Skoler lukker ned fra på fredag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

RGN

Profilbillede for RGN
IenFart skriver:

Det er sgu pinligt at se hvordan folk agerer. 10 minutter efter statsministeren stod og sagde at det ikke er nødvendigt at hamstre, styrter alle ned og ripper hylderne. Dagligvarekæderne er oven i købet ud og sige at der er rigeligt til alle hvis man bare opfører sig normalt.

Jeg håber virkelig folk slapper lidt af når vi kommer hen over de første dage.

Det siger også lidt om befolkningen og vores solidaritet over for hinanden.

Det er trist. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
AnoMor skriver:

Sådan som folk gik amok igår tror jeg desværre slet ikke du får mulighed for at handle som du plejer. Hylderne er simpelthen tomme. 
det er simpelthen så pinligt. Det var så slemt at fødevareministeren overvejer at lave forbud mod hamstring nu fordi at samfundet ikk kan bærer det. 

Endte med at tage op og handle omkring kl 10.30 i vores lokale rema. 

Her var rimelig mange mennesker, men ingen der hamstrede, så der var stadig masser af alt. 

Det eneste jeg lige nåede at høre, der var udsolgt, var gær. Men at det sku komme igen i morgen. 

Vi bager normalt temmelig tit, så vi har 2-3 pakker gær, fordi vi begge, var kommet til at købe hær, forrie uge, hvor vi sku ha fødselsdagsgæster hele weekenden.

Det eneste jeg endte med at "hamstre" var 6 1 1/2L Pepsi Max og Fakse kondi, fordi de var på tilbud til 12 kr..

Så her står verden heldigvis stadig vh Stine 

Anmeld Citér

12. marts 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Her var rimelig mange mennesker, men ingen der hamstrede, så der var stadig masser af alt. 

Det eneste jeg lige nåede at høre, der var udsolgt, var gær. Men at det sku komme igen i morgen. 

Vi bager normalt temmelig tit, så vi har 2-3 pakker gær, fordi vi begge, var kommet til at købe hær, forrie uge, hvor vi sku ha fødselsdagsgæster hele weekenden.

Det eneste jeg endte med at "hamstre" var 6 1 1/2L Pepsi Max og Fakse kondi, fordi de var på tilbud til 12 kr..

Årh det var da altid noget. 
jeg har ikke selv været ovre og handle idag. Mangler ingenting. Men mødte lige en i vaskekælderen der fortalte at hendes datter havde været ovre og handle. Der var der en dame der havde købt 24 pakker gær. Så der var ikk flere. Og denne her datter skulle bage til sin søns fødselsdag i morgen og spurgte pænt damen om hun kunne undvære to pakker. 
så var hin blevet total overfuset med skældsord som om at hun havde været helt vanvittig at spørger. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

StineW79

AnoMor skriver:

Årh det var da altid noget. 
jeg har ikke selv været ovre og handle idag. Mangler ingenting. Men mødte lige en i vaskekælderen der fortalte at hendes datter havde været ovre og handle. Der var der en dame der havde købt 24 pakker gær. Så der var ikk flere. Og denne her datter skulle bage til sin søns fødselsdag i morgen og spurgte pænt damen om hun kunne undvære to pakker. 
så var hin blevet total overfuset med skældsord som om at hun havde været helt vanvittig at spørger. 

Ej det er jo fuldstændig tosset. Altså hvor meget ska hun lige bruge?

1 pakke gør, ka da snildt gi 30 boller.

Folk er altså ik rigtig kloge nogen gange! Vh Stine 

Anmeld Citér

12. marts 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Ej det er jo fuldstændig tosset. Altså hvor meget ska hun lige bruge?

1 pakke gør, ka da snildt gi 30 boller.

Folk er altså ik rigtig kloge nogen gange! Vh Stine 

Det er vanvittigt. Folk går amok og tror vi vågner op til første sæson af walking dead i morgen 

Anmeld Citér

12. marts 2020

lineog4

StineW79 skriver:

Jeg troede det var løgn. Vi handler i en forholdsvis stor Føtex og der var intet som i absolut intet rugbrød - hvad pokker skal mennesker med alt det rugbrød. De bager hver dag i bageren og får varer i morgen, så nu sidder en masse mennesker med gamle rugbrød lige om lidt.

Mælk var der heller ikke noget af, heller ikke gær hold da op hvor folk skal bage. 

Tilgengæld var der toiletpapir.

Vi hamstrede kun 2 pakker Panodil, skulle vi nu bliver syge alle 4 - og vi havde ingen. 

Så nu klarer vi dagen uden rugbrød, men mon ikke også det går. Mælk havde vi og gær såmænd også.... 

Vi går ikke sultne i seng  og i Italien, hvor det her har stået på lidt længere har min kære datter aldrig manglet mad

Anmeld Citér

12. marts 2020

StineW79

lineog4 skriver:

Jeg troede det var løgn. Vi handler i en forholdsvis stor Føtex og der var intet som i absolut intet rugbrød - hvad pokker skal mennesker med alt det rugbrød. De bager hver dag i bageren og får varer i morgen, så nu sidder en masse mennesker med gamle rugbrød lige om lidt.

Mælk var der heller ikke noget af, heller ikke gær hold da op hvor folk skal bage. 

Tilgengæld var der toiletpapir.

Vi hamstrede kun 2 pakker Panodil, skulle vi nu bliver syge alle 4 - og vi havde ingen. 

Så nu klarer vi dagen uden rugbrød, men mon ikke også det går. Mælk havde vi og gær såmænd også.... 

Vi går ikke sultne i seng  og i Italien, hvor det her har stået på lidt længere har min kære datter aldrig manglet mad

Jeg tænker at rugbrød måske gir god nok mening, nu hvor der er rigtig mange der skal arbejde hjemmefra, og derfor ik får mad på arbejdspladsen, sådan som de plejer. Normalt er det kun vores unger der har madpakke med, og bo bruger lige under 2 pakker rugbrød pr uge, og nu er vi pludselig 1 extra voksen hjemme, indtil fredag, plus mig, som først ska arbejde igen på tirsdag. Vi 2 voksne, spiser normalt frokost ude på vores arbejde, og derfor gir det feks fint nok mening for os, at købe 2 pakker "extra" rugbrød?

Men ja jeg syntes godt nok også, at det er helt vildt, folk de sådan går helt i mad panik! Vh Stine 

Anmeld Citér

13. marts 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg undre mig over at man siger at alle hamstre. 

24 pakker gær. Jeps det hamstring. 

Men fordi jeg køber 4 pak pasta er det måske bare alm opfyldning. 

Udmelding var hold jeres børn hjemme. (jeg sov fra det hele) men dagen derpå fik jeg også lige tjekket op hvad vi evt kunne mangle.

I mine øjne skulle den forældre det bliver hjemme med unger 14 dage ikke have børn med ud og handle.  Så om det også har været derfor folk er fløjet afsted. 

Igår torsdag var noget udsolgt rugbrød boller gær alm mælk alm frugt og grøn var sparsomt tilbage Men derudover var butikken flot.

Virkelig hatten af for de butiks ansatte i denne tid. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

StineW79 skriver:

Jeg tænker at rugbrød måske gir god nok mening, nu hvor der er rigtig mange der skal arbejde hjemmefra, og derfor ik får mad på arbejdspladsen, sådan som de plejer. Normalt er det kun vores unger der har madpakke med, og bo bruger lige under 2 pakker rugbrød pr uge, og nu er vi pludselig 1 extra voksen hjemme, indtil fredag, plus mig, som først ska arbejde igen på tirsdag. Vi 2 voksne, spiser normalt frokost ude på vores arbejde, og derfor gir det feks fint nok mening for os, at købe 2 pakker "extra" rugbrød?

Men ja jeg syntes godt nok også, at det er helt vildt, folk de sådan går helt i mad panik! Vh Stine 

ja på undtagelse af, at vores Føtex plejer at have så meget rugbrød, så der ville være et rugbrød til halvdelen af byen, og bager nyt hver dag forresten. Og så skal det lige siges, det er en forholdsvis stor by, så der maaaange supermarkeder, og de mangler alle sammen rugbrød, også det der kedelige og dårlige. 

Vi kunne se i går, at vi åbenbart køber lidt andre ting end dem der hamstrer, for det meste af det vi skulle bruge var der. 

Det der manglede var: mælk. gær, æg, alle former for brød, den billige pasta (den vi køber, er gift med en italiener, så der er stærke holdninger til hvad er god pasta, var der masser af), ris og dåsemad. 

Men nu vil vi gå ned og købe et friskt bagt rugbrød 

Så forresten en lille beregning fra en, der ofte bager. Med 15 pakker gær ville hun kunne få 750 boller - det vil sige 54 boller til hver dag i de 14 dage. Det er alligevel en del boller til en familie 

Anmeld Citér

13. marts 2020

lineog4

årgang84 skriver:

Jeg undre mig over at man siger at alle hamstre. 

24 pakker gær. Jeps det hamstring. 

Men fordi jeg køber 4 pak pasta er det måske bare alm opfyldning. 

Udmelding var hold jeres børn hjemme. (jeg sov fra det hele) men dagen derpå fik jeg også lige tjekket op hvad vi evt kunne mangle.

I mine øjne skulle den forældre det bliver hjemme med unger 14 dage ikke have børn med ud og handle.  Så om det også har været derfor folk er fløjet afsted. 

Igår torsdag var noget udsolgt rugbrød boller gær alm mælk alm frugt og grøn var sparsomt tilbage Men derudover var butikken flot.

Virkelig hatten af for de butiks ansatte i denne tid. 

Jeg tænker ikke det er hamstring, hvis det man køber, er det man normalt ville købe og måske tænker frem af. 

Jeg må dog indrømme jeg trækker på smilebåndet, når det sker 10 minutter efter pressemødet var færdigt - det var slet ikke toiletpapir eller gær, der røg gennem mit hoved - men fuck, hvad betyder det her? Skal jeg på arbejde (nødpasning), kan mine børn så være alene, hvad skal jeg gøre i morgen tidlig med to første klasser (jeg planlagde straks en ny time, som så alligevel blev anderledes, fordi jeg kun stod med 8 elever ud af 36), skrev til min mor, at vi kunne købe ind for hende, skal huske at aflyse den frivillige undervisning jeg har osv osv osv. Tænkte slet ikke i baner der omhandlede netto. Men vi er jo alle sammen forskellige. 

Men synes det er fornuftigt at lave en madplan, så man kan undgå supermarkeder hver dag, for vi skal jo passe på hinanden ved at være så lidt sammen som muligt.

Og jeg vil da selv i dag, når kaos har lagt sig, lave en madplan og få købt ind til det meste, så vi kan undgå supermarkeder, men også fordi mine børn skal have madkundskab i deres hjemmeundervisning. 

Og så bare et lille sjovt regnestykke, med langtidshævede boller kan du få omkring de 750 boller for 15 pakker gær. Det er omkring de 54 boller pr dag i de 14 dage - det er måske lige i overkanten for den "normale" familie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.