Anonym indberetning, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

JEG synes det er kujon agtigt at gøre og så bagefter stadig snakke med vedkommende og ikke stå ved det!

Du forholder dig jo slet ikke til børnenes tarv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2020

LSS

Mor og meget mere skriver:

Du forholder dig jo slet ikke til børnenes tarv. 

Jeg siger ikke noget om det ikke er ok at lave en underretning. Jeg har selv gjort det. På min egen faster! Men jeg gjorde det ikke anonymt. Det ulækre er at stikke folk i ryggen anonymt og så stadigvæk lege deres ven og lade som om man ingenting kender til den anonyme underretning. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
LSS skriver:

Jeg siger ikke noget om det ikke er ok at lave en underretning. Jeg har selv gjort det. På min egen faster! Men jeg gjorde det ikke anonymt. Det ulækre er at stikke folk i ryggen anonymt og så stadigvæk lege deres ven og lade som om man ingenting kender til den anonyme underretning. 

Enig i at det anonyme kan være problematisk nogle gange. Men det er da heller ikke børnenes tarv at være i en familie som potentielt bliver smadret af underretningen, fordi det bliver taget ilde op.

Anmeld Citér

12. marts 2020

LSS

IenFart skriver:

Enig i at det anonyme kan være problematisk nogle gange. Men det er da heller ikke børnenes tarv at være i en familie som potentielt bliver smadret af underretningen, fordi det bliver taget ilde op.

Jeg er ikke uenig. Men jeg synes det er kujon agtigt at gøre det anonymt. Stå dog ved du gør det fordi du ønsker at hjælpe. Lad være med at gør det anonymt og så stadigvæk bagefter lade vedkommendes ven og lade som om du iiiingenting kender til den anonyme underretning. 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

LSS skriver:

Jeg er ikke uenig. Men jeg synes det er kujon agtigt at gøre det anonymt. Stå dog ved du gør det fordi du ønsker at hjælpe. Lad være med at gør det anonymt og så stadigvæk bagefter lade vedkommendes ven og lade som om du iiiingenting kender til den anonyme underretning. 

Jeg har engang lavet en anonym underretning på min datters får og dennes kæreste, da deres fælles barn havde brug for hjælp (Det endte i en anbrigelse). Hvis jeg ikke havde været anonym, så var det sandsynligvis gået ud over min datter, at jeg havde lavet underretningen.

Nogle gange er det sgu en nødvendighed at gøre det anonymt, for at holde fred, så det ikke "går ud over" nogen uskyldige.

Anmeld Citér

12. marts 2020

LSS

Anonym skriver:

Jeg har engang lavet en anonym underretning på min datters får og dennes kæreste, da deres fælles barn havde brug for hjælp (Det endte i en anbrigelse). Hvis jeg ikke havde været anonym, så var det sandsynligvis gået ud over min datter, at jeg havde lavet underretningen.

Nogle gange er det sgu en nødvendighed at gøre det anonymt, for at holde fred, så det ikke "går ud over" nogen uskyldige.

Og hvordan skulle en underretning kunne gå ud over din datter? Såfremt de ville gøre noget så er det hævn/chikane. Der har vi politiet!

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

Hallopolina skriver:

Hvorfor står du ikke ved din bekymring, det andet virker så stikker agtigt, synes jeg. 

Omg - jeg anmeldt engang og sagde det til personen - 

FUCK mand hun hylede og skreg og blev vred osv osv jeg var bange i flere måneder hun vilde få nogen at angreb mig

aldrig igen!

man er sgu ikke en STIKKER fordi man anmelder anonymt!!! Sådan kommentar gøre at børn bliver misbrugt i mange år fordi folk vilde ikke være “stikkere” og ikke tør sige det til personen!

BØRN tænk Over det næsten gang du siger sådan noget!!!!!!!

Min mor har selv fortalt hun turde ikke anmelde da hun var ung en barn 2 år! Der havde brænd mærker af cigaretter! På armen!!!! Fordi manden var psykopat! Og hun havde så negative assisationer med ordet stikker!!!!!!

det barn blev ved med at være misbrugt!!!!!

Anmeld Citér

12. marts 2020

Mor og meget mere

LSS skriver:

Man er bekymret for en familie, i særdeleshed børnene, som man har en nær relation til og er vigtig for. Man ved, at man vil ryge lige lukt ud af familiens liv og dermed ikke længere vil kunne være der for børnene, hvis man lægger navn til en underretning. Man ved, at det vil være et svigt af børnene, hvis de mister kontakten til én. Hvad er det, du mener, man skal gøre her? Undlade at underrette eller gøre det åbent og dermed vende børnene ryggen? 
Da jeg var barn, havde det været jordens undergang for mig at miste kontakten til de voksne i min familie, som bekymrede sig for mig, og som jeg havde tillid til. Kan du slet ikke se dét perspektiv? Handler det kun om forældrene? 

Anmeld Citér

12. marts 2020

Anonym

LSS skriver:

Er du klare over hvor mange børn i dagens DK bliver misbrugt osv!!!! Fordi mennsker er sig selv nærmeste!

om man ikke kan anmelde anonyme vilde børn blive ved med at være misbrugt et barndom i det rene hlvede 

- Børn kan ikke sige fra men det kan VI - Og vi skal og kan godt forstår man er bange for de person dem der gøre skade på børn er ikke “normale” mennesker!

Du tænker KUN på dig selv som voksne ØV det er træls at nogen har anmeldt mig, ah nej så bekymrer du dig - Men et barn?! Et barn der bliver udsat får psykiske og fysiske  vold  eller svigt ender ofte med at være skadet HELE livet!

Man er ikke en STIKKER! Man er en HELT!!!!! At man står op for er uskyldigt barn!!!!

Anmeld Citér

12. marts 2020

Mor og meget mere

LSS skriver:

Du er jo netop ikke enig i den del, der handler om børnenes tarv, hvis familien splittes på grund af en ikke-anonym underretning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.