Skoler lukker ned fra på fredag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

sommerc

Profilbillede for sommerc

Mine børn skal desværre i vuggestue og skole, jeg arbejder i hjemmeplejen og har ikke fri. Tror ikke der træder nødberedskab til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnoMor skriver:

Det er desværre for sent med hamstringen. Ihverfald her hvor jeg bor. Der er lige lagt billeder op fra personalet. Alle hylder er tomme 

Jeg har altid fri hver torsdag, og plejer at handle stort ind kl 8, når vores rema butik åbner, og jeg har sendt ungerne i skole. Så nu er jeg godt nok spændt på at komme derop i dag, og se hvordan verden ser ud. 

Jeg har ik planer om, at købe mere ind, hva jeg plejer, men det er da også en god halv vogn fuld, så ka da være folk vil tro, at jeg hamstre vh Stine 

Anmeld Citér

12. marts 2020

StineW79

sommerc skriver:

Mine børn skal desværre i vuggestue og skole, jeg arbejder i hjemmeplejen og har ikke fri. Tror ikke der træder nødberedskab til. 

Jeg har heller ik fri, da jeg arbejder i et bo tilbud, med mennesker, der slet ik ka klare sig selv. "Heldigvis har vi ik mange aktiviteter yd af huset, men dem der er, blev allerede aflyst i går eftermiddag.

Min kæreste ka heldigvis arbejde hjemme fra, så det fik de mail om fra chefen i går aftes om, at de skulle. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
StineW79 skriver:

Jeg har altid fri hver torsdag, og plejer at handle stort ind kl 8, når vores rema butik åbner, og jeg har sendt ungerne i skole. Så nu er jeg godt nok spændt på at komme derop i dag, og se hvordan verden ser ud. 

Jeg har ik planer om, at købe mere ind, hva jeg plejer, men det er da også en god halv vogn fuld, så ka da være folk vil tro, at jeg hamstre vh Stine 

Det er sgu pinligt at se hvordan folk agerer. 10 minutter efter statsministeren stod og sagde at det ikke er nødvendigt at hamstre, styrter alle ned og ripper hylderne. Dagligvarekæderne er oven i købet ud og sige at der er rigeligt til alle hvis man bare opfører sig normalt.

Jeg håber virkelig folk slapper lidt af når vi kommer hen over de første dage.

Anmeld Citér

12. marts 2020

StineW79

IenFart skriver:

Det er sgu pinligt at se hvordan folk agerer. 10 minutter efter statsministeren stod og sagde at det ikke er nødvendigt at hamstre, styrter alle ned og ripper hylderne. Dagligvarekæderne er oven i købet ud og sige at der er rigeligt til alle hvis man bare opfører sig normalt.

Jeg håber virkelig folk slapper lidt af når vi kommer hen over de første dage.

Helt vildt pinligt. 

Og chancen for at blive smittet i køen, blir da kun endnu større af, at folk panik indkøber, så det er jo helt tosset. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. marts 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Sådan som folk gik amok igår tror jeg desværre slet ikke du får mulighed for at handle som du plejer. Hylderne er simpelthen tomme. 
det er simpelthen så pinligt. Det var så slemt at fødevareministeren overvejer at lave forbud mod hamstring nu fordi at samfundet ikk kan bærer det. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84
sommerc skriver:

De opretter også nødpasning til forældre i vores branche mig bekendt. Hvis man virkelig ikke har mulighed for at blive hjemme.

Vi har jo i faget heldigvis hverdags fri når man arbejder i weekenden man så kan holde dem hjemme i. 

Tror ikke der er mange børn der skal nød passes. Vi kan holde vores hjemme pga jeg er av og de få dage jeg skal ind kommer han lidt tidligere hjem. 

Det kan man måske også drøfte med sin chef at gå i av i stedet for dv de dage der er svære at få til at løbe rundt. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Vi har holdt begge hjemme fra i dag. Skole og vuggestue. 

Har hentet Flyverdragt og tøj i vuggestuen. 

Vi har været ude og handle men ikke hamstrer. Men vi handler tit hver dag eller hver anden og for at minimere chancen for smitte har vi handlet til en uges tid. 

I vores rema var der mange mennesker men synes ikke folk hamstre de men måske tænker det samme. Få handlet til flere dage i stedet og komme ud færrest gange. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
SANIE89 skriver:

Vi har holdt begge hjemme fra i dag. Skole og vuggestue. 

Har hentet Flyverdragt og tøj i vuggestuen. 

Vi har været ude og handle men ikke hamstrer. Men vi handler tit hver dag eller hver anden og for at minimere chancen for smitte har vi handlet til en uges tid. 

I vores rema var der mange mennesker men synes ikke folk hamstre de men måske tænker det samme. Få handlet til flere dage i stedet og komme ud færrest gange. 

Det er jo også det rigtige at gøre. Nogle folk man ser handler jo ind som om de skulle være afskåret fra omverdenen i en måned. Hvor meget er det lige folk regner med at skulle på toilettet i den tid?

Anmeld Citér

12. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har været i en Bilka i dag, og der var der masser af varer. Der var intet gær og ikke meget tilbage på hylderne med bleer og MME, men ellers så supermarkedet fint ud, og der var heller ikke ret mange mennesker i dag. 

De folk, der gik amok i går, glemmer, at butikkerne får varer hjem hver dag, så i dag er der fyldt op af friske varer, mens "hamstrerne" fra i aftes har fyldt op af de "gamle" med kortere tid tilbage af holdbarheden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.