Anonym indberetning, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LSS skriver:

Og du kan bare se hende i øjnene velvidende du stak hende i ryggen? Vildt. Og stakkels kvinde 

Stakkels børn, hvis den, der aktivt handlede for at sikre dem hjælp, var blevet udelukket fra deres liv. Hvor er det bare trist, at en underretning opfattes som “stikkeri” og ikke som omsorg og hjælp til en familie, der ikke selv kan indse eller handle på, at den har problemer. Hvordan havde det været til børnenes gavn, at kontakten til et familiemedlem, der var optaget af deres ve og vel, var røget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2020

LSS

Mor og meget mere skriver:

Stakkels børn, hvis den, der aktivt handlede for at sikre dem hjælp, var blevet udelukket fra deres liv. Hvor er det bare trist, at en underretning opfattes som “stikkeri” og ikke som omsorg og hjælp til en familie, der ikke selv kan indse eller handle på, at den har problemer. Hvordan havde det været til børnenes gavn, at kontakten til et familiemedlem, der var optaget af deres ve og vel, var røget? 

JEG synes det er kujon agtigt at gøre og så bagefter stadig snakke med vedkommende og ikke stå ved det!

Anmeld Citér

11. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
LSS skriver:

JEG synes det er kujon agtigt at gøre og så bagefter stadig snakke med vedkommende og ikke stå ved det!

Jeg tror du er lidt alene med den holdning. Jeg mener, det er langt vigtigere, at familien får hjælp end, at en person ikke tør anmelde kritiske forhold, fordi det vil skade familieforholdene. Hvis familien har behov for hjælp, er det vigtigt, at der er nogen, der tør sørge for det for børnenes skyld, og her kan TS måske være en god støtte for familien, men ville ikke få lov til det, hvis de vidste, hvem der havde underrettet. Jeg synes, du tillægger TS nogle onde hensigter som ikke ser ud til at være der.

Anmeld Citér

11. marts 2020

Soonmom

LSS skriver:

Det er fuldstændig stikker og kujon agtigt at underrette og så bagefter lade som om ikke at kende til det. FØJ. 

Men skulle næsten tro du havde prøvet det ?

Det er da netop ikke at stikke folk i ryggen tværtimod handler det om at hjælpe deres kæreste eje 

Anmeld Citér

11. marts 2020

Anonym

LSS skriver:

Det kan virke som om, at du ikke ser nuancerne af anonym underretning. Det er ikke altid at stikke i ryggen,  eller at man ikke vil stå ved underretningen, der gør, at den er anonym. Der kan, som i mit tilfælde eksempelvis, være tale om sikkerhed. Jeg har underrettet et utal af gange, i flere kommuner, et nært familiemedlem. Familiemedlemmet er psykisk syg og til fare for andre, og trods en ihærdig indsats på at få vedkommende indlagt til behandling, så har det endnu ikke været muligt. Familiemedlemmet er også til fare for egne børn. Derfor er anonym underretning en nødvendighed, som sikkerhed for min egen familie. 

Ovenstående er for at sætte tingene lidt perspektiv. Anonym underretning er nogle gange eneste mulighed.

Anmeld Citér

11. marts 2020

LSS

Janey skriver:

Jeg tror du er lidt alene med den holdning. Jeg mener, det er langt vigtigere, at familien får hjælp end, at en person ikke tør anmelde kritiske forhold, fordi det vil skade familieforholdene. Hvis familien har behov for hjælp, er det vigtigt, at der er nogen, der tør sørge for det for børnenes skyld, og her kan TS måske være en god støtte for familien, men ville ikke få lov til det, hvis de vidste, hvem der havde underrettet. Jeg synes, du tillægger TS nogle onde hensigter som ikke ser ud til at være der.

Jeg er da ligeglad med om jeg er alene om den holdning  jeg synes det er ulækkert at gøre. Kan man dolke et andet menneske i ryggen på den måde bag anonymitet så bør man ikke længere snakke til dem man har dolket. Det er MIN mening og hvad du mener om det er jer fuldstændig ligeglad med. 

Anmeld Citér

11. marts 2020

LSS

Soonmom skriver:

Men skulle næsten tro du havde prøvet det ?

Det er da netop ikke at stikke folk i ryggen tværtimod handler det om at hjælpe deres kæreste eje 

Det har jeg dog ikke. Men kender en der har. Det var en såkaldt veninde der gjorde det mod hende (fandt hun ud af senere hen) og dennespkaldte veninde lod som ingenting og legede stadig veninde og snakkede med om hvor nederen det var at lave anonyme underretninger. Alt imens det var hende der havde gjort det. Ulækkert! 

Anmeld Citér

11. marts 2020

AnoMor

LSS skriver:

Det er fuldstændig stikker og kujon agtigt at underrette og så bagefter lade som om ikke at kende til det. FØJ. 

Tal dog pænt. Det gør vi andre. 

Anmeld Citér

11. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Alle mennesker har heldigvis underretningspligt, og i dk har vi heldigvis ka det gøres anonymt. 

Det er så fint, at der er en som allerede har lagt et link ind i tråden. 

At underrete anonymt er på ingen måde at være et dårligt menneske. 

Et dårligt menneske ville vælge, ik at gøre noget, så kæmpe kado til dig, for at gøre noget! Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2020

LSS

AnoMor skriver:

Tal dog pænt. Det gør vi andre. 

Jeg skriver pænt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.