Skoler lukker ned fra på fredag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
årgang84 skriver:

Jeg undre mig over at man siger at alle hamstre. 

24 pakker gær. Jeps det hamstring. 

Men fordi jeg køber 4 pak pasta er det måske bare alm opfyldning. 

Udmelding var hold jeres børn hjemme. (jeg sov fra det hele) men dagen derpå fik jeg også lige tjekket op hvad vi evt kunne mangle.

I mine øjne skulle den forældre det bliver hjemme med unger 14 dage ikke have børn med ud og handle.  Så om det også har været derfor folk er fløjet afsted. 

Igår torsdag var noget udsolgt rugbrød boller gær alm mælk alm frugt og grøn var sparsomt tilbage Men derudover var butikken flot.

Virkelig hatten af for de butiks ansatte i denne tid. 

Ja dem der arbejder i butik gør det seriøst flot!

Læste lige en artikel i går, om at politiet var blevet kaldt ud til en butik, fordi folk simpelhen havde nægtet at forlade, ved lukketid. Det er da lidt sindsygt!

Og flere butikker der meldte ud, at folk havde efterladt vogne og kurve fyldt med madvare i butikkerne, som de nu var nød til at smide ud, fordi det havde været ude af køl for længe til, at de måtte sælge det, gir jo på ingen måde mening, og er da et seriøst problem, i forhold til butikkernes økonomi og madspild. Det er da også fuldstændig tosset og gir ik mening. 

Den forældre som er hjemme med ungerne, ka jo være nød til at gave dem med, ud og handle afhængig af børnenes alder osv. 

Og heldigvis er der jo nok et flertal som os, der bare handler ind som vi plejer. Det vælger jeg i hvert fald at tro på. Og 14 dage er jo heller ik særlig lang tid, sådan overordnet set. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

StineW79

lineog4 skriver:

ja på undtagelse af, at vores Føtex plejer at have så meget rugbrød, så der ville være et rugbrød til halvdelen af byen, og bager nyt hver dag forresten. Og så skal det lige siges, det er en forholdsvis stor by, så der maaaange supermarkeder, og de mangler alle sammen rugbrød, også det der kedelige og dårlige. 

Vi kunne se i går, at vi åbenbart køber lidt andre ting end dem der hamstrer, for det meste af det vi skulle bruge var der. 

Det der manglede var: mælk. gær, æg, alle former for brød, den billige pasta (den vi køber, er gift med en italiener, så der er stærke holdninger til hvad er god pasta, var der masser af), ris og dåsemad. 

Men nu vil vi gå ned og købe et friskt bagt rugbrød 

Så forresten en lille beregning fra en, der ofte bager. Med 15 pakker gær ville hun kunne få 750 boller - det vil sige 54 boller til hver dag i de 14 dage. Det er alligevel en del boller til en familie 

Ha så ja jeg godt se at det virker fuldstændig overdrevet, når det er alle steder. 

Og shit det er godt nok mange boller. Måske det er folk der har vildt mange børn eller bor i fællesskaber. Eller som bare ik ved hvor mange boller man reelt ka få ud af 1 pakke gær vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg tænker ikke det er hamstring, hvis det man køber, er det man normalt ville købe og måske tænker frem af. 

Jeg må dog indrømme jeg trækker på smilebåndet, når det sker 10 minutter efter pressemødet var færdigt - det var slet ikke toiletpapir eller gær, der røg gennem mit hoved - men fuck, hvad betyder det her? Skal jeg på arbejde (nødpasning), kan mine børn så være alene, hvad skal jeg gøre i morgen tidlig med to første klasser (jeg planlagde straks en ny time, som så alligevel blev anderledes, fordi jeg kun stod med 8 elever ud af 36), skrev til min mor, at vi kunne købe ind for hende, skal huske at aflyse den frivillige undervisning jeg har osv osv osv. Tænkte slet ikke i baner der omhandlede netto. Men vi er jo alle sammen forskellige. 

Men synes det er fornuftigt at lave en madplan, så man kan undgå supermarkeder hver dag, for vi skal jo passe på hinanden ved at være så lidt sammen som muligt.

Og jeg vil da selv i dag, når kaos har lagt sig, lave en madplan og få købt ind til det meste, så vi kan undgå supermarkeder, men også fordi mine børn skal have madkundskab i deres hjemmeundervisning. 

Og så bare et lille sjovt regnestykke, med langtidshævede boller kan du få omkring de 750 boller for 15 pakker gær. Det er omkring de 54 boller pr dag i de 14 dage - det er måske lige i overkanten for den "normale" familie 

Sjovt jeg satte mig også ned og må jeg indrømme jeg græd! Mange i mit netværk er i restaurantsbranchen og vi ved intet om hvordan jobs ser ud så hældte jeg rødvin op. 

Men jeg havde forudset det her, så vi har lidt ekstra rugbrød i fryseren. Købte jeg mandag. Men folk er simpelthen foe vilde

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

Sjovt jeg satte mig også ned og må jeg indrømme jeg græd! Mange i mit netværk er i restaurantsbranchen og vi ved intet om hvordan jobs ser ud så hældte jeg rødvin op. 

Men jeg havde forudset det her, så vi har lidt ekstra rugbrød i fryseren. Købte jeg mandag. Men folk er simpelthen foe vilde

Jeg har nu to skønne nybagte rugbrød (blev lidt sur på manden over at han købte to, men så må det ene i fryseren). 

En madspildskasse med skønt frugt og grønt. Min eneste handling er ar lave abonnent om til madspildskasse hver uge, og igen at få fiskekasser for nu er vi hjemme om onsdagen hvor de leverer, så fisken er frisk.

Og så regner jeg med, at der er gær og toiletpapir igen på hylderne når vi løber tør.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. marts 2020

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg har nu to skønne nybagte rugbrød (blev lidt sur på manden over at han købte to, men så må det ene i fryseren). 

En madspildskasse med skønt frugt og grønt. Min eneste handling er ar lave abonnent om til madspildskasse hver uge, og igen at få fiskekasser for nu er vi hjemme om onsdagen hvor de leverer, så fisken er frisk.

Og så regner jeg med, at der er gær og toiletpapir igen på hylderne når vi løber tør.

Jeg regner bestemt også med at folk nu har styret deres lyster og dermed er nok. Men deler så også gerne ud til venner, der ikke har fået noget!

Anmeld Citér

13. marts 2020

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg regner bestemt også med at folk nu har styret deres lyster og dermed er nok. Men deler så også gerne ud til venner, der ikke har fået noget!

Anmeld Citér

13. marts 2020

StineW79

Sprit25 skriver:

Jeg må også indrømme at det er nogen, af de mennesker jeg også tænker meget på. Det er jo helt uoverskueligt for dem, på en nu og her måde, hvor feks os offentlig ansatte er bedre sikret. 

Jeg ska også gerne indrømme at mig og kæresten delte en flaske rødvin, til aften. Og min agumationtion var at rødvin er fuld af antioxidanter, som er godt for imunforsvaret og at de anbefaler at man bruger sprit, til at holde sygdommen, fra døren... Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.