årgang84 skriver:
Jeg undre mig over at man siger at alle hamstre.
24 pakker gær. Jeps det hamstring.
Men fordi jeg køber 4 pak pasta er det måske bare alm opfyldning.
Udmelding var hold jeres børn hjemme. (jeg sov fra det hele) men dagen derpå fik jeg også lige tjekket op hvad vi evt kunne mangle.
I mine øjne skulle den forældre det bliver hjemme med unger 14 dage ikke have børn med ud og handle. Så om det også har været derfor folk er fløjet afsted.
Igår torsdag var noget udsolgt rugbrød boller gær alm mælk alm frugt og grøn var sparsomt tilbage Men derudover var butikken flot.
Virkelig hatten af for de butiks ansatte i denne tid.
Jeg tænker ikke det er hamstring, hvis det man køber, er det man normalt ville købe og måske tænker frem af.
Jeg må dog indrømme jeg trækker på smilebåndet, når det sker 10 minutter efter pressemødet var færdigt - det var slet ikke toiletpapir eller gær, der røg gennem mit hoved - men fuck, hvad betyder det her? Skal jeg på arbejde (nødpasning), kan mine børn så være alene, hvad skal jeg gøre i morgen tidlig med to første klasser (jeg planlagde straks en ny time, som så alligevel blev anderledes, fordi jeg kun stod med 8 elever ud af 36), skrev til min mor, at vi kunne købe ind for hende, skal huske at aflyse den frivillige undervisning jeg har osv osv osv. Tænkte slet ikke i baner der omhandlede netto. Men vi er jo alle sammen forskellige.
Men synes det er fornuftigt at lave en madplan, så man kan undgå supermarkeder hver dag, for vi skal jo passe på hinanden ved at være så lidt sammen som muligt.
Og jeg vil da selv i dag, når kaos har lagt sig, lave en madplan og få købt ind til det meste, så vi kan undgå supermarkeder, men også fordi mine børn skal have madkundskab i deres hjemmeundervisning.
Og så bare et lille sjovt regnestykke, med langtidshævede boller kan du få omkring de 750 boller for 15 pakker gær. Det er omkring de 54 boller pr dag i de 14 dage - det er måske lige i overkanten for den "normale" familie