofaskolen og den ældste med dansklektier, der efter 45 min skoleskak, en halv times fløjte spil eller læsning/sofaskolen, skak igen og så en god pause. Så er der matematik og så mangler de kun lektier
som er ultra news, dagbog og er afsnit om 2. Verdenskrig om aftenen.
Vi bor i lejlighed (heldigvis en stor en af slagsen), så hver dag er der også et krav om at komme ud luften og få bevæget kroppen.
Jeg hygger nu, nyder den tid jeh aldriig får igen med drengene. Min mand er på arbejde og kan mærke bare her i weekenden, st han slet ikke har samme følelse og oplevelse som mig. Han er efter bare en halv time som en løve i et bur og vil alt muligt, hvor vi bare vil hygge.
Lige om lidt står det på vaffelbagning. Nå ja og så er jeg begyndt at bage med surdej, i går var det pizza for når nu jeg skal være hjemme hele tiden så kan jeg jo sagtens lave pizza og brød der er 24 timer undervejs 
Så hygge, men ved ikke hvordan jeg vil reagere hvis de forlænger