Wampires skriver:
Klart mest stress, har en på 8 der endelig var ved at finde gode relationer og begyndt at få mere positivt ud af samvær med de andre end overbelastning.
Har en på snart 2 som virkelig mangler sine jævnaldrende og nogle fysiske aktiviteter.
Vi bor i lejlighed og jeg er gravid så det er meget begrænset hvad vi kan andet end at være hjemme.
Ham på 8 har endda en pige han har det fantastisk med der bor i blokken overfor og nu kan de ikke lege sammen, det tager hårdt på ham. Hans skole har også sendt enormt mange lektier ud synes jeg, så det eneste jeg sætter ham til er at lave en online bog om hvad han har lavet de dage hvor der er noget at skrive om. Jeg kan overhovedet ikke se hvordan jeg skulle kunne lave lektier med den store i 3 timer hver dag.
Jeg føler ikke en gang jeg har 20 minutter til at tage et bad hver dag.
Jeg overvejer meget at takke ja til nødpasning af den lille bare 2 dage af 3 timer om ugen eller sådan noget, simpelthen fordi jeg er konstant på og i gang, selv når jeg sover får jeg ikke slappet ordentligt af.
Lyder til nødpasning vil være en god idé, men kom til at tænke på men det måske ville være godt for den store (ved ikke om jeg husker forkert, men synes jeh husker han i børnehaven var i et specialtilbud). I nødpasning kan han også få hjælp til nogle af de opgaver skolen stiller.
Og så vil jeg som lærer sige til dig og alle andre forældre. Sænk skuldrene, det er ikke jer der skal undervise- det skal skolen. I skal hjælpe med at få tændt computeren, fundet den hjemmeside, eller vise hvor papiret og saksen er eller....
Og vi lærere sender nok en del ud, og det gør vi af forskellige årsager. Både fordi det er et tilbud til forældrene i form af indhold til at skabe en struktur når forældrene skal sidde og arbejde. Jeg kan fx se, at i mine sønners klasser er der sendt meget lidt ud, så derfor skal jeg finde en masse ting frem (og ikke alle er så heldige som jeg så de kender alle stederne, mulighederne eller har ideer til kreativ matematik). Men vi gør det også fordi vi hvert fald i min kommune (og mener vi vor i samme kommune) bliver mødt af et dokumenteringskarv i forhold til undervisningen.
Nå men tilbage til dig og dine. Skriv til lærerne og hør om nødpasning et par dage måske. Vi blev i sidste uge opfodret til, at kontakte familier, hvor vi tænkte der kunne være et behov og på samme måde også at være enormt lydhøre overfor de familier, der selv henvendte sig.
De her mærkelige dage skal for alle familier helst have flere smil end sure miner, og hvis nødpasning kan hjælpe med det, så er det bare at tage kontakt.